Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault Clio IV RS vyroben už v 5 000 kusech, automat a turbo masy neodrazují
9.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý francouzský hatchback produkcí jasně překonává svého předchůdce, i když se z hlediska primárního zacílení nesporně jedná o nejhorší Clio RS vůbec.
Továrna Renault Sportu v Dieppe vyrobila již pět tisíc exemplářů modelu Clio RS. Díky tomu si Renault může myslet, že má konečně po ruce pádný argument pro všechny odpůrce spojení tohoto modelu s automatickou převodovkou EDC a 1,6litrovým turbomotorem. Mezi ty, kteří z této kombinace nejsou nadšeni, se nakonec řadíme i my, a to z jednoho prostého důvodu - kvůli ztrátě fenomenálního propojení člověka a stroje, jímž bylo Clio RS proslulé. Jako auto výsledek špatný není, jako Clio RS ano.
Je tedy čas se Renaultu omluvit a uznat vlastní omyl? Ani ne. Ostatně už při premiéře nového Clia RS jsme nepochybovali o tom, že přepřáhnutí na technologii, která již nevyžaduje enormní zapojení řidiče, uslyší širší zákaznická obec. Pokud vyrábíte vůz, který dokáže ocenit pouze úzká skupina řidičů, logicky jej neprodáte tolik než modelu, který se stejnou image nabízí balíček vlastností použitelný pro kde koho. S prodejním úspěchem tak lze počítat, je to ale úspěch v pravém slova smyslu?
Samotná výrobní čísla zdánlivě nedávají prostor k pochybám. Zatímco v roce 2012 bylo v Dieppe vyrobeno skoro za celý rok 1 970 kusů třetí generace Renaultu Clio RS, na zmiňovanou pětitisícovku letos postačilo jen něco málo přes tři kvartály. I když budeme kalkulovat s tím, že jeden model končil a druhý začínal, pořád jde o velmi výrazný nárůst, jenže nic není tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát.
Konstatovali jsme to již mnohokrát a zmíníme to znovu - absolutní prodejní čísla nejsou jediným měřítkem úspěchu. Tím je také schopnost oslovovat specifickou klientelu a právě té se Clio RS vzdalo. Dekády platilo za prakticky bezkonkurenčně nejlepší vůz své třídy, který oslovil možná absolutně méně, ale relativně mnohem více klientů určitého ražení. Nové RS se těchto zákazníků do značné míry vzdalo a rozhodlo se se stejným jménem bojovat o ty samé klienty, kteří si dosud mohli koupit třeba Škodu Fabia RS. Nutné to přitom nebylo, stačilo nabídnout alternativní model (typu Clio GT, kterým je dnes cosi ještě méně zajímavého, dokonce také s automatem...) a získat ještě více, hodně by udělala i možnost nabídnout pro Clio RS dvě převodovky.
Renault tak jen kráčí ve stopách svých konkurentů, kteří se specifické klientely dobrovolně zbavují a uspokojují se zájmem zákazníků, kteří nejsou tak zajímaví, jsou „masovější”, méně loajální, méně „fixování”, méně image-produktu-budující. Něco takového se podle nás v dlouhodobém horizontu musí ukázat spíše jako prohra, proto bychom aktuální vítězství velkého kosočtverce označili spíše za Pyrrhovo. Jen čas ukáže více...

Nové generace Renaultu Clio RS již bylo vyrobeno pět tisíc kusů
Nové Clio RS již bez automatu a turba neseženete - což nás mrzí, široká zákaznická obec je však evidentně potěšena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejčtenější články
Kia po kritice zkusila napravit vzhled jednoho z nejošklivějších aut posledních let novou verzí, neměla na výběr
16.5.2025Elektrický Dodge Charger Daytona R/T nikdo nechce tak moc, že v prodeji končí jen pár měsíců poté, co začal být k mání
16.5.2025Někdo 38 let téměř jen v garáži schovával auto koupené za statisíce, teď ho prodal za víc než 5 milionů
16.5.2025Další výrobce elektromobilů padá ke dnu i se svými unikátními vychytávkami, došly mu peníze a je v nucené správě
16.5.2025Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
16.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva