První test Opel Astra 2016: změna k lehčímu i lepšímu

Nová Astra je oproti své předchozí generaci o poznání lepší. I nadále má své chyby, její design i jízdní projev ale dokáže zapůsobit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Opel Astra 2016: změna k lehčímu i lepšímu

2.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

První test Opel Astra 2016: změna k lehčímu i lepšímu

/

Foto: Opel

Nová Astra je oproti své předchozí generaci o poznání lepší. I nadále má své chyby, její design i jízdní projev ale dokáže zapůsobit.

Volba srdce nebo volba rozumu?

Jsme v samotném závěru, pročež zbývá rozsoudit, která z testovaných verzí je nejlepší a především, zda je nový Opel Astra důstojným konkurentem k již zavedeným modelům.

Jak jsem zmínil již na počátku, rozhodně nepředpokládám, že se v rámci českého trhu německá novinka dostane na pódium ovládané tuzemskými vozy. Do desítky nejlepších by ovšem proniknout mohla, kvality a potenciál na to rozhodně má. Kdybych přitom měl volit dle vlastních preferencí a bez ohledu na cenu, asi bych naskočil do verze 1,6 Turbo. Ačkoliv to totiž sice občas nevypadá, že pod pravou nohou máte 200 koní, dostatek výkonu se vždy hodí a zejména na onom klikatém úseku u Pezinské Baby bych jej více než uvítal. Navíc s tímto motorem je spojena nejnižší spotřeba při „normální” jízdě, levný ovšem dozajista nebude. Počítám totiž, že spřažen bude pouze s vyššími úrovněmi výbavy, s nimiž se přiblíží či spíše překoná půl milionu korun (upřesnění se dočkáme ve chvíli, kdy tato verze dorazí do ceníku). A to je již suma, kterou hned tak každý z kapsy nevytáhne.

Model osazený litrovým turbem je svým způsobem nejzábavnější, což je asi fakt, který bych bez usednutí za volant nevypustil z úst. Důvod je ovšem v tom ten, že pohonná jednotka i samotný vůz vám nikdy nic nedají zadarmo. Pokud prostě chcete být rychlí, musíte se snažit. V tu chvíli je přitom nutné krotit poněkud nevyzpytatelnější záď, nikdy však nejste na samotném limitu vozu, pročež se veškerá zábava odehrává v mezích bezpečnosti. Nejsem si ovšem jist, že zrovna tento charakter měl Opel při vývoji na vrcholu seznamu priorit... A vlastnosti sledované primárními potenciálními zákazníky takového provedení nejsou přesvědčivé ani trochu.

Svým způsobem bych tedy měl ideálně sáhnout po verzi 1,4 Turbo, ta mne ale ve výsledku zas až tak neoslovila, abych po ní skutečně zatoužil. To ovšem skutečně neznamená, že by nová Astra nebyla povedené auto. Vůči předchozí generaci jde o mílový posun kupředu, přičemž navíc se jí povedlo změnit jeden negativní předsudek, jenž jsem vůči moderním vozům měl. Tím je snaha výrobců aut proměnit je na pojízdné mobilní telefony. Tomu už nyní nebráním, zvláště v kombinaci s pohledným designem...

První test Opel Astra 2016: změna k lehčímu i lepšímu - 34 - Opel Astra 2016 prvni test 23První test Opel Astra 2016: změna k lehčímu i lepšímu - 35 - Opel Astra 2016 prvni test 52První test Opel Astra 2016: změna k lehčímu i lepšímu - 36 - Opel Astra 2016 prvni test 74

Cena

Základní cena testovaného vozu (Opel Astra 1,0 Turbo ecoFlex): 349 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový tříválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 999 ccm
Největší výkon: 77 kW (105 k) v 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 170 Nm při 1800 - 4 250 ot./min
Palivo: Benzin Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,2 l
Mimo město: 3,9 l
Kombinovaná: 4,4 l
Objem palivové nádrže: 48 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 370 mm
Šířka: 1 809 mm
Výška: 1 485 mm
Rozvor náprav: 2 662 mm
Provozní hmotnost (EU): 1 263 kg
Užitečná hmotnost: 517 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 370 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 210 l

Cena

Základní cena testovaného vozu (Opel Astra 1,4 Turbo): 419 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 399 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) v 5 000 - 5 600 ot./min
Největší točivý moment: 245 Nm při 2 000 - 3 500 ot./min
Palivo: Benzin Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,3 l
Mimo město: 4,5 l
Kombinovaná: 5,5 l
Objem palivové nádrže: 48 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 370 mm
Šířka: 1 809 mm
Výška: 1 485 mm
Rozvor náprav: 2 662 mm
Provozní hmotnost (EU): 1 278 kg
Užitečná hmotnost: 542 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 370 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 210 l

Cena

Základní cena testovaného vozu (Opel Astra 1,6 Turbo): aktuálně nezveřejněna

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) v 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm (300 Nm s funkcí Overboost) při 1 650 - 3 500 ot./min
Palivo: Benzin Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,8 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,9 l
Objem palivové nádrže: 48 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 370 mm
Šířka: 1 809 mm
Výška: 1 485 mm
Rozvor náprav: 2 662 mm
Provozní hmotnost (EU): aktuálně nezveřejněna
Užitečná hmotnost: aktuálně nezveřejněna

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 370 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 210 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.