Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel s moderním Ferrari 244 tisíc km, teď ho prodává jako daleko nejlevnější v EU
8.5.2021 | Petr Miler
Na moderní italský supersport jsou už vyšší desítky tisíc km najetých km hodně, tohle auto jich ale najelo stovky. A stojí podle toho, třebaže není možné říci, že by bylo vysloveně levné.
Řidiči v Evropě najíždí ročně v průměru okolo 12 tisíc km, není ale těžké narazit na auta, která za rok urazí i přes 100 tisíc kilometrů. Touto optikou se pár set tisíc km najetých za 8 let nezdá být ničím až tak výjimečným, to se ale bavíme o obyčejných autech. Svět supersportů je jiný a těch se vzpínajícím se koníkem obzvlášť.
Ferrari málokdo používá pro časté ježdění, hned z řady důvodů. Jednak takový vůz není úplně příjemný ani praktický na to, abyste s ním jezdili sto kilometrů každý den. A i když je někdo hodně velký fanda a nemá problém to snášet, pořád je tu finanční otázka. Ferrari jsou drahá, jejich servis je drahý, spotřeba vysoká a pojištění na vysoké desítky tisíc kilometrů každý rok extrémně drahé. A to je všechno pořád legrace, protože pak je tu ještě ztráta hodnoty, která může být velmi malá, pokud je vůz i po letech zánovní, ale extrémní, když má najeto byť třeba jen 70 tisíc km - takové auto už bývá problém prodat.
Stroj, který máme před sebou, je ale ještě z jiné ligy. Jeho majitel, podle prodávající finančník používající Ferrari pro každodenní ježdění do práce, s ním za necelých osm let najet 244 tisíc km. Přemýšlíme, zda jsme kdy viděli Ferrari z roku 2013 s takovým nájezdem a nemáme pocit, že by se to stalo. Ostatně, druhý nejvíce ojetý exemplář stejného modelu najel kilometrů polovinu a třetí jen třetinu, toto je opravdu extrém svého druhu.
Nutno dodat, že tím modelem je California, tedy ještě ne až tak vybroušený stroj s 490koňovým motorem 4,3 V8 vpředu a čímsi jako zadními sedadly. Dá se snad i říci, že po typu FF resp. GTC4Lusso přeje takovému využití ze všech modelů nejvíce, ale přesto je to pozoruhodná věc.
Jsme docela zvědavi, zda a případně jak rychle se tento vůz podaří prodat, protože... kdo by chtěl Ferrari se čtvrtmilionem najetých kilometrů? Jistá motivace tu je - vůz vypadá relativně zachovale, třebaže chybějící kus laku na předním nárazníku a patřičně „vyleštěná” kůže v interiéru jasně svědčí o tom, že byl neobvykle intenzivně používán. A nebyl vážněji havarován. Pro zbytek musí posloužit cena: 74 000 Eur, dokonce s možností odpočtu DPH. Netto cena tedy činí 62 185 euro, ani ne 1,6 milionu Kč. Takto levně se ke Californii a vlastně žádnému Ferrari z minulé dekády jinak dostat nedá.
Přesto nemáme pocit, že by šlo o výhodnou koupi. Uvážíme-li, že auta se zlomkovými nájezdy stojí o statisíce míň, by majitele tohoto kousku vyšlo jeho extrémní využití až příliš levně. Každé zboží nicméně má svého kupce a i pro tohoto svérázného jednorožce se jistě jednoho dne najde, za vyšší nebo nižší cenu.
Moderní Ferrari se skoro čtvrtmilionem najetých kilometrů je rarita, v případě této Californie to znamenalo ježdění více jak 30 tisíc km za rok. RH Automobile Tanja Mutic, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 9 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před hodinou - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 3 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 4 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 6 hodinami - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva