Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Problémy bohatých: jak rozlišit klíče k několika Ferrari, když jsou všechny stejné?
19.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když máte víc aut, klidně i od jediné značky, klíče mají často různé. Máte-li ale doma tři Ferrari, máte nejen štěstí, ale i potíž - jak odlišit totožné klíče.
Jsou problémy, které běžného smrtelníka netrápí a ani ho zřejmě nenapadne, že by někoho trápit mohly. Ostatně, na člověka, který si může dovolit několik aut značky Ferrari včetně toho úplně nejdražšího, asi nemáme ve zvyku hledět jako na osobu stíhanou potížemi. Jenže pokud si pořídíte několik nových modelů se vzpínajícím se koníkem ve znaku, jeden problém tu opravdu vyvstane - jak odlišit jejich klíče.
Je to zvláštní, ale i když toto nemají ve zvyku ani mnohé nepříliš prestižní automobilky, Ferrari už léta vyrábí a ke všem svým vozům dodává jeden jediný klíč. Je docela obyčejný, klasický kovový a zasouvá se běžně do zapalování. Má červenou „rukojeť” s tvarem trochu připomínajícím rotační píst Wankelova motoru a dostanete ho opravdu úplně ke všem modelům od Californie po LaFerrari.
Když tedy máte víc novějších Ferrari než jedno a nechcete mít na klíčích žádné přívěšky, je potřeba klíče nějak odlišit. Můžete si je vyvěsit do skříňky, vyrobit si štítky a tenhle systém dodržovat. Nebo na ně můžete mít zvláštní poličku a vždycky na ni odložit klíč spolu s „malým techničákem” - či jeho ekvivalentem, používaným v dané zemi. Můžete vymyslet spoustu podobných věcí, které budou vzhledem k úrovni vozu dostatečně šik a nebo... to udělat jako majitel matně modrého LaFerrari z Kalifornie.
Už provedení jeho auta (je to snad jediné takto vybarvené LaFerrari přímo z továrny) a vůbec způsobem, jakým komunikuje s okolím (viz níže v galerii) naznačuje, že to bude dost svérázný člověk. A také svůj nepořádek v klíčích vyřešil poměrně svérázně - popsal je fixem. Prostě na každý klíč napsal, k jakému autu patří. Po pravdě řečeno, působí to trochu humpolácky, i v autobazarech a prodejnách aut na tohle používají aspoň přívěšky z železářství. Je to ale jistě funkční způsob...
Fotografie pochází od člověka, který si říká buckblu a tuhle svou přezdívku si nechal vyrazit i na registrační značku svého LaFerrari, pochopitelně modrého. Fotek auta i dalších věcí vystavuje víc a najdete je níže. Mimo jiné si na nich můžeme prohlédnout, jak vypadá přístrojový štít, když se u LaFerrari rozsvítí kontrolka motoru. Nebo na videích můžete spatři fungování aktivní aerodynamicky vozu. Či jak jej vylepšit po vzoru Přemka Podlahy, podívejte se i na to...
Jak odlišit klíče od svých několika Ferrari? Toto je velmi neotřelý, ale účinný způsob
Toto jsou dvě z aut, ke kterým patří - modrému LaFerrari a modrému Ferrari F12. V obou případech jde o tovární barvy
Modré LaFerrari se opravdu jen tak nevidí
Přehlédnout jej na parkovišti je obtížné i přes drobné fyzické rozměry
Tovární barva znamená modré detaily na všem, i v interiéru, tedy až na onen klíč. Mimochodem, „pouze” iPhone SE si prý majitel koupil proto, že dal všechny peníze za LaFerrari...
LaFerrari je hybrid, takže v Kalifornii může využívat vyhrazených pruhů pro vozidla s nízkými emisemi
Kdo říká, že Ferrari nemůže posloužit i rodině...
Ne všechny dny s tímto vozem jsou krásné, ovšem
Fungování jednoho z aktivních aerodynamických prvků v praxi je fascinující
Ne každý by to čekal, ale i LaFerrari nechává svými nedokonalostmi prostor pro realizaci domácím kutilům
Zdroj: buckblu@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva