Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu

(+ video) Bugatti Veron SS má přinejmenším papírového soupeře. Upravené CTS-V od Hennessey má o 43 koní vyšší výkon na jediné nápravě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu

10.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Bugatti Veron SS má přinejmenším papírového soupeře. Upravené CTS-V od Hennessey má o 43 koní vyšší výkon na jediné nápravě.

Americká a v podstatě i unijní administrativa podepsala současným spalovacím motorům rozsudek smrti a možná bychom si proto měli více vážit toho, že - ač si to jen málokdo uvědomuje - patrně žijeme na vrcholu další (možná poslední) éry „svalnatých aut“. Německé supersedany se dostaly na hranici 600 koní, tradiční italské plnokrevníky atakují hranici o další stovku koní vyšší a podívejte se, co můžou nabídnout Mustang Shelby GT500, Corvette ZR1 nebo Camaro ZL1.

Kouzelné na tom je i to, že tady máme ještě o jednu kategorii navíc, které dominuje Bugatti Veyron, pronásledovaný smečkou tuningových společností schopných dodávat stejných tisíc koní za zlomek ceny a nesklonit se ani před přibroušeným Veyronem SS. Jedním z tahounů je severoamerická společnost Hennessey Performance podávající doping jednak evropským vozům jako je Mercedes nebo McLaren, své vlastní hračce Venom GT, ale především strojům domácí provenience od Fordu, Chrysleru i GM. A právě produkt posledně zmiňovaného koncernu boří další hranice pro relativně obyčejné dvoudveřové kupé.

Cadillac CTS-V samozřejmě běžným vozem není, nad jeho přední nápravou burácí kompresorový osmiválec z nejvýkonnější Corvette podladěný na 564 koní a 747 newtonmetrů, ale i to bylo lidem od HP málo. Až tak málo, že původní motor zkrátka musel pryč.

Místo něj se pod zvýšené karbonové sání na kapotě nastěhoval „427ci small block”, tedy sedmilitrová celohliníková jednotka z modelu Z06 doplněná o nové kované hliníkové písty, podobným způsobem vyrobené ocelové ojnice a kliková hřídel. Dále přibyly jiné vačky, nasávání, výkonnější vstřikovače včetně přepracovaného palivového systému schopného stíhat všech osm válců ládovaných dvojicí turbodmychadel, mezichladič, nerezové svody i zbytek výfukového systému a samozřejmě nějaká ta chytrá elektronika způsobilá udržet to v chodu.

Výsledkem je rukavice hozená všem podobně zaměřeným firmám - 1 243 koní při 6 400 otáčkách za minutu (anebo 1 081 koní naměřených na zadních kolech) a 1 504 newtonmetrů při 4 000 ot./min. Hennessey k tomu dodává blíže nepopsaný manuál s přepracovanou zdvojenou spojkou, alternativně pak automat za příplatek ve výši 20 tisíc dolarů. Pro který typ řazení platí následující čísla, HP neříká, nicméně CTS-V VR1200 se umí katapultovat z místa na 60 mil v hodině (97 km/h) za 2,9 sekundy, sprint na čtvrt míle zdolá za 10,2 vteřiny a na dost dlouhé rovince se dokáže rozjet na 390 km/h.

K proměně přebytečné rychlosti na odpadní teplo slouží karbon-keramické kotouče o průměru 383 milimetrů vpředu i vzadu ve spojení s osmipístkovými třmeny pod předními dvacítkami a šestipístkovými brzdiči pod těmi zadními. Podvozek s modifikovanými magneto-reologickými tlumiči byl oproti standardnímu CTS-V Coupe snížený o 25 mm a původní stabilizátory byly vyměněny za tlustší.

Hennessey oznámilo, že nevyrobí více než tucet těchto aut, firma ovšem připustila, že nabídne stejný výkonový paket také pro sedany a kombíky. Za kolik? Taky by nás to zajímalo, cenu ale neznáme. HP pouze zveřejnilo, že dá na vozy tříletou záruku nebo garanci na 58 tisíc kilometrů.


Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 1 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 01Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 2 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 02Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 3 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 03Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 4 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 04Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 5 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 05Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 6 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 06Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 7 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 07Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 8 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 08Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 9 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 09Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 10 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 10Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 11 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 11Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 12 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 12Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 13 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 13Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 14 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 14Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 15 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 15Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 16 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 16Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 17 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 17Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 18 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 18Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 19 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 19Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 20 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 20Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 21 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 21Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 22 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 22Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 23 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 23Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 24 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 24Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 25 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 25Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 26 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 26Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 27 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 27Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 28 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 28Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 29 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 29Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 30 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 30Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 31 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 31Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 32 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 32Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 33 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 33Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 34 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 34Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 35 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 35Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 36 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 36Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 37 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 37Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 38 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 38Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu - 39 - Hennessey Cadillac CTS-V Coupe VR1200 39
Hranatý design doplněný spoilery vypadá dramaticky na 390 km/h by to ale tipoval jen málokdo

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.