Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Honda Civic Mugen 2013: rychlé plasty pro evropský Civic
13.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mugen představil novou řadu doplňků pro devátou generaci Honda Civic. Přidanou hodnotu v podobě vyššího výkonu však neočekávejte.
Japonská společnost Mugen Motorsports se v Evropě zdaleka neangažuje tolik, jak by si její zdejší příznivci přáli, čas od času ale pro ině nějaký balíček sportovních úprav připraví. Mezi posledními se zaskvěla poslední atmosférická verze Civic Type-R a došlo také na hybridní hatchback CR-Z, který v podání japonských specialistů přes sportovní a závodní stroje dostal mechanicky poháněný kompresor.
Aktuální novinka postavená na základech deváté generace Hondy Civic je o hodně mírnějšího rázu. Společnost Mugen pro ni totiž připravila pouze paket komponentů pro modifikaci vzhledu. V tiskové zprávě firma příliš sdílná není, vůz je však prakticky věrnou kopií konceptu představeného loni na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu, takže o použitých dílech nemusíme spekulovat.
Civic dostal osmnáctipalcová kovaná kola Mugen GP, nástavec pod předním nárazníkem s výraznějším spoilerem doplněným o „lízátko“, prahové nástavce a výrazné křídlo na pátých dveří. Zvláštní je poněkud to, že ani sportovní oddělení nepovažovalo za důležité zviditelnit koncovku nebo koncovky výfuku, což zřejmě podle jejich soudu není v Evropě politicky korektní.
Vůz byl kromě exteriérových doplňků vybavena také přepracovaným odpružením, lepšími sedadly nesoucími označení MS-R a novými brzdami. Co z toho se objevilo u sériového vozu, Honda neprozradila, víme jen, že v doplňkové výbavě jsou třeba karbonové kryty vnějších zpětných zrcátek, dvě další sady kol v jiném designu, nebo různé barvy olejového víčka.
O dostupnosti jednotlivých doplňků se tiskové materiály Hondy resp. Mugenu nezmiňují, v tomto případě ale jen o studii nebo ukázku možností nepůjde. Jisté ovšem je, že technických vylepšení se vůz nedočkal a zájemci o Civic nejen agresivněji vyhlížející, ale také svižněji jezdící si budou muset počkat na nový Type-R s motorem 2,0 Turbo.
Pod původní zadní nárazník se dostal nenápadný difuzor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejčtenější články
- Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
17.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
17.4.2024 - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
17.4.2024 - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
17.4.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.16. 22:48 - GeneHawkins
- BMW Divize 05.16. 21:19 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.16. 16:39 - Amatér
- Rychlodotazy 05.16. 12:24 - pavproch
- Politický koutek 05.16. 10:55 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.16. 07:21 - HondaMan