Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Range Rover 2013 SDV8: nejlepší SUV planety
12.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro čtvrtou generaci luxusního britského SUV již Audi Q7, BMW X5 či Mercedes GL nejsou konkurencí. Místo toho by se mělo bát Bentley.
Přehled kapitol
Slabiny najde jen hnidopich
Dvaačtyřicet let po příchodu originálu tak nový Range Rover nadále dokazuje, že je králem kategorie, kterou stvořil. Jeho jízdní výkony mne nakonec i přesvědčily k tomu, abych se přestal tak kriticky dívat na jeho design. Při cestě na letiště jsem tak vařil veškeré mozkové závity, abych odhalil veškeré jeho slabiny. A dvě, respektive tři jsem našel. Tou první, poměrně zásadní, je určitá zmatenost stěračů. Při volbě automatického režimu totiž spíše než na množství vody reagují více na rychlost, jakou se pohybujete. Díky tomu budete mnohdy s páčkami pod volantem operovat častěji, než je nutné u konkurentů. Druhou vadou na kráse je pak laciná plastová imitace kovů na středové konzoli. Ve voze této cenové kategorie působí jako pěst na oko. Zvláště v případě, kdy zvolíte jemnou příplatkovou kůži značky Bridge of Weir a dřevěné obklady připomínající luxusní jachty.
Problém číslo tři je pak ryze osobního charakteru. Nový Range Rover mi prostě neříká pane. Dokážu si ho ale ve své garáži představit. A to ideálně ve společnosti některého sportovního Brita, jehož příď zdobí logo Radicalu či Caterhamu. Schopnost utáhnout 3 500 kg těžký přívěs by mne totiž hnala od jednoho závodního okruhu k druhému, přičemž po celodenním ježdění bych domů dorazil naprosto odpočatý. A namasírovaný. Možná nejen po stránce svalové...
Proč ho chtít?
Jde o jeden z nejucelenějších automobilů vůbec. Místem v kabině a výbavou dokáže zahanbit i limuzíny, ve spotřebě dokáže navzdory svým tvarům a hmotnosti rovnat i větším rodinným kombíkům. Vylepšené schopnosti na silnici i mimo ni pak jen výčet pozitiv korunují. Navíc je tu neskutečná image, díky níž si můžete dovolit dorazit do opery se zcela zablácenou karoserií. Skrze prsty se na vás nebude dívat snad nikdo.
Proč ho nechtít?
Pokud pomineme odpor k SUV k jakéhokoli druhu, pak může být pádním důvodem vzhled. Ten i přes zakulacení stále není pro každého. Pokud jste ovšem někdy v minulosti po britském křižníku pošilhávali, budete se nyní muset opravdu hodně snažit, abyste si nový Range Rover nezamilovali. Jeho neduhy se rekrutují z řad drobností, po stránce jízdních vlastností a schopností míří na úplný vrchol své třídy.
Cena
Základní cena testovaného vozu (Range Rover 2013 TDV6): 2 293 680 Kč
Základní cena testovaného provedení (Range Rover 2013 SDV8): 2 757 360 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél
Objem: 4 367 ccm
Největší výkon: 250 kW (339 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 700 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min
Palivo: Diesel
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 210 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,5 l
Mimo město: 7,6 l
Kombinovaná: 8,7 l
Objem palivové nádrže: 105 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 999 mm
Šířka: 1 983 mm
Výška: 1 835 mm
Rozvor náprav: 2 922 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 2 360 kg
Užitečná hmotnost: 840 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 550 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 2 030 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva