Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Audi chce větší výkon pro svůj pětiválec 2,5 TFSI, méně než 400 koní nečekejte
20.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přeplňovaný dvoulitr od AMG je pro Ingolstadt noční můrou. Odpověď útokem ale bude velmi rázná - přepracovaný 2,5 R5 má být ještě citelně silnější.
Pro některé značky je maximální výkon motorů mimořádně důležitý. Ne snad, že by zákazníky v praxi až tak trápilo, jestli mají pod kapotou 300 nebo 320 koní, pokud ale chtějí to nejlepší, je i maximum v tomto směru pádným papírovým argumentem ke koupi. A protože mezi ambice Audi patří dominovat celému trhu, nemůže se vyhýbat snaze stát na vrcholu i v případě výkonů svých pohonných jednotek. Audi nezřídka bývá tím výrobcem, kterému se daří čelné příčky okupovat, příchod nových konkurenčních modelů ho ale nutí posouvat se stále dále. Nejnověji se v Ingolstadtu dívají nevraživě na budoucí nabídku AMG, která v případě nové řady kompaktních modelů slibuje dvoulitrový přeplňovaný motor nabízející výkon až 355 koní.
To by pro Audi na první pohled nemusel být problém, neboť pod kapotou kupé TT RS Plus nabízí dokonce 360 koní. K jejich produkci je však potřeba o jeden válec a půl litru objemu navíc - v případě srovnatelného dvoulitrového čtyřválce se dnes značka může pochlubit maximálním výkonem jen 272 koní v případě modelu Audi TTS (jde o stejnou jednotku, která si našla místo ve Volkswagenu Golf R), nová generace stejného motoru pak metu posune pouze k hranici 300 koní, jak je již zřejmé ze specifikací nové S3 2013.
Změna je tedy nasnadě, přičemž týkat se bude právě pětiválce. Podle šéfa divize Audi quattro Stephana Reila má právě tato pohonná jednotka naprosto jasnou budoucnost, bude však potřebovat výrazné revize. A ty nebudou zrovna levné, zároveň je totiž potřeba dodržet plánované emisní normy EU6 a pochopitelně docílit i co nejnižší normované spotřeby a tedy také tučně pokutovaných emisí CO2.
Klíčové změny se tedy objeví hlavně v oblasti spalovacího procesu a funkce katalyzátorů. Mimo to by motor měl dostat pozměněné sání a pravděpodobně i další „hardwarové i softwarové” části. Reil neupřesnil, k jakému výkonu inovace míří, pokud ale sám hovoří o tom, že „hodnoty produkované dvoulitrovým turbem AMG jsou enormní” nebo že „konkurence je konkurence”, je zřejmé, že jednotka musí s výkonem zamířit vysoko nad možnosti dvoulitru stuttgartského rivala. Pokud je objem pětiválce Audi o 25 procent vyšší, těžko lze pomýšlet na maximum výkonu nedosahujícím alespoň 400 koní.
Ať už tahle výkonová válka skončí jakkoli, můžeme kvitovat, že ingolstadtský dvouapůllitr zůstane mezi živými. Dočkat by se jej měla nová generace kupé TT RS a také nová RS3. U ní se ostatně o výkonu okolo 400 koní hovoří už nějaký čas...






Aktuálních 360 koní, které produkuje pětiválcový motor pod kapotou Audi TT RS Plus, německé značce nestačí. Chystá proto výraznou modernizaci
Zdroj: Car Sales
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT včera 15:01
- První brazilské vítězství v Moto2; Salač out včera 14:00
- Vítězem Moto3 byl prohlášen lídr šampionátu Rueda včera 13:00
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem 28.6.2025
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash 28.6.2025
Nejnovější články
Číňané prý nafukují svá prodejní čísla. Jako prodaná ve velkém evidují auta, která nikdo nekoupil, vyzráli tím i na EU
včeraPorsche dává lekci Ferrari. Takhle můžou Italové znovu dosáhnout toho, že majitelé nebudou na svých autech prodělávat kalhoty
včeraRusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV-kupé pro nejchudší
včeraVelká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
včeraNěmecký král ztráty hodnoty už stěží bude levnější, luxusní raketa jedoucí 305 km/h připravila majitele o 2,6 milionu za pár let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva