Šéftechnik Mazdy se tvrdě opřel do EU. Nesmyslně týrá dál žádané diesely, vnucuje elektromobily, ignoruje syntetická paliva

2.března | Petr Miler

Šéftechnik Mazdy se tvrdě opřel do EU. Nesmyslně týrá dál žádané diesely, vnucuje elektromobily, ignoruje syntetická paliva Budeme se divit, pokud tento člověk bude ke konci měsíce dál pracovat u Mazdy, neboť taková otevřenost se v poslední době neodpouští. Neříká ale vlastně nic převratného, jen si dovolil veřejně vyslovit to, co vám naprostá většina techniků řekne jen mezi čtyřma očima. více zde

„Poptávka je nulová,” říká prodejce sportovních aut o elektromobilech. Ani pro toto využití prostě nefungují

2.března | Petr Prokopec

„Poptávka je nulová,” říká prodejce sportovních aut o elektromobilech. Ani pro toto využití prostě nefungují Automobilky pořád doufají, že elektrický pohon protlačí do všech segmentů osobních automobilů, úspěšný prodejce sportovních vozů je ale vyvádí z omylu. V případě těchto aut zákazníci chybí zcela. více zde

Nejlevnější moderní SUV Mercedesu koupíte po pár letech levněji než nejobyčejnější škodovky, i když vydrží

1.března | Petr Prokopec

Nejlevnější moderní SUV Mercedesu koupíte po pár letech levněji než nejobyčejnější škodovky, i když vydrží Jako nové je to auto za milion a víc, to ostatně platí skoro o všech nových Mercedesech. Nefunguje špatně a má velmi dobrou reputaci z hlediska spolehlivosti, cenu přesto dobře nedrží. Pro lovce dobrých obchodů na trhu ojetin je to šance. více zde

Toyota se blíží momentu, kdy začne lidem lidem platit za to, aby si od ní vzali její elektromobily

1.března | Petr Prokopec

Toyota se blíží momentu, kdy začne lidem lidem platit za to, aby si od ní vzali její elektromobily Toyota na elektrická auta sází v jen velmi omezené míře a její vlastní zkušenost nejlépe ukazuje, proč tak činí. Ani pokus s palivovými články nedopadá dobře, a tak Mirai nabízí s bláznivou slevou, po níž lidé nezaplatí ani 20 procent původní ceny auta. více zde

Levný Fiat Panda nekončí. Automobilka ho nechá v prodeji i roky po příchodu nové generace, akorát mu změní jméno

1.března | Petr Prokopec

Levný Fiat Panda nekončí. Automobilka ho nechá v prodeji i roky po příchodu nové generace, akorát mu změní jméno Opakovaně jsme zmiňovali, že pro Fiat bude ohromně rizikové se současnou Pandou pokračovat, stejně problematické ale bude ji nahradit. Italové to nakonec vyřešili šalamounsky - udělají obojí a nechají to tak hodně dlouho. více zde

Hyundai po zabití i20 N a i30 N říká, že chce dělat dostupná ostrá auta pro nadšence. Myslí 2,2tunový otylý „kvádr” za 1,8 milionu?

1.března | Petr Miler

Hyundai po zabití i20 N a i30 N říká, že chce dělat dostupná ostrá auta pro nadšence. Myslí 2,2tunový otylý „kvádr” za 1,8 milionu? Tohle je tak absurdní, až to tříská dveřmi. A nejlíp to ukazuje, jak moc smyslu pro realitu chybí dnešním manažerům automobilek. Toto přitom říká bývalý šéf BMW M, který vybudoval Hyundai N. Kde nechal rozum? Anebo ani neví, co se děje na druhém konci světa? více zde

Nový šéf Bugatti nejlíp ví, jaký může být elektrický pohon problém. Šel proti vlastní ideologii a pro nový model prosadil motor V16

