První test Seat Leon Cupra 280 2014: rovnou na vrchol

(+ videa) Je jedním z nejlepších ostrých kompaktů a řadí se i mezi ty nejlevnější. Příhodnější vrcholný model snad Leon ani nemohl dostat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Seat Leon Cupra 280 2014: rovnou na vrchol

28.2.2014 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

První test Seat Leon Cupra 280 2014: rovnou na vrchol

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Je jedním z nejlepších ostrých kompaktů a řadí se i mezi ty nejlevnější. Příhodnější vrcholný model snad Leon ani nemohl dostat.

Po chvíli absence rovnou na vrchol

V nabídce Seatu ostrý Leon nějaký ten pátek zcela chyběl a nebylo nemístné předpokládat, že dostat se zpátky do hry nebude po takové absenci pro Španěly snadné. Jenže realita je jiná. Automobilka se chopila vesměs známé techniky koncernu Volkswagen s velkou grácií a stvořila vůz, který mi v rámci koncernové nabídky dává smysl samostatně i po boku svých bratrů. Oproti Octavii RS, která velmi dobře hraje na city zákazníků toužících po skvělém kompromisu, je o poznání více hot hatchem a dokáže více vtáhnout do hry lecčíms od peprnějšího motoru přes akčnější podvozek až třeba výhody vyplývající ze zcela vypínatelné stabilizace. Vedle Golfu GTI, zvláště pak ve verzi Performance, by až tak jiný být neměl, jenže je. Golf chce být i v této verzi pro všechny a je tak trochu pro nikoho, Leon Cupra je zábavnější, rychlejší a přitom na oltář těmto plus dává jen naprosté minimum ze svého talentu být výborným autem pro každý den. Když si vezmu, že obě auta stojí prakticky stejně, učím se už na otázku: „Golf GTI?” odpovídat slovy: „Cupradši Leon.”

Tento španělský vlk s beránčí duší se zkrátka velmi úspěšně zařadil do smečky ostrých kompaktů, které vám za cenu mezi 600 a 700 tisíci Kč dopřejí až neskutečné množství dynamiky donedávna vyhrazené jen majitelům násobně dražších sporťáků, dokáží být řidičsky uspokojivé a přitom neztrácejí svou, troufnu si říci „lidskost” i provozní nenáročnost. Bylo by ale nefér zakončit vše touto větou - nový Leon Cupra není jen „jedním z nich”, je mezi nimi jedním z nejlepších a přitom stojí jen 670 tisíc Kč, hned v pětidvéřové verzi s výkonnějším motorem (žádná jiná varianta ostatně nebude do příchodu ostrého ST v České republice k mání). Cupra tak celkem vtipně symbolizuje, kam se v posledním roce posunul Leon jako takový - on je totiž jedním z nejlepších a přitom stále dostupným kompaktem skoro ve všech specifikacích...

První test Seat Leon Cupra 280 2014: rovnou na vrchol - 37 - Test Seat Leon Cupra 280 2014 prvni 05První test Seat Leon Cupra 280 2014: rovnou na vrchol - 38 - Test Seat Leon Cupra 280 2014 prvni 47První test Seat Leon Cupra 280 2014: rovnou na vrchol - 39 - Test Seat Leon Cupra 280 2014 prvni 85

Cena

Základní cena vozu i testovaného provedení (Leon Cupra 280 5D 6MT): 669 900 Kč

Technické údaje Seat Leon Cupra 280 2014

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 206 kW (280 k) při 5 700-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 750-5 600 ot./min
Palivo: Natural 98/95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, samosvorný diferenciál, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: - l
Mimo město: - l
Kombinovaná: 6,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 271 mm
Šířka: 1 816 mm
Výška: 1 434 mm
Rozvor náprav: 2 631 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 395/1 320 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše