Test Hyundai Veloster Turbo 1,6 T-GDI: 186 koní v sexy balení

(+ video) Veloster Turbo je zajímavý hlavně svým motorem. Splnila nová jednotka očekávání, chceme ji i do jiných modelů značky?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Hyundai Veloster Turbo 1,6 T-GDI: 186 koní v sexy balení

18.11.2012 | Mirek Brokeš | 6 příspěvků

Test Hyundai Veloster Turbo 1,6 T-GDI: 186 koní v sexy balení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Veloster Turbo je zajímavý hlavně svým motorem. Splnila nová jednotka očekávání, chceme ji i do jiných modelů značky?

Nakonec proč ne, ale za jakou cenu?

Poslední kapitola by se vždy měla nějak dotknout poměru ceny a hodnoty. Jenže jak to udělat, když cenu neznáte? V době testu se u nás Veloster Turbo neprodával a ani nebyla známa jeho cena. Stejně tak byste ho marně hledali v nabídce dovozců v sousedních zemích. Koupit lze až dále na západ ve Francii, Holandsku či Belgii. V zemi sýrů a vína za koně navíc připlatíte nejméně, jen 1 500 Eur. Těžko odhadovat, jak se zachová český dovozce, ale i kdyby by se příplatek vešel do 40 000 Kč, pořád by konečná cena byla 540 000 Kč.

To by za auto s dříve prezentovanými výkony nebyla zcela přemrštěná cenovka, jen by Veloster nesměl mít problém s podvozkem. Styl a exotika sice leccos vynahradí, omezená praktičnost zase něco ubere. Mám ale obavu, že příplatek bude vyšší. Za 550 000 Kč lze u nás pořídit celou řadu podobně výkonných aut. Začít lze u sice menší, ale stejně použitelné Fabie RS či Pola GTI, dalšími adepty by mohly být Focus Titanium 1,6 Ecoboost či Astra GTC 1,6 Turbo, nebo Mégane Coupé GT. Jsou to lepší auta než Veloster? V určitých aspektech ano, v jiných ne. Rozhodně se ale nedá říct, že by je Veloster zásadně převyšoval, Hyundai navíc stále není bráno jako „Značka” a cena to v tomto případě zjevně nespraví.

Nechme ale Veloster jeho osudu, své zákazníky si jistě najde a jsem si jist, že většině bude sloužit dobře. Zajímavější bude sledovat, jestli 1,6 T-GDI opravdu zamíří pod kapotu dalších modelů Hyundai a Kia. Osobně bych si to velmi přál, protože bych si dovedl představit, že by Cee'd 1,6 T-GDI nahradil ne zcela povedený rodinný Civic. Nic jiného než výkonnější motor totiž Cee'du nebo i30 v repertoáru nechybí...

Test Hyundai Veloster Turbo 1,6 T-GDI: 186 koní v sexy balení - 33 - Hyundai Veloster Turbo Test 2012 Ext 07Test Hyundai Veloster Turbo 1,6 T-GDI: 186 koní v sexy balení - 34 - Hyundai Veloster Turbo Test 2012 Motor 03Test Hyundai Veloster Turbo 1,6 T-GDI: 186 koní v sexy balení - 35 - Hyundai Veloster Turbo Test 2012 Int 01

Proč ho chtít?

Svým vzhledem vystupuje z davu. Nemusíte utratit milióny aby se za vámi otáčely hlavy. Má dobrý motor, řízení, řazení i brzdy a na hladkých cestách i slušně jezdí. Navíc mu nechybí jistá dávka praktičnosti.

Proč ho nechtít?

Na rozbitých českých cestách je jak ryba na suchu. Navíc ten styl, na jedné straně jedny dveře, na druhé dvoje - ani ryba ani rak. A kdo ví, co za něj vlastně budou chtít.

Cena

Základní cena vozu (1,6 GDI Comfort): 479 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (1,6 T-GDI Style): 550 000 Kč (odhad)

Technické údaje

Motor

Zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříčl před přední nápravou
Objem: 1 591 ccm
Vrtání x zdvih: 77 x 85 mm
Největší výkon: 137 kW (186 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 265 Nm mezi 1 500 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 214 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,3 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 220 mm
Šířka: 1 790 mm
Výška: 1 399 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 235 kg
Užitečná hmotnost: 520 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 320 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 015 l

Diskuze 6 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.