Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut ve Francii, září 2012: když je pokles o 18 procent úspěch
10.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Také francouzský trh s auty zamířil v září prudce dolů - meziročně poklesl o 18,3 procenta. Ve srovnání s Itálií a Španělskem je to ale dobrý výsledek.
V posledních dnech se prodejním statistikám reflektujícím situaci v jednotlivých zemích i automobilkách věnujeme častěji než obvykle. Důvod je prostý - právě v těchto chvílích dochází hned na několika významných trzích k tak dramatickým změnám, že mohou naznačovat směr vývoje automobilového průmyslu na roky dopředu. Pokud velké trhy jako Španělsko nebo Itálie klesají i o více než 35 procent a Italové dokonce kupují více kol než aut, znamená to pro spoustu výrobců masivní ztráty, které je mohou poslat do kolen. Však si výše odkazované statistiky projděte sami - jestliže třeba takový Seat ztratí na domácím trhu více než polovinu z loňských prodejních čísel, je to prostě průšvih.
Abychom nebyli jen negativní, je třeba říci, že na některých významných trzích není situace až tak špatná - třeba britský trh dokonce mírně roste a německý poklesl o necelých 11 procent. Přesto se celkové prodeje v Evropě už roky hýbou téměř jediným směrem, což jsme podrobněji probírali před pár dny nad přehodnocenými prodejními cíli Volkswagenu. Ano, ani jinak dlouhodobě úspěšné VW Groupe se už nedaří celkovému poklesu trhů odolávat.
Tak nějak na pomezí mezi malým a velkým průšvihem se nachází další z velkých odbytišť, Francie, kterému se budeme věnovat dnes. Ve Francii se totiž letos v září prodalo celkem 136 859 osobních automobilů. V absolutním měřítku stále slušné číslo ale odpovídá relativnímu meziročnímu poklesu o 18,3 procenta. To je o dost méně než v případě sousedního Španělska, zároveň ale jde také o stav dosti vzdálený čemukoli, co by se podobalo alespoň stagnaci.
Pochopitelně, i za tohoto stavu má trh úspěšnější i méně úspěšné hráče. Je to už trochu trapné znovu opakovat, ale i ve Francii jsou v relativní pohodě Korejci, zejména pak Hyundai - meziroční nárůst prodejů o 46,9 % hovoří za vše. Ani Kia si přitom nemůže stěžovat, i když její růst o 9,3 % není tak výrazný.
Žebříčkům prodejnosti ale vládnou domácí značky s mnohonásobně vyššími prodeji, daří se ale málokteré. Zejména Renault zamířil meziročně prudce dolů (-35,4 %), Peugeot a Citroën naopak větším poklesům vcelku odolávají a připsaly si ztráty v řádu jednotek procent. Též dlouhodobě úspěšný Volkswagen víceméně kopíroval vývoj trhu (-18 %), Ford už to samé říci nemůže (-31,2 %). Za první pětkou je situace víceméně stabilní (poklesy okolo 20 %), první rostoucí značkou je až zmíněná Kia na 14. pozici. Hned o dvě místa za ní se pak nachází česká Škoda, ani ta ale velkou díru do světa neudělala - pokles o 26,5 % není zrovna skvělý výsledek.
Z modelů si nejlépe vede nový Peugeot 208, přesto výrobce včera oznámil omezení výroby. Za ním najdeme ještě „staré” Clio III, následované dalšími Renaulty Scénic a Mégane. Do „top 5” si proklestil cestu jen jediný model Citroënu, malá C3.
Kompletní přehled nejprodávanějších značek a 20 nejúspěšnějších modelů následuje. Jakkoli nad výsledky s ohledem na hrůzu na několika okolních trzích konstatujeme jisté uspokojení, je třeba říci, že přetrvání podobného poklesu francouzský trh dříve nebo později zničilo. S ohledem na to, kdo dnes Francii řídí a jak, ale nelze očekávat nějaký zásadní obrat. Tedy pokud socialisté nevsadí na obvyklou kartu a lidem nedají na nákup aut peníze, které jim dříve sami vzali...







Peugeot 208 je jasně nejprodávanějším autem ve Francii, přesto se mu nedaří tak, jak automobilka očekávala
Nejprodávanější značky aut ve Francii v září 2012
(pořadí, značka, počet prodaných vozů)
1. Renault - 27 577
2. Peugeot - 22 912
3. Citroën - 19 417
4. VW - 10 020
5. Ford - 5 800
6. Nissan - 5 353
7. Toyota - 5 290
8. Opel - 5 221
9. Audi - 4 770
10. Dacia - 4 548
11. BMW - 3 795
12. Mercedes - 3 360
13. Fiat - 3 284
14. Kia - 2 425
15. Hyundai - 2 107
16. Skoda - 1 593
17. Chevrolet - 1 286
18. Seat - 1 246
19. Suzuki - 1 195
20. Mini - 1 101
21. Volvo - 1 012
22. Alfa Romeo - 663
23. Honda - 631
24. Mazda - 478
25. Smart - 463
26. Land Rover - 425
27. Lancia - 330
28. Jeep - 282
29. Mitsubishi - 254
30. Porsche - 226
31. Lexus - 193
32. Subaru - 68
33. Jaguar - 47
34. Daihatsu - 22
35. Infiniti - 20
36. SsangYong - 20
37. Maserati - 11
38. Ferrari - 10
39. Lada - 9
40. Bentley - 7
41. MIA - 7
42. Caterham - 5
43. Morgan - 4
44. SECMA - 4
45. Aston Martin - 3
46. Fisker - 3
47. PGO - 3
48. Lotus - 3
49. Cadillac - 3
50. Saab - 2
51. Tesla - 1
52. Rolls Royce - 1
53. Lamborghini - 1
54. Dodge - 1
55. Alpina - 1
56. Bollore - 1
20 nejprodávanějších modelů aut ve Francii v září 2012
(pořadí, model, počet prodaných vozů)
1. Peugeot 208 - 7 760
2. Renault Clio III - 6 279
3. Renault Scénic - 4 911
4. Renault Mégane - 4 517
5. Citroën C3 - 4 090
6. Peugeot 3008 - 3 565
7. Citroën C4 - 3 273
8. Peugeot 308 - 3 074
9. Renault Twingo - 3 034
10. Renault Clio IV - 3 000
11. VW Polo - 2 638
12. Citroën C4 Picasso - 2 434
13. Nissan Qashqai - 2 295
14. Toyota Yaris - 2 227
15. Opel Corsa - 2 075
16. VW Golf - 2 065
17. Ford Fiesta - 1 953
18. Dacia Duster - 1 896
19. VW Tiguan - 1 861
20. Peugeot 508 - 1 791
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejčtenější články
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva