Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ani turbo, ani centrál, ani ň. Tento zánovní primitiv je další poklad odpůrců evoluce
23.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jediný prvek komfortní výbavy tohoto auta je posilovač řízení, všechno zbylé vyžaduje ruční práci. A stav je blízký dokonalosti, je to téměř nové auto.
Patříte-li k odpůrcům evoluce v motorismu, jistě se vám líbil Renault 19, který byl nedávno na prodej. Měl za sebou 12 tisíc kilometrů, cenovka byla okolo 100 tisíc a na palubě nebyla téměř žádná výbava. Takže se tu toho mohlo pokazit opravdu málo, z elektroniky tak leda prasknout žárovka.
Pokud byste takové auto chtěli, ale máte radši auta německá než francouzská, právě pro vás je vůz, který tu máme dnes. Je to úplně stejný „poklad odpůrce evoluce”, je v podobně krásném stavu a není bílý, což může být pro leckoho výhoda. Je to Volkswagen Golf II CL z roku 1991 s benzínovou šestnáctistovkou o 69 k pod kapotou. Pětadvacet let staré auto, které za svůj život najelo jen 14 800 km. A vypadá podle toho.
Nejluxusnějším prvkem výbavy tu je posilovač řízení, věc, bez které se člověk dnes už obejít opravdu nechce. Ne že by to nedokázal, nedávno byl posilovač luxusní výbava, ale je to vymoženost, proti které protestuje málokdo, alespoň pokud hydraulický. Posilovačem to ovšem končí, zrcátka se štelují manuálně, okna se stahují kličkou a když chcete zamknout oboje dveře najednou, jde to jen zevnitř a musíte se natáhnout k pravému čudlíku.
Vidíme jednoduchá plechová kola se středovými poklicemi, která tomuhle Golfu maximálně sluší. Tmavočervená metalíza dodává vozu eleganci a černé plastové nárazníky díky ní nebijí do očí tak moc. Motor vypadá jako nový, podvozek za ním zaostává jen trochu, korozi byste tu hledali marně, alespoň mimo některé části výfukového potrubí. Jedinou vadou na kráse, kterou vidíme, je odřený pravý roh předního nárazníku.
Pneumatiky jsou také z roku 1991, takže o originalitě tohoto stroje nemůže být větších pochyb. Vůz ale nebyl úplně bez servisu, sem tam se něco vyměnilo i nad rámec oleje motoru - třeba chladicí kapalina byla vyměněna v roce 2006. Že by se měla měnit mnohem častěji než jednou za deset let, je však jisté; tohle auto tedy nejspíš bude potřebovat servis, než bude připraveno k plnému provozu.
Jak moc stojí v posledních letech v garáži a jak moc jezdí, nevíme, prodávající ale říká, že nikdy nejezdil v zimě. A také víme, že si za něj majitel žádá 6 000 Eur, tedy asi 162 tisíc korun. Není to málo, ale dostanete téměř nové auto. A nesnášíte-li moderní vymoženosti, tohle auto pro vás bude oázou klidu - není v něm opravdu nic...














Na tomhle Golfu opravdu není nic, co by se mohlo pokazit
Zdroj: Autoclassic.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 9 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Dodnes jediný majitel si před 37 léty koupil špičkovou „komunistickou” vývozní Škodu. Moc toho s ní nenajel, až teď ji prodává
4.6.2025Ford Focus na některých místech neobjednáte už v žádné verzi. Jeden slavný příběh se chýlí ke konci, i když zájem nepolevuje
4.6.2025Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva