Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test BMW 3 GT F34: grande compromesso
28.3.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
BMW tomuto autu říká gran turismo, měl by to tedy být velký cesťák. Jde ale spíše o velký kompromis mezi několika vozy rozličných tříd.
Přehled kapitol
Jako 320d Modern je víc GT i víc BMW
Byl jsem po prvních stovkách kilometrů poněkud rozčarovaný. Od 3 GT jsem nečekal žádné zázraky, že ale vůbec budu tak složitě pátrat po elementárním smyslu auta, v to jsem nedoufal. Mám ale zvyku konzultovat své pocity s kolegy, kterých si v oboru profesně vážím (česky jich mluví jen pár...) a jejich docela jiné pocity z varianty 320d mě spolu s již zmíněným důvodem přivedly k tomu vůz také zkusit. A musím říci, že to bylo šťastné rozhodnutí.
Přece jen, tohle provedení charakterizuje trojkové GT mnohem více než vrcholná verze s nejsilnějším motorem a M paketem. A bylo až pozoruhodné sledovat, jak odlišně, jak příjemněji a smysluplněji se skoro základní verze chová.
320d GT Modern, to znamená nejen spojlery pryč, ale také 19" kola pryč, tužší podvozek pryč, aktivní řízení pryč a pochopitelně i nějakých 120 koní pryč. A snad si nepamatuji moment, kdy jsem část původního stáda koní postrádal u nějakého auta tak málo.
Přiznám se, že motor 20d mě zrovna u srdce nevzal - výkonově na tom špatně není, jeho zvukový projev je ale na komfortní auto střední třídy dost patrný a ani efektivita nepatřila k nejlepším. S kolegou jsme jezdili kolem 14 litrů nafty jen aktivnějším, nikterak zuřivým stylem, a hrátky na spletitých sicilských cestách posílaly spotřebu ještě od 20 procent výše - s 335i jsme stejným stylem jezdili za 17 litrů, rychlost ale byla úplně v jiné dimenzi. Málokterý novinář měl spotřebu výrazně pod 10litrovou hranicí a to šlo leckdy o velmi defensivní typy. Tady se někde stala chyba.
Pominu-li ale tento faktor, pak v 320d bylo rázem vše, jak má být. 17" kola sice znovu s runflaty, ale měkčím podvozkem mnohem lépe filtrovala nerovnosti a pouštěla auto do menších, pouze příjemných náklonů. Jeho celkový jízdní projev tak byl nejen komfortnější, ale i čitelnější a hravější, na čemž se podílelo i standardní řízení s klasickým posilovačem. Nižší výkon udělal z rajónu Emily B. sotva kdy dosažitelné mety (jinak trpěla bezrámová okna tímtéž) a z neschopnosti přenést jej efektivně na silnici v nízkých rychlostech jen zapomenutou epizodu.
Vůz pochopitelně zůstal velmi přesvědčivý i ve středních rychlostech, a tak rázem nabídl to, co bych od BMW očekával - komfort i velmi dobré jízdní vlastnosti a ovladatelnost, což všechno dohromady dělá zábavnost. Ano, já jsem se v 320d GT nejen že cítil docela komfortně, ale dokonce jsem se bavil. Je to paradox, ale skoro základní dieselová verze 3 GT je více GT i více BMW než vrchol nabídky. Můžete se nad tím podivovat, jak jen budete chtít, jsem si tím ale naprosto jistý - šestiválec s M-paketem chce víc, než může, čtyřválec se mnohem chytřeji pohybuje v mezích možného, aniž by ztrácel cokoli jiného krom dynamiky v přímce.
Naftový motor bych tedy odstranil a nahradil jiným, s takovým 320i by ale mohlo jít o velmi dobré auto jak po stránce aktivní jízdy, tak po stránce komfortu, tak pochopitelně z hlediska praktičnosti, kterou má 3 GT v genech. Takové auto mi najednou dává smysl nejen samo o sobě, ale i v nabídce BMW - nevypadá jako kombi a umí skoro to, co kombi, je navíc komfortnější a prostornější vzadu. Je to vskutku nepatrný prostor v moři, které aktuální nabídka trojky obhospodařuje už dosavadními modely, ale nějaký prostor to je.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva