Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault ukázal levnou vrcholnou verzi SUV, které vypadá jako Captur, ale je to Kaptur
14.10.2021 | Petr Prokopec
Někteří si myslí, že jde jen o drobný rozdíl v názvu pro jiné trhy, nepatrná odlišnost ale způsobuje velké faktické i cenové rozdíly, které jsou teď ještě větší. Nové provedení Intens slibuje spoustu muziky za dobré peníze.
Renault Captur je už dávno běžnou součástí provozu na našich silnicích, od roku 2013 se jej jen na evropských trzích prodalo přes 1,5 milionu exemplářů. Současně existuje varianta pro ruský trh, jež dorazila až tři roky po originálu a na první pohled vypadá, že kromě lehce pozměněného názvu jde o stejný vůz. Jenže realitou je pravý opak.
Evropský Captur je postaven na platformě B, se kterou se vázal pouze pohon předních kol. Na ruském trhu však Renault hodlal nabízet rovněž čtyřkolku, čímž Francouzi riskovali zvýšení ceny na úroveň, jaká by pro většinu publika byla nedosažitelná. Proto se Kaptur nakonec dočkal architektury B0, jejíž kořeny se táhnou k roku 2002. Jde tedy o dávno splacenou techniku, která náklady snížily na minimum. Nicméně i ty se nakonec pro značku staly problémem.
Je třeba připomenout, že nadcházející elektrická éra vyžaduje mnohamiliardové investice a když se k nim automobilky musí uchylovat po koronavirových těžkostech, škrty na všech frontách jsou nevyhnutelné. Automobilky tak přes palubu hází jak lidi, tak i pohonné jednotky či platformy, které nejsou modulární. A jelikož se stále starší architekturou B0 je spojeno stále méně aut, došlo loni na facelift a její vypadnutí ze hry. Místo toho tedy Kaptur nově disponuje stejnou platformou, jaká podepírá i model Arkana. Zajímavé je, že formálně jde nadále o architekturu zvanou B0, fakticky jde ale o novější techniku, která má dle Renaultu je 55 procent komponentů nových.
Kaptur je tak nabízen i s novým vrcholným motorem, tedy přeplňovanou jedna-trojkou produkující 150 koní. Atmosférická jedna-šestka se 114 koňmi nicméně zůstala zachována. Nový čtyřválec je spojen výlučně se zmiňovaným pohonem všech kol, stejně jako s modernizovanou automatickou převodovkou CVT. V případě atmosférického motoru naopak zůstává pro změnu jedinou volbou manuální předokolka.
Právě tyto dvě varianty byly dnes odhaleny v provedení Intense, které chce už tak atraktivní nabídku vozu ještě dále zatraktivnit. Je to jakýsi vrcholný akční model, který ke standardu v nejvyšším provedení Style zahrnujícím všechny myslitelné nezbytnosti včetně automatické klimatizace, audiosystému Bose nebo předních i zadních parkovacích senzorů, přidává i výrazný oranžový lak Atakama, 17" kola z lehkých slitin a černé kryty vnějších zpětných zrcátek. Uvnitř pak najdeme znovu oranžové obšití polokoženého čalounění sedadel a prvky na výdechách ventilace či karbonové obložení.
Jde nepochybně o „víc auta” než nabízí „český” Captur, přesto půjde o lákavější nabídku. Ceny verze Intense zatím nebyly upřesněny, budou ale podobné výchozímu Stylu, který je dnes k mání od 1 470 000 rublů, tedy asi 450 tisíc Kč, v provedení s motorem 1,6 a od 1 660 000 rublů, tedy asi 509 tisíc Kč, v provedení s motorem 1,3 turbo a 4x4. Uvážíme-li, co všechno za tyhle peníze dostanete, je to pozoruhodně málo.
Kaptur jako takový s atmosférickou jedna-šestkou o výkonu 114 koní a pohonem předních kol začíná na 1 220 000 RUB, v přepočtu na 374 tisících Kč. Dodáme-li, že v ČR Captur začíná na 440 tisících Kč s 90koňovým tříválcem bez výbavy a končí až na 765 tisících Kč za někdy 160koňovou a někdy jen 91koňovou (protože baterie nevydrží navěky) hybridní verzi, můžeme Rusům jejich „Káčko” jen závidět.
Loni modernizovaný Renault Kaptur se nově dočkal verze Intense, která nabídne maximum stylu i výbavy za ceny okolo 500 tisíc Kč. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024 - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB