Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch
20.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Budoucnost sportovních modelů mnichovské značky BMW bude díky divizi M Performance pestřejší. Očekávat můžeme i něco jako M7.
Při prezentaci M550d xDrive padla zajímavá otázka. Někdo chtěl vědět, zdali nová divize M Performance upraví také benzínovou pětku. Odpovědí bylo, že nikoli. Lidé od BMW vysvětlili své rozhodnutí poměrně jednoduše.
Nové sportovní oddělení se pustí také do zážehových motorů, ale pouze u těch modelových řad, které budou přehlíženy dcerou M GmbH. Pokud eMko v rámci nějakého typu vznikne, M Performance se pro změnu zaměří na dieselovou verzi. Co to znamená? Třeba špatnou zprávu pro ty, kteří očekávají druhou generaci 1 M, naopak dobrou pro všechny doufající v sedmičku s písmenem M na zádi.
Další informace na toto téma nedávno prozradil Friedrich Nitschke, nejvyšší šéf divize BMW M, v rozhovoru s lidmi z amerického magazínu Car and Driver. Řeč se nejdříve stočila k modelu M135i představeném na posledním ženevském autosalonu v podobě konceptu. Kolegy patrně nepotěšil rozhodnutím automobilky nenabízet tohle auto ve Spojených státech, každopádně potvrdil, že zbytek světa se produkční varianty určitě dočká a navíc k tomu za příplatek dostane i pohon všech kol a na výběr mezi manuální nebo automatickou převodovkou.
V souvislosti s výše uvedeným to kromě jiného znamená, že oba hatchbacky s interním kódem F20 a F21 se ani v druhé generaci jako nejostřejší typ 1 M neobjeví. Zastoupí jej M135i a M135i xDrive a podle všeho se od M Performance dočkáme i dieselových verzí M1XXd. Zároveň to značí, že 1 M Coupe se nedočká následníka, respektive nástupce s identickým označením. Jak už víme, z kupé a kabrioletu se stane samostatná řada 2, byť budou prozatím stát na identické platformě. Zájemcům ale bude pravděpodobně jedno, když si místo 1 M Coupe koupí novou M2...
U trojky nebo pětky je situace asi jasná, ale Car and Driver zcela logicky vyzvídal, co plánují s řadou 7 a jestli můžou zákazníci očekávat přímého konkurenta Mercedesu třídy S od AMG a Audi S8. Nitschke v odpovědi doslovně řekl, že firma skutečně takový vůz vyvíjí.
Šéf M GmbH dále vysvětlil, že M550d nemá dostatečný potenciál na to, aby se prodávala také v USA, ačkoli tuto možnost zcela nevyloučil. Mimochodem, Nitschke vysvětloval také to, proč není M5 s manuálem, která je v Americe dostupná, nabízena také v Evropě: „To je kuriózní situace. Spojené státy jsou trhem automatů. Entuziasti přitom vždycky dávali přednost manuálním převodovkám před automaty, které měli často jen tři nebo čtyři kvalty a jejich účinnost byla nevalná. Technologie ale pokročily - osobně jsem s automatem rychlejší než s manuálem. Naši evropští zákazníci to pochopili,“ zobecnil Nitschke.
„Nicméně ve Spojených státech máme sice malou ale velmi stabilní skupinu klientů, kteří na manuálu prostě trvají. Nebylo to pro nás snadné. M5 a M6 mají takový výkon, že špatné řazení může velmi snadno zničit převodovku. Jak říkám, není to snadné. Proto jsme - vůbec poprvé - vyvinuli software, který sníží špičku a elektronicky manuál ochrání,“ řekl Nitschke. Jeho odpověď o ochraně převodovky patrně zaujala, kolegové totiž vyzvídali, jestli je manuál natolik spolehlivý, aby mohl být dlouhodobě používán třeba v Německu na dálnicích s neomezenou rychlostí. „Samozřejmě, v tomto neděláme rozdíly,“ potvrdil. „Tyto převodovky strávily hodiny a hodiny při jízdě na limitu.“
A co nějaké M verze připravovaného hatchbacku i3 a hybridního sportovního modelu i8? Podle šéfa sportovního oddělení není šance. „Značka i je také o sportovním modelu, ale hlavně o nízké spotřebě, zatímco M GmbH nabízí nejefektivnější sportovní vozy,“ dodal.
Na závěr rozhovoru se Friedrich Nitschke vyjádřil také k otázce skutečného supersportu s motorem uprostřed, který by mohl být duchovním nástupcem M1, jeho odpověď ale mnoho nadějí nedává. „Neznám v divizi M člověka, který by nechtěl na takové projektu pracovat. Máme na to technologie, know-how i skutečné schopnosti. Vezměte si třeba naše znalosti zpracování karbonových kompozitů, jsme světová špička. Jenže chybí nám to definitivní, ,jděte do toho‘.“






1 M z hatchbacku opět nebude, jeho místo zastoupí M135i s pohonem zadních nebo všech kol a manuálem nebo automatem
Pokud někdo doufal v BMW M5 s manuálem pro Evropu, doufal marně. Řidiči na starém kontinentu to prý "pochopili"
M7 je nereálná, M Performance se však do úprav sedmičky již pustilo, což znamená, že by se teoreticky mohla objevit s faceliftem
Z BMW i8 nikdy skutečný supersport nebude, jeho priority jsou jinde
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
dnesČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 4 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 6 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 7 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 9 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 16:23 - Stepan
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB