Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Další novinky Škody: velké SUV, klasické MPV a větší Octavia
30.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Technický ředitel škodovky Eckhard Scholz se znovu rozpovídal o plánech české automobilky pro další léta. Při zemi se rozhodně nedrží.
Tento týden se pozornost příznivců Škody soustředila hlavně na její nejnovější model Citigo, ten ale není zdaleka jedinou novinkou, se kterou automobilka v nejbližších měsících a letech vyrukuje. Již mnohokrát jsme zmiňovali fakt, že pokud chce firma splnit své plány, které počítají s prodejem dvojnásobku vozů do roku 2018 a představováním jedné novinky během každých šesti měsíců, musí citelně rozšířit množství nabízených modelů. Minulý týden jsme věnovali spíše tomu, do jakých vod boleslavští nezamíří, když vyloučili příchod čistě sportovního modelu, nyní víme i to, jakým směrem se vydají.
Opět nejde o žádné spekulace od „velmi věrohodného zdroje”, ale informace přímo od technického šéfa Eckharda Scholze, který je poslední dobou neobyčejně sdílný. Ten v dalším rozhovoru pro britský Autocar nejprve zopakoval, že se firma hodlá soustředit na „velmi atraktivní produkty za nízké ceny s nízkými provozními náklady”, které zamíří do masových segmentů a nebudou tedy zaplňovat malé mezírky na trhu. Dále ale i více než naznačil, o jaké vozy konkrétně půjde.
Krom již představeného Citigo a nového kompaktu, který vzejde z konceptu Mission L můžeme počítat i s novým MPV a větším SUV. Scholz přitom zdůraznil, že na rozdíl od Citigo, které kvůli nízké ceně a související úspoře nákladů prostě musí být klonem Volkswagenu up! půjde o zcela svébytné vozy, neboť Škoda „vždy jde svou vlastní cestou”.
Očekávat tedy můžeme nový vůz volně vycházející z Volkswagenu Touran, patrně v jeho další generaci. Pokud si říkáte, že Škoda už své MPV přece má a to sice Roomster, pak je třeba dodat, že výrobce chce nyní podle Scholze dát přednost „konvenčnějšímu MPV”. Technický šéf tím svým způsobem přiznal, že sázka na divoký design Roomsteru úplně nevyšla (prodeje vozu ostatně nejsou zrovna vynikající) a vedle něj nabídne i tradičněji pojatý a zejména vypadající model stejného zaměření.
Ještě zajímavější je zpráva o tom, že škodovka přijde i s velkým SUV. „Dostaneme do prodeje větší SUV, než je Yeti,” řekl rezolutně Scholz. Motivace je zde přesně opačná než v případě Roomsteru - automobilka slaví s modelem Yeti velké úspěchy a chce je znásobit i prodejem většího vozu obdobného ražení. Věří přitom, že úspěšný bude v Číně i v Evropě. Můžeme tedy očekávat český Volkswagen Touareg, nebo spíše něco menšího ve stylu Audi Q5? Uvidíme.
Další informace přidal Scholz i k chystanému novému modelu, který zapadne mezi Fabii a Octavii. Pozoruhodné je, že jej v rozhovoru sám označuje jménem Rapid, dodává však, že definitivní volba na toto označení ještě nepadla. Jistě zajímavé je, že vůz se prý ve výrobě objeví s „minimem změn” a krom provedení představeného ve Frankfurtu (liftback) se může dostat do výroby i jako hatchback, jehož podobu nastínil ženevský koncept Vision D. Naopak příchod varianty kombi prakticky vyloučil s tím, že automobilka vždy měla v nabídce hodně liftbacků a kombi, a tak by s Mission L měla provést něco jiného. „Nabízíme příliš mnoho kombi,” konstatoval škodovácký šéftechnik.
Je tedy více než pravděpodobné, že špionážní fotky z minulého týdne zachytily karoserii nové Octavie a nikoli „Rapidu” kombi, což byla v tu chvíli také jedna z realistických možností, byť ta méně pravděpodobná. Aby nových informací bylo opravdu hodně, přidal Scholz i něco k Octavii III. Ta se prý do prodeje dostane podle očekávaní na přelomu let 2012 a 2013, novinkou ale je, že má být o něco větší než dnes, neboť by si jinak příliš lezla do zelí s Rapidem. Ten se totiž ve své sériové verzi dnešní „oktávce” prakticky vyrovná a třetí generace Octavie bude muset být tím modelem, jenž velikostně zapadne mezi Rapid a Superb.
Po posledním rozhovoru se nezdá, že by nad budoucností Škody panovaly nějaké otazníky. Tedy otázkou je, kdy se to všechno stane, vzhledem k avizované „půlroční periodě” ale ani v tomto směru příliš nejasností panovat nemůže. Nyní se představilo Citigo, za půl roku by to měl být facelift Superbu a po něm nová Octavia. Za rok a půl už se ale budeme muset dočkat něčeho úplně nového, pokud tedy škodovka nezíská trochu času odhalením třetí generace Fabie. Každopádně se zjevně máme na co těšit.



Z Scholzových slov můžeme vyvodit, že tato karoserie patří třetí novodobé generaci Octavie Combi

















Škoda Mission L se prý Rapidem stane s minimálními změnami




























Do výroby se v rámci nové modelové řady, o níž dnes hovoříme jako o Rapidu, dost možná dostane i kompaktní hatchback s tvary konceptu Vision D








Nástupce Octavie bude větší než její dnešní provedení




















Připravte se i na klasicky střižené MPV velikosti VW Touran


































Nové „velké SUV” Škody velikosti VW Touareg dosáhne jen stěží, něco o velikosti Qudi Q5 ale očekávat můžeme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Krádež dílů Ducati MotoGP a WorldSBK: zatčen bývalý zaměstnanec včera 12:00
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám 24.12.2025
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
Nejčtenější články
Revoluční světla Oraclu mohou radikálně změnit povahu aut, jako první je dostaly Toyoty
26.11.2025
Lamborghini udělalo další krok zpět, svůj nový čtyřlitrový osmiválec bude prodávat i po roce 2035
26.11.2025
Chystaná Škoda Octavia Combi od Dacie byla nachytána při testech, na současném trhu to může být převratné auto
26.11.2025
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, bublina baterek pro elektromobily je na pokraji prasknutí
26.11.2025
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
26.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
