Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč
14.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výrobce nejrychlejšího vozu planety zoufale hledá zákazníky pro posledních 40 exemplářů. Bez nich se totiž nemůže pustit do výroby novinky.
Vypadá to, že automobilka Bugatt] se ocitla v pasti. Rozhodla se totiž, že dokud Veyron nevyprodá stávající, nepustí se do příprav výroby jeho nástupce. To nezní nelogicky, jenže celá věc má háček v době, která uplynula od premiéry nejrychlejšího supersportu světa. Tisícikoňové kupé totiž debutovalo před dlouhými osmi lety a morálně je ještě o dost starší, což pro mainstreamové značky často představuje skoro jeden a půl životního cyklu. Asi bychom se proto neměli divit, že expedice posledních volných exemplářů se čím dál tím více zadrhává.
Bugatti přitom již v době premiéry oznámilo, že na prodej bude 300 kupátek, které později doplnilo 150 exemplářů provedení Grand Sport. Zatímco však vůz s pevnou střechou jako nový již nekoupíte, model s odnímatelným střešním panelem teprve nedávno oslavil sto prodaných kusů. Od té doby značka sice udala dalších 10 exemplářů, dalších 40 však nadále hledá majitele a nezdá se, že by jim to šlo snadno.
Značka proto vyrazila zejména na americkou půdu s akcí Dynamic Drive Experience, v jejímž rámci bude vždy pětadvaceti potenciálním zájemcům umožněno řízení verze Grand Sport na silnici i na uzavřené letištní ranveji. Snadno tak budou moci okusit potenciál vozu, díky čemuž by opojnému zrychlení mohli propadnout a ihned sepsat objednávku.
Pro Bugatti je přitom každý podpis nadmíru důležitý, neboť zmíněných 40 exemplářů představuje 62,5 milionu Eur (cca 1,7 miliardy korun) na tržbách. Tyto finance by následně mohly být využity na vývoji novinky, jenž podle šéfa značky Dr. Wolfganga Schreibera nedávno začal. Tím se ovšem dostáváme k faktu, že novou generaci hned tak neuvidíme.
Pokud by totiž vše šlo jako po másle, pak poslední exemplář stávajícího Bugatti Veyron by mohl montážní linky opustit někdy za dvanáct měsíců. Jak ovšem víme z minula, vývoj tohoto extrémního supersportu zabral koncernu VW Group více než sedm let. I s nově nabytými zkušenostmi jsme tak od příchodu novinky vzdáleni minimálně čtyři roky.
Uvidíme tedy, jak se letos bude celá situace vyvíjet, přičemž jistotou se zřejmě stane řada dalších limitovaných edic, které Bugatti pomáhají produkci vyprodávat. Jestli budou úspěšně a jak budou přicházet, ukáže jen čas.


















Na dosud nerozhodnuté zákazníky zabírají speciální edice Bugatti Veyron (na snímcích je provedení Grand Sport Legends Meo Costantini). Dá se tedy předpokládat, že letos jich rovněž pár uvidíme
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejčtenější články
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
