Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
LaFerrari, P1 a 918 konečně v přímém klání na okruhu s jedním pilotem
11.10.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(video) Srovnat „Svatou trojici” v jeden den na jednom místě se zdálo nemožné, nakonec se ale podařilo.
Brit Paul Bailey se svého času stal možná prvním, ale dnes určitě není jediným majitelem „Svaté trojice” hypersportů Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918. Těch hypersportů, u nichž se už pomalu roky ptáme, který z nich je vlastně rychlejší. Bez odpovědi. Nikomu, a to ani žádnému z majitelů všech tří aut dosud nebylo dovoleno vzít je na okruh, protáhnout je před zraky kamer samostatně nebo s pomocí některého z profesionálních pilotů a říci světu, kdo je v této trojici za jedničku.
Nepodařilo se to ani žádnému médiu a zuby si na snaze srovnat toto trio bok po boku vylámal i jinak všehoschopný Top Gear. Tehdy ještě Clarkson a spol. valili vinu na Ferrari a jak se později ukázalo, byly to opravdu hlavně podmínky italské značky, které jakékoli srovnání zhatily. V jedné slabé chvilce maranellští svolili k nepřímému porovnání dynamiky, ale to bylo tak vše. Jinak jsme se mohli spolehnout leda na mnoho neříkající amatérská klání nebo podobně „výmluvná” nepřímá srovnání.
Postavit vedle sebe celé trio nezvládl ani mocný americký Motor Trend, který nakonec porovnal jen Porsche 918 Spyder a McLaren P1, přesto to byl velmi zajímavý výsledek. Podceňovaný Němec si dal McLaren P1 k svačině, i když dorazil „jen tak”, zatímco McLaren přijel s týmem mechaniků, kteří si hráli s nastavením vozu až do aleluja, aby z něj dostali maximum. Snad se povedlo, 918 Spyder ale byla vždy rychlejší.
Nyní konečně tato nekonečná sága neúspěšných pokusů končí a jistě ne náhodou. Muselo to být Ferrari, dosud i svým zákazníkům zakazující takový pokus uskutečnit, kdo změnil svůj přístup. Snad pod novou vládou Marchionneho rázem srovnání možná jsou - viděli jsme, že jej připravují Clarkson a spol. pro svou novou show a byl u toho i Chris Harris, který nám též nabídne vlastní srovnání v rámci svého kanálu na Youtube. Ani jedno z toho ale dnes neuvidíte, neboť se odehrál ještě třetí srovnávací test, už dříve.
Postarali se o něj Britové z klubu SuperCarDriver, kteří uzmuli auta jednoho z členů, Paula Baileyho, posadili do nich Mata Jacksona, závodníka z BTCC a pronajali si Silverstone. Připravili tak celkem třídílné srovnání, z nichž hned to první je snad nejzajímavější, když porovnává právě okruhové časy všech tří vozů na slavném britském okruhu, v jedné z jeho kratších verzí. Autoři navíc zdůrazňují, že žádný z výrobců nedostal auto před testem do rukou, a to srovnání činí možná zajímavější než ta Clarksona či Harrise - jejich vozy, a to už víme, byly vždy tovární.
Jak to tedy dopadlo? Nebudeme kazit zápletku, podívejte se na výsledek sami. My jen dodáme, že tím zdaleka není zodpovězeno vše, neboť jen změna okruhu může rázem favorizovat jiný stroj. A sluší se říci i tolik, že krátce po realizaci tohoto testu se právě Baileyho 918 stala součástí ošklivé nehody na Maltě. Nyní to ale vypadá, že už pro nikoho neskončí fatálně. To je dobrá zpráva, jestli pro vás bude dobrou zprávou i výsledek prvního přímého srovnání „Svaté trojice” hypersportů, uvidíte za chvíli sami...











Tohle je opravdu první přímé srovnání celé trojice novodobých hyperaut, které lze brát vážně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 4 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 6 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 7 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 9 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva