První elektrické Porsche se prohnalo po okruhu Top Gearu, ohromí zvukem i časem

Němci od začátku prezentují svou elektrickou prvotinu jako nekompromisní Porsche a praxe zatím ukazuje, že nepřehání. Ani Stig ho na okruhu Top Gearu nepřivedl do úzkých, právě naopak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

První elektrické Porsche se prohnalo po okruhu Top Gearu, ohromí zvukem i časem

11.2.2020 | Mirek Mazal

První elektrické Porsche se prohnalo po okruhu Top Gearu, ohromí zvukem i časem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Němci od začátku prezentují svou elektrickou prvotinu jako nekompromisní Porsche a praxe zatím ukazuje, že nepřehání. Ani Stig ho na okruhu Top Gearu nepřivedl do úzkých, právě naopak.

Elektrické Porsche Taycan Turbo S působí v akci jako stroj z Hvězdných válek. Testovací kolo na okruhu Top Gearu v Dunsfoldu nejlépe ukazuje neobvyklý zvukový projev elektrického sportovního sedanu, přibližuje ale také jeho neskutečnou dynamiku. Elektromobil zrychlující z 0 na 200 km/h za méně než 10 sekund je samozřejmě rychlý v přímce, nic ze své rychlosti ale neztrácí ani v zatáčkách.

Jakkoli není lehké z videa posoudit celkový jízdní projev, Taycan vzhledem ke své vysoké hmotnosti (2 370 kilogramů) působí velmi mrštně. Ani v utažených zatáčkách není nedotáčivý, ve většině musí Stig krotit spíše přetáčivost. Reakce vozu se zdají být velmi bezprostřední a z každé zatáčky Taycan pálí vpřed s neskutečnou vervou.

Ochočený závodní pilot tak s autem zajel měřené kolo za 1 minutu a 17,6 sekundy, což sice není rekord okruhu, dokáže ale překonat řadu slavných jmen. Například Bugatti Veyron dráhu pokořilo za 1 minutu a 18,3 sekundy, sklonit hlavu by muselo také Pagani Zonda F (1:18,4), Maserati MC12 (1:18,9) nebo Ferrari Enzo (1:19,0). Jsou to starší supersporty a na úplnou špici (Pagani Huayra s časem 1:13,8) Taycan Turbo S nestačí, pořád je to ale praktické čtyřdvéřové auto pro každý den, což lze o jakémkoli Pagani tvrdit jen stěží.

Minulá zkušební srovnání již dříve naznačovala dynamický potenciál prominentního elektromobilu, ve třetí epizodě osmadvacáté série bude čertovská hbitost potvrzena časoměřiči Top Gearu. Před kamerou lze pozorovat závratné zrychlování díky výkonu 761 koní (560 kW) a 1 050 Nm, patrné je i to, jak převodovka řadí dva stupně (což je ve světě elektromobilů stále rarita) a pohon všech kol se samosvorným diferenciálem má co dělat, aby přenesl nadstandardní množství výkonu na silnici.


První elektrické Porsche se prohnalo po okruhu Top Gearu, ohromí zvukem i časem - 1 - Porsche Taycan Turbo S draha Top Gear 01První elektrické Porsche se prohnalo po okruhu Top Gearu, ohromí zvukem i časem - 2 - Porsche Taycan Turbo S draha Top Gear 02První elektrické Porsche se prohnalo po okruhu Top Gearu, ohromí zvukem i časem - 3 - Porsche Taycan Turbo S draha Top Gear 03První elektrické Porsche se prohnalo po okruhu Top Gearu, ohromí zvukem i časem - 4 - Porsche Taycan Turbo S draha Top Gear 04První elektrické Porsche se prohnalo po okruhu Top Gearu, ohromí zvukem i časem - 5 - Porsche Taycan Turbo S draha Top Gear 05První elektrické Porsche se prohnalo po okruhu Top Gearu, ohromí zvukem i časem - 6 - Porsche Taycan Turbo S draha Top Gear 06První elektrické Porsche se prohnalo po okruhu Top Gearu, ohromí zvukem i časem - 7 - Porsche Taycan Turbo S draha Top Gear 07První elektrické Porsche se prohnalo po okruhu Top Gearu, ohromí zvukem i časem - 8 - Porsche Taycan Turbo S draha Top Gear 08
Porsche Taycan Turbo S jede jako čert. Na elektrický sedan nestačily Veyron, Zonda F nebo Enzo, supersportovní hvězdy minulých let

Zdroj: Top Gear@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.