Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Hyundai Veloster Turbo 1,6 T-GDI: 186 koní v sexy balení
18.11.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ video) Veloster Turbo je zajímavý hlavně svým motorem. Splnila nová jednotka očekávání, chceme ji i do jiných modelů značky?
Přehled kapitol
Nakonec proč ne, ale za jakou cenu?
Poslední kapitola by se vždy měla nějak dotknout poměru ceny a hodnoty. Jenže jak to udělat, když cenu neznáte? V době testu se u nás Veloster Turbo neprodával a ani nebyla známa jeho cena. Stejně tak byste ho marně hledali v nabídce dovozců v sousedních zemích. Koupit lze až dále na západ ve Francii, Holandsku či Belgii. V zemi sýrů a vína za koně navíc připlatíte nejméně, jen 1 500 Eur. Těžko odhadovat, jak se zachová český dovozce, ale i kdyby by se příplatek vešel do 40 000 Kč, pořád by konečná cena byla 540 000 Kč.
To by za auto s dříve prezentovanými výkony nebyla zcela přemrštěná cenovka, jen by Veloster nesměl mít problém s podvozkem. Styl a exotika sice leccos vynahradí, omezená praktičnost zase něco ubere. Mám ale obavu, že příplatek bude vyšší. Za 550 000 Kč lze u nás pořídit celou řadu podobně výkonných aut. Začít lze u sice menší, ale stejně použitelné Fabie RS či Pola GTI, dalšími adepty by mohly být Focus Titanium 1,6 Ecoboost či Astra GTC 1,6 Turbo, nebo Mégane Coupé GT. Jsou to lepší auta než Veloster? V určitých aspektech ano, v jiných ne. Rozhodně se ale nedá říct, že by je Veloster zásadně převyšoval, Hyundai navíc stále není bráno jako „Značka” a cena to v tomto případě zjevně nespraví.
Nechme ale Veloster jeho osudu, své zákazníky si jistě najde a jsem si jist, že většině bude sloužit dobře. Zajímavější bude sledovat, jestli 1,6 T-GDI opravdu zamíří pod kapotu dalších modelů Hyundai a Kia. Osobně bych si to velmi přál, protože bych si dovedl představit, že by Cee'd 1,6 T-GDI nahradil ne zcela povedený rodinný Civic. Nic jiného než výkonnější motor totiž Cee'du nebo i30 v repertoáru nechybí...
Proč ho chtít?
Svým vzhledem vystupuje z davu. Nemusíte utratit milióny aby se za vámi otáčely hlavy. Má dobrý motor, řízení, řazení i brzdy a na hladkých cestách i slušně jezdí. Navíc mu nechybí jistá dávka praktičnosti.
Proč ho nechtít?
Na rozbitých českých cestách je jak ryba na suchu. Navíc ten styl, na jedné straně jedny dveře, na druhé dvoje - ani ryba ani rak. A kdo ví, co za něj vlastně budou chtít.
Cena
Základní cena vozu (1,6 GDI Comfort): 479 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (1,6 T-GDI Style): 550 000 Kč (odhad)
Technické údaje
Motor
Zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříčl před přední nápravou
Objem: 1 591 ccm
Vrtání x zdvih: 77 x 85 mm
Největší výkon: 137 kW (186 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 265 Nm mezi 1 500 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 214 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,3 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 220 mm
Šířka: 1 790 mm
Výška: 1 399 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 235 kg
Užitečná hmotnost: 520 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 320 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 015 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva