Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ani turbo, ani centrál, ani ň. Tento zánovní primitiv je další poklad odpůrců evoluce
23.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jediný prvek komfortní výbavy tohoto auta je posilovač řízení, všechno zbylé vyžaduje ruční práci. A stav je blízký dokonalosti, je to téměř nové auto.
Patříte-li k odpůrcům evoluce v motorismu, jistě se vám líbil Renault 19, který byl nedávno na prodej. Měl za sebou 12 tisíc kilometrů, cenovka byla okolo 100 tisíc a na palubě nebyla téměř žádná výbava. Takže se tu toho mohlo pokazit opravdu málo, z elektroniky tak leda prasknout žárovka.
Pokud byste takové auto chtěli, ale máte radši auta německá než francouzská, právě pro vás je vůz, který tu máme dnes. Je to úplně stejný „poklad odpůrce evoluce”, je v podobně krásném stavu a není bílý, což může být pro leckoho výhoda. Je to Volkswagen Golf II CL z roku 1991 s benzínovou šestnáctistovkou o 69 k pod kapotou. Pětadvacet let staré auto, které za svůj život najelo jen 14 800 km. A vypadá podle toho.
Nejluxusnějším prvkem výbavy tu je posilovač řízení, věc, bez které se člověk dnes už obejít opravdu nechce. Ne že by to nedokázal, nedávno byl posilovač luxusní výbava, ale je to vymoženost, proti které protestuje málokdo, alespoň pokud hydraulický. Posilovačem to ovšem končí, zrcátka se štelují manuálně, okna se stahují kličkou a když chcete zamknout oboje dveře najednou, jde to jen zevnitř a musíte se natáhnout k pravému čudlíku.
Vidíme jednoduchá plechová kola se středovými poklicemi, která tomuhle Golfu maximálně sluší. Tmavočervená metalíza dodává vozu eleganci a černé plastové nárazníky díky ní nebijí do očí tak moc. Motor vypadá jako nový, podvozek za ním zaostává jen trochu, korozi byste tu hledali marně, alespoň mimo některé části výfukového potrubí. Jedinou vadou na kráse, kterou vidíme, je odřený pravý roh předního nárazníku.
Pneumatiky jsou také z roku 1991, takže o originalitě tohoto stroje nemůže být větších pochyb. Vůz ale nebyl úplně bez servisu, sem tam se něco vyměnilo i nad rámec oleje motoru - třeba chladicí kapalina byla vyměněna v roce 2006. Že by se měla měnit mnohem častěji než jednou za deset let, je však jisté; tohle auto tedy nejspíš bude potřebovat servis, než bude připraveno k plnému provozu.
Jak moc stojí v posledních letech v garáži a jak moc jezdí, nevíme, prodávající ale říká, že nikdy nejezdil v zimě. A také víme, že si za něj majitel žádá 6 000 Eur, tedy asi 162 tisíc korun. Není to málo, ale dostanete téměř nové auto. A nesnášíte-li moderní vymoženosti, tohle auto pro vás bude oázou klidu - není v něm opravdu nic...
Na tomhle Golfu opravdu není nic, co by se mohlo pokazit
Zdroj: Autoclassic.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 32 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva