Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mercedes C 250 CDI 4Matic kombi: až moc velký univerzál
20.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Třída C i Audi A4 v předstihu zareagovaly na novou generaci BMW 3 faceliftem. Není ale toto vzájemné následování trochu kontraproduktivní?
Přehled kapitol
Nemusíte měřit, testovat nebo analyzovat, abyste přišli na to, že navzdory různým pokusům Alfy, Volva, Lancie, Jaguaru, Lexusu nebo Saabu zůstávají v souboji o absolutní špičku střední třídy a ve hře o nejlepší univerzální auto na světě jen tři značky - Audi, BMW a Mercedes. Vybrat nejlepší z nich je dnes o to těžší, že žádná automobilka neváhala použít ve snaze strhnout přízeň publika na svou stranu zbraně těch zbývajících. BMW naučilo své rivaly lépe jezdit, Audi přesvědčilo ostatní, že nutně potřebují pohon všech kol a kvalitnější kabinu a Mercedes soupeře donutil nepodceňovat starou dobrou kombinaci komfortu jízdy a výkonů.
Zásadní rozdíly mezi řadou 3, třídou C a modelem A4 se proto v současnosti značně stírají, což je z pohledu přirozené diverzity a hlavně konzervativnějších zákazníků značná škoda. Jistě, minimálně na úrovni charakteru a pochopitelně designu zůstávají tato auto pořád svébytná. Jenže krátký test kombi verze letos modernizovaného Mercedesu C 250 CDI 4Matic se neobešel ani bez přemýšlení, jaký by byl bez soupeřů a jejich vlivu.


Řidičsky zajímavá, ale podle motoru
Že je současná třída C zásadně jiná než dosud všechny předešlé Mercedesy této velikosti, víme už od roku 2007, kdy byla generace s interním kódem 204 představena. Od počátku byla vnímána jako velmi povedená alternativa k etalonu jízdních vlastností od bavorské automobilky a o tuto lichotivou pověst se postaral nejen vyspělý a nadmíru dobře fungující podvozek, ale hlavně překvapivě skvělé řízení, které bylo svým celkovým vyvážením nezřídka vnímáno i při přímém srovnání jako lepší než to v BMW.
S tím opravdu nelze nesouhlasit, ale je nutné dodat, že hodně záleželo od motorizace a koncepce pohonu. Například ovladatelnost a nastavení posilovače řízení benzínového sedanu C 350 bylo na dnešní dobu vynikající, což se ale třeba o kombíku C 320 CDI 4Matic rozhodně říci nedalo. Pro vysvětlení stačilo srovnat jejich hmotnosti. Praktičtější karoserie, naftový šestiválec a mezinápravový i přední diferenciál vyhnaly hmotnost vozu na 1,8 tuny, tedy o dvě stě kilogramů výš než u zážehové V6 a skoro o tři a půl metráku oproti základnímu čtyřválci. Vím, je to trochu míchání jablek s hruškami, ale ve výsledku to nic nezměnilo na zjištění, že se na podobný rozptyl hmotnosti univerzální šasi nestaví snadno a Mercedes se o tom bolestivě přesvědčil.
Lepší než V6 CDI
Tím se dostáváme k testované C 250 CDI 4Matic reprezentující nový pohled Mercedesu na výkonný diesel, který ne náhodou na to jde mnichovskou metodou dvojitého přeplňování. Nerad to říkám, protože mám projevy a kultivovanost šestiválců opravdu rád, ale čtyřválec 2,1 l je svými reakcemi, ochotou sbírat se od volnoběhu do nejvyšších otáček někde úplně jinde a navzdory nepatrně nižším výkonům je pro céčko tou lepší naftovou pohonnou jednotkou. Verze 4Matic s permanentním pohonem všech kol je ale zároveň připomínkou, že v Mercedesu příliš často myslí i na quattro, které nejen střední třídě prokázalo medvědí službu, protože jistou skupinu řidičů přesvědčilo, že pohon všech kol je nevyhnutný a co je horší, tak i všemocný. Beztak si myslím, že 204 koní a 500 newtonmetrů nejsou hodnoty zadní nápravou nezvladatelné, i když vám budou někteří lidé, hlavně ti žijící v neustálých obavách, zaručeně tvrdit něco jiného.
Než ale usednu za volant, abych se pokusil popsat spojení čtyřválcového dieselu s automatem a čtyřkolkou, musíme se předtím na chvíli zastavit u faceliftu z letošního roku. Exteriéru se nedotkl zásadně, ale vliv na změnu vizáže má značnou. Mercedes vyměnil světla, kapotu i nárazníky a ve stylu viditelně ustoupil od ostrých hran, aby dal přednost měkčím křivkám. Nevypadá to špatně, lépe, ani hůře, jen prostě jinak, což mi ale připadá jako vstřícný krok spíše vůči těm, kteří vyžadují patrný důkaz modernizace, než aby to bylo skutečně nutné.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petr Najman a jeho tým se rozešli včera 23:09
- Big Coffee Boxer od BMW Motorrad: stylový kávovar včera 12:15
- Jako lídři cestují k Balatonu Marquez, Gonzalez a Rueda včera 10:00
- Moreira v roce 2026 do MotoGP: Honda nebo Yamaha? včera 08:47
- Časový program na Balatonu 20.8.2025
Nejčtenější články
Spalovací verzi dosud jen elektrického fiaska Dodge nachytali při natáčení reklamy, zní úchvatně
24.7.2025Vybíjená Nissanu pokračuje. Na odstřel jsou další dvě historické továrny, tato funguje už od roku 1966
24.7.2025Nový čínský supersport s motorem V8 jde otevřeně po krku Ferrari, Italům tentokrát tuhne úsměv na rtech
24.7.2025Mechanik objevil při prohlídce Fordu něco, co v motoru nechal dělník automobilky, který vůz vyráběl. Přežilo to tam dlouhých 11 let
24.7.2025Fiat 500 si v bazarech pozoruhodně drží cenu. I když za své peníze dostanete přesně to, co se říká o italských autech
24.7.2025
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 21:10 - řidičBOB
- Onboard videa 08.21. 17:47 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda