Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Porsche Panamera Turbo, 4S a 4S Diesel 2017: rychlost třikrát jinak
7.11.2016 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bez ohledu na motor nové Panamery zrychlí na stovku kolem 4 sekund. I ta dieselová. Přesto má každá z nich svůj vlastní nezaměnitelný charakter.
Přehled kapitol
Sportovní limuzína není protimluv
Seznámení s novým Porsche Panamera bylo intenzivní, ale docela krátké na to, aby bylo možné objevit všechny vrstvy a stránky tohoto vozu. Jen v menu multimediálního rozhraní je tolik položek, že bych mohl většinu času strávit studováním manuálu a zkoušením, co všechno obsahuje a dokáže. Také polské silnice sice nedosáhly očekávané nevalné pověsti, ale ani díky několika zapomenutým silničkám a krátkém úseku na dálnici nebylo dost možné zkusit v hustém provozu všechny jízdní styly.
Co jsem postřehl, pokusil jsem se vám tlumočit, a i když si myslím, že na skutečné závěrečné slovo je ještě brzy, troufám si říct, že lepší sportovní limuzínu na trhu nenajdete. Paradoxně to ale není Turbo, které mi nejvíce utkvělo v paměti. Jeho motor táhne fantasticky a díky jeho podvozku, čtyřkolce a systému natáčení zadních kol by se bez větších obtíží dokázalo držet na dohled ve zpětném zrcátku většiny supersportů a dost z nich by asi i nechalo za sebou.
Tohle ale bude volba především těch, kteří chtějí ukázat, že na to mají, protože pokud skutečně rádi řídíte a na nějakých pár desetinách vteřiny vám nesejde, dáte přednost raději šestiválci. Místo aby vás tlačil vpřed jako na dělové kouli, nechá se vést, běží s vámi a komunikuje. Vlastně si ani nejsem jistý, jestli zrovna tohle typický řidič Panamery vyhledává a docení, jestli k nim ale patříte, dejte modelu 4S šanci, stojí za to.
A diesel? Je důkazem, že ani nástupem přeplňovaných benzínových motorů vznětové agregáty neztrácí dech, ani potenciál a že evidentně neřekly poslední slovo. Diskutovat můžeme nad jejich emisemi, celkovou čistotou, prestiží či smyslem ve vozech s oficiálním přídomkem sportovní, ale V8 v Panameře ukáže záda leckterému rychlému benzínovému sedanu a ani se přitom nezapotí.
Cena
Základní cena (Panamera Turbo): 4 315 000 Kč
Základní cena (Panamera 4S): 3 197 000 Kč
Základní cena (Panamera 4S Diesel): 3 306 000 Kč
Technická data
Porsche Panamera Turbo Motor
Benzínový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél nad přední nápravou
Objem: 3 996 ccm
Největší výkon: 404 kW (550 k) při 5 750 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 770 Nm při 1 960 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural
Přenos výkonu: osmistupňová dvouspojková převodovka PDK, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 306 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,6 - 3,8 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 12,9 l
Mimo město: 7,3 l
Kombinovaná: 9,4 l
Objem palivové nádrže: 75 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 5 049 mm
Šířka: 1 937 mm
Výška: 1 423 mm
Rozvor náprav: 2 950 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 070 kg
Užitečná hmotnost: 515 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 495 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 304 l
Porsche Panamera 4S Motor
Benzínový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél nad přední nápravou
Objem: 2 894 ccm
Největší výkon: 324 kW (440 k) při 5 650 - 6 600 ot./min
Největší točivý moment: 550 Nm při 1 750 - 5 500 ot./min
Palivo: Natural
Přenos výkonu: osmistupňová dvouspojková převodovka PDK, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 289 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,2 - 4,4 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,2 l
Mimo město: 6,8 l
Kombinovaná: 8,2 l
Objem palivové nádrže: 75 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 5 049 mm
Šířka: 1 937 mm
Výška: 1 423 mm
Rozvor náprav: 2 950 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 945 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 495 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 304 l
Porsche Panamera 4S Diesel Motor
Naftový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél nad přední nápravou
Objem: 3 956 ccm
Největší výkon: 310 kW (422 k) při 3 500 - 5 000 ot./min
Největší točivý moment: 850 Nm při 1 000 - 3 250 ot./min
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: osmistupňová dvouspojková převodovka PDK, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 285 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,3 - 4,5 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 5,9 l
Kombinovaná: 6,8 l
Objem palivové nádrže: 75 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 5 049 mm
Šířka: 1 937 mm
Výška: 1 423 mm
Rozvor náprav: 2 950 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 125 kg
Užitečná hmotnost: 510 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 495 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 304 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva