Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW už ví, že nová pravidla EU nesplní. Zaplatí miliardy, na konci roku omezí prodej
3.11.2020 | Petr Prokopec
Automobilky letos hrají s Evropskou unií černého Petra, nechtěná karta ale zůstane v rukou několika z nich. VW připouští, že ji má v ruce, pokuty ho vyjdou nejméně na 5,7 miliardy Kč.
Do konce letošního roku zbývají již jen necelé dva měsíce, koncern Volkswagen ale bujaré oslavy Silvestra jistě nechystá. Němci totiž mají problém se splněním letošního limitu spotřeby resp. emisí CO2 a s ohledem na současné dění v Evropě zjevně počítají s tím, že je stěží něco zachrání před pokutami, které za překročení flotilových 95,7 g CO2/km (limit přímo koncernu VW) zaplatí.
„Odložili jsme stranou několik stovek milionů Eur,“ uvedl k celé záležitosti finanční ředitel koncernu Frank Witter. Konkrétní sumu nespecifikoval, pokud ale hovoří o několika stovkách, pak jde nejméně o 200 milionů Eur, tedy 5,7 miliardy Kč. To je tučná částka i pro tak velkou firmu, zvlášť v letošním roce, kdy většina jeho značek eviduje ztrátu.
Volkswagenu situaci zkomplikovala jeho největší naděje, tedy nový elektromobil ID.3. Ten se kvůli problémům se softwarem dostal do prodeje teprve před několika málo týdny, a přestože mají Němci na kontě zhruba 40 tisíc objednávek, na splnění přísnějšího emisního limitu to zřejmě stačit nebude. VW Group navíc již v září uzavřel spolupráci s Číňany vlastněnou značkou MG, které zaplatí za započítávaní jejích elektrických aut do celkových prodejů s VW, ani to ale Němce nezachrání.
Šéf VW Group Herbert Diess dodal, že ke splnění limitu schází značce „gram nebo něco takového“, to je ale v objemu její produkce obrovské číslo. Za každý nadlimitní gram a jedno prodané auto se platí EU 95 Eur a pokud Němci prodávají miliony aut, jsme rázem na zmíněných miliardových sumách. Nedivte se tedy, pokud vám dealeři VW, Škody, Seatu, Audi a dalších značek nebudou chtít koncem roku prodat jakkoli výkonnější modely - Němcům se to nehodí do krámu a podle dostupných informací budou maximum takových prodejů odsouvat na rok 2021.
Přesto dle Wittera nejde o konec světa. Volkswagen totiž aktuálně uvažuje spíše dlouhodobě, i proto koncern již naznačil plány pro příštích deset let. Do roku 2029 by totiž značky jako Porsche, Audi, VW, Škoda či Seat měly představit hned 75 plně elektrických novinek, jichž by se mělo prodat na 26 milionů kusů.
„Bylo by samozřejmě skvělé, kdybychom limit splnili již v roce 2020, ale ve finále se tu bavíme o desetiletém horizontu. Pokud tedy na úvod selžeme, nebude to samozřejmě dobře, ale svět se kvůli tomu nezboří,“ uvedl finanční ředitel VW Group, kterého pár miliard ve výkazech evidentně netrápí. Zároveň dodal, že i přes tuto pokutu by stále nemělo být ohroženo setrvání celého koncernu v zisku.
Kvůli splnění emisních cílů bude Ford započítávat své prodeje s Volvem, zatímco Renault je hodlá nabídnout dalším značkám. Fiat je pak již v holportu s Teslou, přičemž té bude za společnou evidenci prodejů platit také Honda. Britské značky Jaguar a Land Rover však možná i překvapivě tímto směrem nemíří, místo toho si již daly stranou 90 milionů liber (cca 2,68 mld. Kč) a počítají rovněž s pokutou. Těmito penězi nechtějí podporovat konkurenci.
VW ID.3 se dostal do prodeje se zpožděním, což je jeden z důvodů, pro který koncern VW nesplní letošní emisní limit emisí CO2 všech svých prodaných aut. Už teď tak počítá s multimiliardovou pokutou. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 3 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva