Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Opel Astra 2016: změna k lehčímu i lepšímu
2.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová Astra je oproti své předchozí generaci o poznání lepší. I nadále má své chyby, její design i jízdní projev ale dokáže zapůsobit.
Přehled kapitol
Volba srdce nebo volba rozumu?
Jsme v samotném závěru, pročež zbývá rozsoudit, která z testovaných verzí je nejlepší a především, zda je nový Opel Astra důstojným konkurentem k již zavedeným modelům.
Jak jsem zmínil již na počátku, rozhodně nepředpokládám, že se v rámci českého trhu německá novinka dostane na pódium ovládané tuzemskými vozy. Do desítky nejlepších by ovšem proniknout mohla, kvality a potenciál na to rozhodně má. Kdybych přitom měl volit dle vlastních preferencí a bez ohledu na cenu, asi bych naskočil do verze 1,6 Turbo. Ačkoliv to totiž sice občas nevypadá, že pod pravou nohou máte 200 koní, dostatek výkonu se vždy hodí a zejména na onom klikatém úseku u Pezinské Baby bych jej více než uvítal. Navíc s tímto motorem je spojena nejnižší spotřeba při „normální” jízdě, levný ovšem dozajista nebude. Počítám totiž, že spřažen bude pouze s vyššími úrovněmi výbavy, s nimiž se přiblíží či spíše překoná půl milionu korun (upřesnění se dočkáme ve chvíli, kdy tato verze dorazí do ceníku). A to je již suma, kterou hned tak každý z kapsy nevytáhne.
Model osazený litrovým turbem je svým způsobem nejzábavnější, což je asi fakt, který bych bez usednutí za volant nevypustil z úst. Důvod je ovšem v tom ten, že pohonná jednotka i samotný vůz vám nikdy nic nedají zadarmo. Pokud prostě chcete být rychlí, musíte se snažit. V tu chvíli je přitom nutné krotit poněkud nevyzpytatelnější záď, nikdy však nejste na samotném limitu vozu, pročež se veškerá zábava odehrává v mezích bezpečnosti. Nejsem si ovšem jist, že zrovna tento charakter měl Opel při vývoji na vrcholu seznamu priorit... A vlastnosti sledované primárními potenciálními zákazníky takového provedení nejsou přesvědčivé ani trochu.
Svým způsobem bych tedy měl ideálně sáhnout po verzi 1,4 Turbo, ta mne ale ve výsledku zas až tak neoslovila, abych po ní skutečně zatoužil. To ovšem skutečně neznamená, že by nová Astra nebyla povedené auto. Vůči předchozí generaci jde o mílový posun kupředu, přičemž navíc se jí povedlo změnit jeden negativní předsudek, jenž jsem vůči moderním vozům měl. Tím je snaha výrobců aut proměnit je na pojízdné mobilní telefony. Tomu už nyní nebráním, zvláště v kombinaci s pohledným designem...
Cena
Základní cena testovaného vozu (Opel Astra 1,0 Turbo ecoFlex): 349 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový tříválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 999 ccm
Největší výkon: 77 kW (105 k) v 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 170 Nm při 1800 - 4 250 ot./min
Palivo: Benzin Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,2 l
Mimo město: 3,9 l
Kombinovaná: 4,4 l
Objem palivové nádrže: 48 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 370 mm
Šířka: 1 809 mm
Výška: 1 485 mm
Rozvor náprav: 2 662 mm
Provozní hmotnost (EU): 1 263 kg
Užitečná hmotnost: 517 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 370 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 210 l
Cena
Základní cena testovaného vozu (Opel Astra 1,4 Turbo): 419 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 399 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) v 5 000 - 5 600 ot./min
Největší točivý moment: 245 Nm při 2 000 - 3 500 ot./min
Palivo: Benzin Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,3 l
Mimo město: 4,5 l
Kombinovaná: 5,5 l
Objem palivové nádrže: 48 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 370 mm
Šířka: 1 809 mm
Výška: 1 485 mm
Rozvor náprav: 2 662 mm
Provozní hmotnost (EU): 1 278 kg
Užitečná hmotnost: 542 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 370 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 210 l
Cena
Základní cena testovaného vozu (Opel Astra 1,6 Turbo): aktuálně nezveřejněna
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) v 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm (300 Nm s funkcí Overboost) při 1 650 - 3 500 ot./min
Palivo: Benzin Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,8 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,9 l
Objem palivové nádrže: 48 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 370 mm
Šířka: 1 809 mm
Výška: 1 485 mm
Rozvor náprav: 2 662 mm
Provozní hmotnost (EU): aktuálně nezveřejněna
Užitečná hmotnost: aktuálně nezveřejněna
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 370 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 210 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva