Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
VW chystá 10stupňový automat a diesel TDI s výkonem 100 kW na litr
27.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen nemívá skromné plány a ani ty s motory a převodovkami mezi ně nepatří. Přijde s automatem s 10 stupni a dieselem o výkonu 136 k/litr.
Mít v nabídce sedmi- nebo osmistupňový automat dnes pomalu nic neznamená. Japonské značky by to možná viděly jinak, když si ale projdete třeba naše testy BMW, najdete takové ústrojí v každém druhém testovaném autě. Osm stupňů je ale dnes standardem třeba i u Jaguarů, Range Roverů, sedm nebo osm kvaltů mají dnes často i Porsche a auta koncernu VW vůbec, Mercedesy i další značky. Osmičkou zkrátka už nezaujmete.
ZF proto už před lety avizovalo devítistupňový automat, který se letos objeví třeba v nabídce Dodge Dart, Jeepu Liberty a Chrysleru 200 nebo Range Roveru Evoque. Podle ZF jde o přirozený limit a honba za maximálním počtem převodových stupňů automatů je tím u konce, jenže každý si to nemyslí. Hyundai už dříve avizoval, že jde do desetikvaltu a snad aby občas nechápající šéf VW Martin Winterkorn nezůstal pozadu, avizoval tentýž krok na Vienna Motor Symposium, které proběhlo tento týden... asi budete vědět, kde.
Dr. Winterkorn pochopitelně připustil, že jde o odpověď na zpřísňující se limity spotřeby alias emisí CO2, neboť desetistupňový automat má dále pomoci se snižováním papírové spotřeby paliva. O reálném efektu se nehovořilo, šéf VW ale trvá na tom, že spalovací motory nejsou mrtvou záležitostí a koncern jim věří i pro své budoucí plány. „Od roku 2000 jsme snížili spotřebu našich motorů TDI a TSI o více než 30 procent. Jsem přesvědčen, že do roku 2020 můžeme dosáhnout dalšího zvýšení efektivity motorů o 15 procent,” konstatoval Winterkorn s tím, že nová převodovka, sázející znovu na dvojici spojek (tedy řešení, kterému koncern říká DSG), v tom má být firmě nápomocna.
Není zatím jasné, kdy by se takové ústrojí mělo objevit na trhu a totéž platí i pro další avizovanou novinku. VW prý pracuje na dieselovém motoru TDI s litrovým výkonem 100 kW (136 koní), což by v praxi mohlo znamenat třeba 270koňový dvoulitr. Jednotka by měla využít nově vyvíjeného elektrického turbodmychadla, které vyvíjí více výrobců a jemuž u Volkswagenu říkají e-booster. Doktor W. pak dále prozradil, že jednotka bude spoléhat na vstřikovače pracující s tlakem 3 000 barů a měla by pochopitelně přinést nejen vysoký výkon, ale i mimořádnou provozní efektivitu.
Aby toho nebylo málo, Winterkorn dále prozradil svou náklonnost k pohonu s pomocí CNG, neboť podle něj jde o „technologii přátelskou k přírodě, hospodárnou a přitom vhodnou pro každodenní použití.” Navíc prý existuje již dostatečná infrastruktura, aby zmíněné platilo. A jak je na tom šéf Koncernu s náklonností k hybridům a elektromobilům, které si třeba u jeho kolegy z Maserati moc dobré renomé nevysloužily?
V krátkém časovém horizontu Winterkorn věří plug-in hybridům jako je třeba inovovaná Panamera E-Hybrid, do budoucna by ale chtěl „elektrifikovat všechny třídy aut”. Snad tím myslí budoucnost, kdy toto řešení bude reálně použitelné a nebude dělat z řidiče oběť limitů současných akumulátorů...








Martin Winterkorn se očividně nebrání ničemu, pro nejbližší budoucnost ale věří hlavně automatu DSG s neskutečnými 10 stupni a motorům TDI s vysokým litrovým výkonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejčtenější články
Nadšenec ukázal, proč je „Sennova” Honda taková ikona. Se supersportem najel 21 tisíc km jako nic, byl až za polárním kruhem
4.10.2025
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
