Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
VW chystá 10stupňový automat a diesel TDI s výkonem 100 kW na litr
27.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen nemívá skromné plány a ani ty s motory a převodovkami mezi ně nepatří. Přijde s automatem s 10 stupni a dieselem o výkonu 136 k/litr.
Mít v nabídce sedmi- nebo osmistupňový automat dnes pomalu nic neznamená. Japonské značky by to možná viděly jinak, když si ale projdete třeba naše testy BMW, najdete takové ústrojí v každém druhém testovaném autě. Osm stupňů je ale dnes standardem třeba i u Jaguarů, Range Roverů, sedm nebo osm kvaltů mají dnes často i Porsche a auta koncernu VW vůbec, Mercedesy i další značky. Osmičkou zkrátka už nezaujmete.
ZF proto už před lety avizovalo devítistupňový automat, který se letos objeví třeba v nabídce Dodge Dart, Jeepu Liberty a Chrysleru 200 nebo Range Roveru Evoque. Podle ZF jde o přirozený limit a honba za maximálním počtem převodových stupňů automatů je tím u konce, jenže každý si to nemyslí. Hyundai už dříve avizoval, že jde do desetikvaltu a snad aby občas nechápající šéf VW Martin Winterkorn nezůstal pozadu, avizoval tentýž krok na Vienna Motor Symposium, které proběhlo tento týden... asi budete vědět, kde.
Dr. Winterkorn pochopitelně připustil, že jde o odpověď na zpřísňující se limity spotřeby alias emisí CO2, neboť desetistupňový automat má dále pomoci se snižováním papírové spotřeby paliva. O reálném efektu se nehovořilo, šéf VW ale trvá na tom, že spalovací motory nejsou mrtvou záležitostí a koncern jim věří i pro své budoucí plány. „Od roku 2000 jsme snížili spotřebu našich motorů TDI a TSI o více než 30 procent. Jsem přesvědčen, že do roku 2020 můžeme dosáhnout dalšího zvýšení efektivity motorů o 15 procent,” konstatoval Winterkorn s tím, že nová převodovka, sázející znovu na dvojici spojek (tedy řešení, kterému koncern říká DSG), v tom má být firmě nápomocna.
Není zatím jasné, kdy by se takové ústrojí mělo objevit na trhu a totéž platí i pro další avizovanou novinku. VW prý pracuje na dieselovém motoru TDI s litrovým výkonem 100 kW (136 koní), což by v praxi mohlo znamenat třeba 270koňový dvoulitr. Jednotka by měla využít nově vyvíjeného elektrického turbodmychadla, které vyvíjí více výrobců a jemuž u Volkswagenu říkají e-booster. Doktor W. pak dále prozradil, že jednotka bude spoléhat na vstřikovače pracující s tlakem 3 000 barů a měla by pochopitelně přinést nejen vysoký výkon, ale i mimořádnou provozní efektivitu.
Aby toho nebylo málo, Winterkorn dále prozradil svou náklonnost k pohonu s pomocí CNG, neboť podle něj jde o „technologii přátelskou k přírodě, hospodárnou a přitom vhodnou pro každodenní použití.” Navíc prý existuje již dostatečná infrastruktura, aby zmíněné platilo. A jak je na tom šéf Koncernu s náklonností k hybridům a elektromobilům, které si třeba u jeho kolegy z Maserati moc dobré renomé nevysloužily?
V krátkém časovém horizontu Winterkorn věří plug-in hybridům jako je třeba inovovaná Panamera E-Hybrid, do budoucna by ale chtěl „elektrifikovat všechny třídy aut”. Snad tím myslí budoucnost, kdy toto řešení bude reálně použitelné a nebude dělat z řidiče oběť limitů současných akumulátorů...








Martin Winterkorn se očividně nebrání ničemu, pro nejbližší budoucnost ale věří hlavně automatu DSG s neskutečnými 10 stupni a motorům TDI s vysokým litrovým výkonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejčtenější články
Ojeté korejské SUV je v bazarech stále větší modla hlavně díky motoru, který do jeho nástupce už nekoupíte
19.5.2025Řidiči Mercedesu ve 230 km/h na okruhu selhaly brzdy, rozmáznul se o bariéru jako opilý komár
20.5.2025Sázka na elektromobily je „slepá ulička”, říká už zcela otevřeně šéf BMW. To to trvalo
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva