Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlepší auta roku 2013 podle Playboye: vítězí nové Porsche 911
21.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Neodolatelným playboyem prý budete v nové 911, ostudu si ale asi neutrhnete ani v nové M5 nebo Toyotě GT 86 a jejích klonech.
Již od vynálezu automobilu platí, že rychlé stroje a krásné ženy jdou dohromady. I kvůli tomu magazín Playboy na svých stránkách nepředstavuje pouze modelky s menším či větším množstvím chybějícího oblečení, ale rovněž čtyřkolové klenoty. Jednou za čas navíc dorazí žebříček, na jehož základě si můžete vybrat třeba nejlepší klasické sporťáky, jak se tomu stalo loni. Či naopak ty nejlepší nové dopravní prostředky, které jsou podstatou letošního seznamu.
Nedá se přitom říci, že bychom s volbou amerických kolegů bezvýhradně souhlasili, a to zvláště poté, co jsme shlédli zdůvodnění redaktorů zodpovědných za výběr. Nebo snad máte pocit, že Mercedes SL je nejpřitažlivějším roadsterem roku? Či že Honda Fit EV by dokázala porazit veškeré elektromobily na světě? S vítězstvím Porsche 911 991 asi nelze nesouhlasit, i zde však Playboy vyzdvihuje vlastnosti, které by nám zrovna jako ty zásadní na mysl rozhodně nepřišly. Ale v tomto případě je to v pořádku - náš magazín je orientovaný technicky, Playboy se zabývá spíše ženskou anatomií, a tak to zkrátka berte jako jiný úhel pohledu na stejnou věc.
Kuriozitou se zdá být i zařazení Cadillacu ATS jednoduše proto, že redaktoři jeho zápisu do seznamu nedokázali odolat. Na druhou stranu, díky neokoukanému stylu, dostatečném výkonu, bohaté standardní výbavě a pohonu zadních kol zřejmě tato novinka zvládne uchvátit i pár Evropanů, nejen patrioty ze Spojených států. Pojďme se tedy na vybranou třináctku podívat trochu podrobněji. Možná, že některé z nich vás následně přiměje k přehodnocení dosavadních názorů.
Nejlepší auta roku 2013 podle magazínu Playboy
Mercedes-Benz SL - Nejpřitažlivější roadster



Od debutu modelové řady v roce 1956 nedokázala každá generace Mercedesu SL přesvědčit redaktory magazínu Playboy o svých přednostech. Té poslední se to ovšem povedlo, přičemž vyzdvihovány jsou krom vizuální atraktivity i takové prvky jako automatické dofukování protilehlých bočnic sedadel při jízdě v zatáčkách, krční šála Airscarf směřující horký vzduch na zátylek či magická střecha, kde pouhým stiskem tlačítka můžete měnit propustnost skla. A pak je tu rychlost, kterou jen umocňuje vybraná motorizace. Vrcholem je přitom verze SL65 AMG, která vám dává k dispozici 630 koní.
Range Rover - Nejlepší SUV
S druhým kandidátem letošního seznamu můžeme jen souhlasit, i když nepočítáme, že by za oceánem dávali body především verzi SDV8. To ostatně potvrzují i slova samotných redaktorů, které zaujalo především odlehčování. Tomu se nelze divit, úspora až 420 kg oproti třetí generaci je zajímavým aspektem. Pro fešáky, kteří se na palubě věnují více ženskému doprovodu než okolí, pak bude důležitý i automatický režim systému Terrain Response, který samočinně reaguje na silniční podmínky a protáhne vás tak terénem bez větší námahy.
BMW M5 - Nejuhlazenější sportovní sedan
Oblibě německého über-sedanu se vůbec nedivíme. Zvláště, když americká verze může počítat s manuální převodovkou, se kterou roste index přitažlivosti řidiče pro ženy asi o 100 procent. Pochvaly doznal i u M5 vzhled, který je ideálem pro každodenní dojíždění do práce i nedělní návštěvy okruhu. Redaktoři ovšem také kritizovali, a to především „sportovní“ zvuk, který nepřichází z koncovek výfuku či motorového prostoru, ale z reproduktorů.
Cadillac ATS - Stojí za pozornost
Jak jsme řekli již v úvodu, novému americkému sedanu nedokázal Playboy odolat. Zvláště po shlédnutí reklamy, kde se za volant Cadillacu ATS posadil bývalý závodní jezdec Derek Hill. Ten následně na model, který je v Americe k mání také s šestiválcovým motorem, pěl jen samou chválu. My se prozatím můžeme podivovat nad cenou, za kterou je ATS s motorem 2,0 Turbo k mání u nás. Je totiž vyšší než v Německu a zároveň také převyšuje konkurenční BMW 328i. Na druhou stranu, Cadillac nabízí větší počet koní pod kapotou i rozsáhlejší standardní výbavu. Za pozornost tak možná bude stát i vám.
Honda Fit EV - Hvězda elektromobility
Navzdory existenci Tesly Roadster a nového sedanu Model S se Američanům z elektromobilů nejvíce zalíbila Honda Fit EV. Jako auto pro lamače dívčích srdcí nevypadá a ani tak nejezdí, ke skladování energie ale používá dnes raritní lithium-titanátové baterie, které by měly dovolovat rychlejší dobíjení - Fit (známý v Evropě jako Jazz) ke svému „dotankování” potřebuje tři hodiny. Mimo to lze baterii dobíjet až čtyřtisíckrát, přičemž problém by ji neměly činit ani nízké či naopak vysoké teploty. Okouzlení redaktorů se tak na jednu stranu nedivíme. Stinnou stránkou je ovšem nemožnost koupě, k dispozici je Honda Fit EV pouze na tříměsíční pronájem.
Subaru BRZ/Scion FR-S/Toyota GT 86 - Hodně muziky za málo peněz
O fenomenálním úspěchu Toyoty GT 86 jsme se zmiňovali již v souvislosti s finálovou osmičkou Evropského Auta roku. Za oceánem se ovšem neprodává, k dispozici je pouze její klon v podobě Scionu FR-S nebo dvojče Subaru BRZ. Základní technika je však v každém případě stejná, což znamená dvoulitrový atmosférický boxer o výkonu 200 koní, pohon zadních kol a volbu mezi automatem a manuálem. Rozdíly amerických modelů lze vysledovat u podvozku a výbavy, kde dražší BRZ již ve standardu nabízí navigaci, Bluetooth nebo kožené čalounění. Po deaktivaci stabilizace však driftovat dokáže stejně jako levnější FR-S. Proto Playboy volí oba modely.
Camaro ZL1 versus Shelby GT500 - Americké svaly
Zařazení této dvojice do seznamu by se divil jen automobilový analfabet. Oba vozy totiž křísí dávnou slávu amerických musle a pony cars z šedesátých, sedmdesátých a osmdesátých let. Jejich poslední generace přitom věrně odráží styl originálů, což je patrné také na přízviscích obou modelů. Chevy ZL1 ovšem ve srovnání s rychlým Fordem GT500 trochu pokulhává. Nabízí „jen“ 580 koní namísto 662, je pomalejší ve sprintech i nejvyšší rychlosti a dosáhne i nižší spotřeby. Alespoň té papírové. Carroll Shelby se tak dozajista dívá z nebes dolů s úsměvem od ucha k uchu. Zvláště, když na jeho počest nedávno vznikla limitovaná verze, která je naladěna na úctyhodných 850 koní.
Audi Allroad - Největší univerzálnost
Prémiové kombíky nejsou v Americe zrovna prodejním trhákem, právě naopak. Zařazení Audi Allroadu je proto překvapivé, přestože nejde o klasickou karoserii, ale o verzi s vyšší světlou výškou, pohonem všech kol a ochrannými plasty. Za oceánem je k dispozici jen v provedení A4, přičemž výbava je patřičně bohatá. Nechybí navigační systém s napojením na Google Earth či možnost vytvořit ve voze pojízdný Wi-Fi hot-spot a umožnit posádce přístup k internetu i po opuštění civilizace. Mimo to kabinu krášlí dřevěné obklady, kožené čalounění či audio systém Bang & Olufsen.
Mazda3 MPS - Volba z rozumu
V dokonalém světě bychom měli garáž nacpanou všemi automobily, které se v tomto žebříčku objevují (a samozřejmě mnoha dalšími). S ohledem na absenci našeho jména mezi nejbohatšími lidmi světa se ovšem musíme spokojit jen s jedním vozem, kterým by klidně mohla být Mazda3 MPS (v Americe zvaná Mazdaspeed 3). Nabízí totiž výkon 260 koní, pět sedadel a dostatečný zavazadelník. Nedávno navíc dostala lehčí facelift, s nímž přichází černá 18palcová kola nebo difuzor ve stejném odstínu. Uvnitř pak nechybí klimatizace, navigace nebo audio systém Bose s deseti reproduktory. Opravdu zajímavá je však americká cena, při 24 995 USD je totiž MPS o 200 000 Kč levnější než v ČR.
McLaren MP4-12C - Nejpřitažlivější exotický vůz
Zatímco Evropané novému McLarenu vyčítají nedostatek dramatičnosti, na Američany udělal vůz přesně opačný dojem. Zvláště když jej obestírá aura světa Formule 1, z nějž si MP4-12C přebírá zejména zkušenosti s výrobou karbonu. Mimo to nabízí aktivní podvozek, sedmistupňový dvouspojkový automat nebo uprostřed uložený motor V8 vlastní konstrukce. Snad nejvíce však Playboy oceňuje elektronický systém Launch control, s nímž je možný odpich na semaforech bez zbytečného prokluzu - to asi udělá ten správný dojem.
Porsche 911 991 - Volba roku podle magazínu Playboy
S absolutním vítězem letošního srovnání můžeme bez problémů souhlasit. Důkazem je ostatně náš test, který jsme vám jako vánoční dárek přinesli před rokem - vůz sice není dokonalý, na dnešní dobu je ale pořád výjimečný. Magazínu Playboy se přitom nejvíce líbí „elektronické voodoo“, kterým je míněno tlačítko umožňující volbu komfortního nebo naopak sportovního režimu. V méně ostrém naladění Porsche nabízí poddajný podvozek a nepříliš velkou spotřebu, zatímco po přecvaknutí jsou jeho prioritami tuhost, nulové náklony karoserie a ječící výfuk. Což lze kvitovat i na rozbitých českých silnicích. Američané jsou však nadšeni rovněž z elektrického posilovače řízení a sedmistupňového automatu PDK, kteréžto prvky se nám již líbily méně. Rozhodnutí redakce však ctíme. Zvláště, když ve Spojených státech je nová Carrera k dispozici již za 82 100 USD (v přepočtu pouze 1 560 000 Kč).
Zdroj: Playboy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 10 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 2 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 5 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 6 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 18:56 - Stepan
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