1.března | Petr Prokopec

Nový šéf Bugatti nejlíp ví, jaký může být elektrický pohon problém. Šel proti vlastní ideologii a pro nový model prosadil motor V16 To jsou paradoxy. Zatímco šéfové jiných automobilek neví o elektromobilitě prakticky nic, přesto ji tlačí do všech aut bez rozdílu, Mateho Rimaca oddanost elektromobilům dostala tam, kde je. Přesto - anebo právě proto - ví, že pro nové Bugatti by byl elektrický pohon problém, ne řešení. více zde

600 tisíc Kč za 4 roky, přes půl milionu za 18 000 km. Propad hodnoty je i u „levných” elektromobilů extrémní

1.března | Petr Prokopec

600 tisíc Kč za 4 roky, přes půl milionu za 18 000 km. Propad hodnoty je i u „levných” elektromobilů extrémní Dramatické zdražení leasingů elektrických aut navzdory snižování jejich pořizovacích cen není žádná konspirace. Jen realisticky reflektuje vývoj jejich hodnoty v horizontu několika let. I cena relativně levného Opelu Corsa-e se během pár roků propadá téměř k nule. více zde

Nissan kontroluje každou nově vyrobenou Godzillu v noci na ulici, něco takového nedělá nikdo jiný na světě

před 4 hodinami | Petr Prokopec

Nissan kontroluje každou nově vyrobenou Godzillu v noci na ulici, něco takového nedělá nikdo jiný na světě Pokud si říkáte, co zajímavého lze zjistit na nově vyrobeném autě v přítmí nočních ulic, pak jste za těchto podmínek nikdy nefotili auto. Právě ve svi...

Němci vyzkoušeli ojetou Škodu Kamiq. Kontroverzní vzhled zastírá faktickými kvalitami, navíc není drahá

před 6 hodinami | Petr Prokopec

Němci vyzkoušeli ojetou Škodu Kamiq. Kontroverzní vzhled zastírá faktickými kvalitami, navíc není drahá Je to od počátku trochu nešťastné auto, které jako by nevědělo, čím je - designově, technicky ani svými proporcemi. To ale neznamená, že je špatné, na...

Vyšší cla na auta vyrobená v Číně roztáčí spirálu smrti, která dožene hlavně USA, Evropu a jejich automobilky

před 7 hodinami | Petr Prokopec

Vyšší cla na auta vyrobená v Číně roztáčí spirálu smrti, která dožene hlavně USA, Evropu a jejich automobilky Politici by se sami mohli dvakrát zamyslet nad tím, zda není zvláštní, když ti, které chtějí určitým krokem chránit, se proti takovému postupu sami oh...

„Zabiják Tesly” po ztrátě 16 miliard za kvartál ztrácí půdu pod nohama, propouští 6 procent všech zaměstnanců

před 10 hodinami | Petr Prokopec

„Zabiják Tesly” po ztrátě 16 miliard za kvartál ztrácí půdu pod nohama, propouští 6 procent všech zaměstnanců Měla to být firma, která si díky bývalým manažerům Tesly vezme z nejhodnotnější automobilky světa to lepší a zbaví ji toho horšího. Během 17 let exist...

Hyundai a Renault nedělají jen na bateriových elektromobilech, Francouzi se dokonce vrací k vnitřnímu spalování

dnes | Petr Prokopec

Hyundai a Renault nedělají jen na bateriových elektromobilech, Francouzi se dokonce vrací k vnitřnímu spalování Automobilky se rády tváří, že budoucnost je jasně daná a ony pro ni mají to jediné správné řešení. Jejich kroky ale ukazují, že takové vizi samy nevěř...

Někdo si předělal Porsche na nejobyčejnější Volkswagen, šel přesně opačným směrem než naprostá většina lidí

dnes | Petr Miler

Někdo si předělal Porsche na nejobyčejnější Volkswagen, šel přesně opačným směrem než naprostá většina lidí Že si někdo s VW či jiným obyčejným autem hraje na vlastnictví Porsche, to už jsme tu měli mnohokrát, ale naopak? Jak vidno, i to je možné, tohle auto...

Němci chtějí zrušit zákaz spalovacích motorů v EU o 10 let dřív, než měl začít platit, jezdit jen elektromobily je prý „šílenství”

dnes | Petr Miler

Němci chtějí zrušit zákaz spalovacích motorů v EU o 10 let dřív, než měl začít platit, jezdit jen elektromobily je prý „šílenství” Člověk se musí v prvé řadě ptát, jak mohlo vůbec někoho napadnout takový zákaz zavést, naštěstí se proti němu ale zvedá stále větší odpor. Jasné stano...

Číňané chtěli vzít Evropu útokem, jejich auta ale čím v dál větší míře chátrají nechtěná v přístavech

včera | Petr Prokopec

Číňané chtěli vzít Evropu útokem, jejich auta ale čím v dál větší míře chátrají nechtěná v přístavech Snad ani nepochybujeme o tom, že trpělivost Číňanů v kombinaci s nekonkurenceschopností Evropanů dříve nebo později udělá své, přesto nelze nevidět, ž...

Pro téměř polovinu majitelů elektromobilů se dovolená stala zdrojem stresu, tomu se říká pokrok

včera | Petr Prokopec

Pro téměř polovinu majitelů elektromobilů se dovolená stala zdrojem stresu, tomu se říká pokrok Na dovolenou se naprostá většina lidí jistě vydává s cílem si odpočinout a uklidnit se od běžných stresových situací každodenního života. Pro majitele...

Německu dochází peníze, řidiči mají nově platit za každý ujetý kilometr po tamních silnicích

včera | Petr Prokopec

Německu dochází peníze, řidiči mají nově platit za každý ujetý kilometr po tamních silnicích Státní kasa našich západních sousedů vysychá, a tak skupina samozvaných expertů přišla s docela šílenou iniciativou - řidičům už tak vysávaným skrze n...

Lidé prostě chtějí velké motory, říká produktový šéf Astonu. Ani V6 nejsou dost dobré, proto vytáhl těžší kalibr

včera | Petr Miler

Lidé prostě chtějí velké motory, říká produktový šéf Astonu. Ani V6 nejsou dost dobré, proto vytáhl těžší kalibr Lidé někdy v obchodě moc přemýšlí a zapomínají na úplně základní pravidlo - dejte lidem to, co chtějí. Také Aston moc přemýšlel, s poptávkou se to ale...

Vrcholně luxusní a přitom levná Kia končí, osudnou se jí stala klasická technika i geopolitika

včera | Petr Prokopec

Vrcholně luxusní a přitom levná Kia končí, osudnou se jí stala klasická technika i geopolitika Tohle auto mělo mnoho předpokladů uspět a zejména v poměru hodnoty a ceny představovalo velmi atraktivní zboží. Po neúspěchu v USA a vyštvání z Ruska ...

Zájem o neprodávanější Teslu se propadá, automobilka snížila výrobu v klíčové továrně o desítky procent

včera | Petr Miler

Zájem o neprodávanější Teslu se propadá, automobilka snížila výrobu v klíčové továrně o desítky procent Ani Tesla není imunní vůči upadajícímu zájmu o elektrická auta jako taková. Už její výsledky za první letošní kvartál byly varovné, ty za ten druhý mo...

Rodina Michaela Schumachera se domohla odškodnění za rozhovor s ním, který vydal německý magazín

25.5.2024 | Petr Prokopec

Rodina Michaela Schumachera se domohla odškodnění za rozhovor s ním, který vydal německý magazín Bylo to jediné interview, kterého jsme se dočkali od jeho osudné nehody, přičemž Schumacherova rodina jej neautorizovala. A vlastně ani nemohla, kontr...


Živá témata na fóru

zobrazit vše