Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test VW Golf VII 1,6 TDI: více evoluce, než se zdá
2.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Torzní zadní náprava, pětistupňový manuál a posun v designu srovnatelný s faceliftem. Tohle že má být ten revoluční Golf?
Přehled kapitol
Prostřední diesel svazuje převodovka
Výběr testovacího vozu s naftovým čtyřválcem 1,6 TDI o výkonu 105 koní dosahovaným mezi 3 000 až 4 000 ot./min. a točivým momentem 250 newtonmetrů v rozmezí od 1 500 do 2 750 ot./min. nebyl náhodný. Můžeme vám slíbit, že přeplňovanou čtrnáctistovku TFSI aktuálně zkoušíme v jiné koncernové novince, a tak se jí budeme v dohledné době ještě věnovat.
Kromě toho motor pod přední kapotou testovaného vozu momentálně představuje dieselový střed (pod ním je 1,6 TDI s 90 koňmi nad ním se nachází 2,0 TDI se 150 koňmi) a mohl být mezi svými nejžádanější.
Jeho charakter se dá označit za lehce nadprůměrný, v kontextu se zbytkem pohonného ústrojí má však k ideálu daleko. Startuje s jemným, ale citelným zachvěním, pod plynem trochu hlučí, ale po většinu času zůstává tichý, dokud se nevydáte zkoumat jeho limity. Nejvstřícněji dodává sílu od přibližně osmnácti set do tří a půl tisíce otáček, ale rafičku otáčkoměru můžete nechat unést až k pěti tisícům. Nutno podotknout, že zcela zbytečně. Ještě do 4 000 otáček lze mluvit o nějakém zátahu, pak už jen o utrápeném vytí. Tedy asi jako u většiny vznětových jednotek.
Motor by se možná i projevoval lépe, nebýt ukrutně dlouhých vyšších převodů pouze pětistupňového manuálu. Tady zvítězila snaha o co nejnižší tabulkovou spotřebu nad racionalitou. K převodovce se ale ještě dostaneme, co ona spotřeba? Podrobnější měření si budeme muset nechat na plnohodnotný test. Poskakování v provozu se studeným a téměř nezajetým motorem, pak krátká trasa v kopcích a oklikou zpátky nejsou zrovna ukázkové podmínky, ale i tak se dalo bez větší snahy dostat na šest nebo ve druhém kole na osm litrů. Za víc Golf 1,6 TDI pojede určitě, jestli se dá ale dostat na papírových a nemálo ambiciózních 3,8 l/100 km, je výzvou napříště.
Místo hbitosti komfortní plavnost
Zkoumání stravovacích návyků dieselového Golfu na delší nebo technicky náročné trase vzrušujícím zážitkem nebude, únavným ale také ne, čímž se dostáváme k jízdě a největší konstrukční novince s tím související - platformě MQB. Stejně jako u nového Seatu Leon, ani ve Volkswagenu už nedostanete víceprvkovou zadní nápravu bez ohledu na použitý motor. Jako bonus ji automobilka přibalí k modelům s výkonem od 90 kW, tedy 122 koní.
Firma se netají tím, že je Golf s jednoduchými vlečenými rameny spojenými torzně pružnou příčkou v náročnějších zatáčkách pomalejší než to samé auto s propracovanějším multi-linkem, tvrdí ale, že v kombinaci se slabšími motory to zákazník pocítí jen minimálně.
VW se beztak asi nevyhne obviňování ze zpátečnictví a šetření na nesprávném místě, jedno se ale musí novému Golfu nechat. Tam, kde ubral na agilitě, přidal na kvalitě jízdy a to naprosto zásadně. Svůj podíl na tom jistě mají i rozumně velká šestnáctipalcová kola, tohle ale samotný, relativně vysoký profil gumy nezařídí. Nemám možnost srovnávat s neuvěřitelně dobrou i30, dosud jsem se v ní nesvezl a je dost možné, že jsou si obě auta hodně blízké, v překonávání nerovností však vůz z Wolfsburgu nasadil laťku velmi vysoko.
Nestává se často, abych měl v autě nutkavou potřebu schválně strefovat každý kanál, díru a největší výmoly ve snaze zaslechnout alespoň vzdálenou ránu a opakovaně se mi vrátil jen masivně potlačený zvuk klepnutí gumy o ostřejší hranu. Tlumiče pohyby karoserie přitom stoprocentně odfiltrovat nedokážou a auto má tendenci mírně se vlnit, se stoupající rychlostí se to však už nezhoršuje.
Schopnosti jednoduššího podvozku se tentokrát ukázaly být dál, než masivně chybějící přilnavost zimních pneumatik na suchém a zahřátém asfaltu, takže poznat talent (navíc s nevypínatelnou stabilizací) dost dobře nešlo. Golf vykazuje jistou snahu nechat se řídit plynem, ale trakci obou náprav neustále vyrušovaly žvýkající se gumy, což by brzy přestalo bavit i pospíchajícího do porodnice.
Řízením typické VW
Opřít se přitom moc nelze ani o řízení. V nízkých rychlostech je přeposilované, což je poněkud zvláštní, protože odpor ve volantu minulé generace už byl citelně výraznější. S narůstajícím tempem účinek elektrického posilovače opadne i tady a naštěstí to nepůsobí uměle nebo nelineárně, zpětnou vazbu ale nehledejte. Žádná není.
Brzdy a to jak odpor samotného pedálu, tak i nástup účinku se zdají být v pořádku. Intenzivního zpomalení se nemusíte doprošovat cihlou místo podrážky, nejsou ale ani kousavé. Odolnost vůči vadnutí si značíme jako další položku, kterou bude zapotřebí prověřit na silnici s menším provozem, na nouzové zašlápnutí prostředního pedálu však Golf reaguje tak, že se nic neděje a zůstane stabilní.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva