James May strhal pokus BMW o elektrické Mini, i když sám podobné auto vlastní

Je to jeden z největších příznivců elektrické mobility mezi významnými automobilovými novináři, to ale ještě neznamená, že si automaticky zamiluje každý elektromobil. Mini Electric to štěstí nemá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

James May strhal pokus BMW o elektrické Mini, i když sám podobné auto vlastní

9.3.2020 | Petr Prokopec

James May strhal pokus BMW o elektrické Mini, i když sám podobné auto vlastní

/

Je to jeden z největších příznivců elektrické mobility mezi významnými automobilovými novináři, to ale ještě neznamená, že si automaticky zamiluje každý elektromobil. Mini Electric to štěstí nemá.

James May na elektromobily opravdu nos neohrnuje. Dokázal to již před šesti lety, kdy si jako jeden z prvních pořídil BMW i3. Tento hatchback stále vlastní, loni k němu ovšem přidal hned dva přírůstky s alternativním ústrojím, a sice Teslu Model S a Toyotu Mirai. Nechal se už i slyšet, že jednoho dne půjde plně elektrickou cestou a rozprodá všechna svá auta osazená spalovacím ústrojím. Jako poslední ovšem z Mayovy garáže nezamíří Ferrari 458 Speciale, nýbrž Alpine A110.

Malé francouzské kupátko Jamesovi přirostlo k srdci hlavně svou ovladatelností a nízkou hmotností, proto si jej hodlá ponechat tak dlouho, jak jen je to možné. Ovšem elektrifikace v jeho mysli zjevně začíná převládat. Jeho kolega Tim z Drive Tribu se jej proto pokusil přemluvit ke koupi elektrického Mini opět z dílny BMW, které se konečně dostalo na světlo světa. Dočkal se však odpovědi, kterou by asi od Jamese nikdo nečekal - britský hatchback je totiž dle Maye „určen starým lidem“.

Populární novinář a moderátor poukazuje na to, že jeho BMW i3 i po šesti letech provozu vypadá stále jako moderní elektromobil. Mini ovšem svůj vzhled nikterak neinovovalo, místo toho i elektrická verze zůstává u osvědčených tvarů. Ty jsou ovšem daleko přitažlivější se spalovacím ústrojím. To elektrické navíc má problém s dojezdem, neboť realita se pohybuje okolo 190 kilometrů. Tutéž porci však bavorský stroj zvládá v reálu a úsporném režimu taktéž, i přes menší paket baterií.

Právě na akumulátory je dle Jamese nutné brát největší ohled, neboť jejich velikost nekoresponduje pouze s dojezdem, ale také s délkou dobíjení. S rychlodobíjením si možná stěžovat nebudete, to má ale k dispozici málokdo a málokde. A pokud budete odkázáni pouze na klasickou zásuvku, můžete počítat s přírůstkem zhruba 10 km za hodinu. Víceméně jste tak nuceni své cesty pečlivě plánovat podle výskytu dobíjecích stanic, což je omezující.

Ač je tedy James příznivcem elektromobility, Mini osazené alternativním pohonem v jeho případě zcela minulo střed terče. Nikoliv jen kvůli svému horšímu dojezdu, ale zejména s ohledem na design, který není pokrokový, ale spíše zpátečnický. To naopak někomu může připadat jako výhoda, May ale mezi takové rozhodně nepatří.


James May strhal pokus BMW o elektrické Mini, i když sám podobné auto vlastní - 1 - James May a Mini Electric 2020 videoscreen 01James May strhal pokus BMW o elektrické Mini, i když sám podobné auto vlastní - 2 - James May a Mini Electric 2020 videoscreen 02James May strhal pokus BMW o elektrické Mini, i když sám podobné auto vlastní - 3 - James May a Mini Electric 2020 videoscreen 03James May strhal pokus BMW o elektrické Mini, i když sám podobné auto vlastní - 4 - James May a Mini Electric 2020 videoscreen 04
James May elektrickému Mini rozhodně nepropadl

Zdroj: Drive Tribe

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše