Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
SUV Lamborghini? Jen věc rozhodnutí koncernu VW, říká manažer automobilky
6.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové musí přesvědčit německý koncern, aby projekt pustil do výroby. Zejména kvůli Číně a dalším asijským trhům, kde prodej sporťáků začíná klesat.
Současné nákupní trendy jsou nad slunce jasné. Skoro každá automobilka tak nyní má ve svém portfoliu nějaké to SUV či jeho obdobu. A pokud jej nemá, pak počítá s jeho příchodem. To ostatně potvrdil Andrea Baldi, šéf asijsko-pacifické divize Lamborghini, který dodal, že snad jedinou výjimkou v tomto směru je Ferrari. Jinak ovšem po novém modelu, jenž by věrně odrážel touhy zákazníků, touží i Maserati, Bentley nebo Rolls-Royce. A výjimkou vlastně není ani italský býk, i když tomu prozatím před očima mává rudou mateřský koncern.
„Vše závisí na tom, abychom přesvědčili VW Group, což je opravdu velká výzva,“ říká Baldi. Bohužel však již neupřesňuje, proč Němci stále váhají. Loni jsme však v tomto směru informovali o možném příchodu nové globální krize, což je zjevně hrozba, která přetrvává. Asijský šéf Lamborghini ovšem dodává, že on sám by velmi rád daný vůz na trhu viděl, a to zejména kvůli trhům, které patří pod jeho správu. V takové Číně totiž stále neexistuje kultura spojená se sportovními automobily, jako je tomu ve vyspělých zemích.
„Velikost trhu s takovými auty je na pouhém zlomku ve srovnání se Spojenými státy. A co víc, začíná klesat kvůli životnímu stylu a kultuře, která je zde zcela nekonzistentní. Navíc tu není dostatečná infrastruktura, neexistuje dostatek okruhů, chybí vzdělání a nad vším tkví enormní dopravní zácpy,“ vyjmenovává problémy čínského a indického trhu Baldi. A tím nepřímo naznačuje, že klesající poptávku by zpátky na vrchol vrátil vůz s vyšší světlou výškou a dostatečně prostorným interiérem.
Takový model by prý měl v asijsko-pacifickém regionu nemalý potenciál, neboť SUV jsou na rozdíl od sporťáků na těchto trzích okamžitě přijaty s otevřenou náručí. Takového uvítání by se dočkal i produkční Urus, přestože zjevně nepůjde o typického zástupce segmentu. Baldi v tomto směru dokonce dodává, že značka by s takovým modelem stvořila zcela novou kategorii. V ní by pak italské SUV oslovilo zcela jiné zákazníky, než na jaké cílí kupříkladu Aston Martin se svým konceptem DBX.
Za skutečné konkurenty považuje Baldi spíše Bentley či Rolls-Royce, ovšem zejména v oblasti ceny. Jinak by ovšem Lamborghini mělo udávat krok jízdními vlastnostmi a designem. „Každý za sebou máme jiné zázemí, je proto jen logické, že každý přijde s něčím jiným.“ S tím se samozřejmě nedá nic jiného než souhlasit, i když veškeré řeči okolo působí spíše jako marketingové žvásty než pádné důkazy.
Ty by nám mohla přinést až produkční verze, jenže ta má prozatím utrum. Zahájení výroby v roce 2017 je tedy nejspíše zcela mimo mísu, pročež se podle Baldiho ani nemá smysl zabývat otázkou, kde by vůbec k montáži mělo dojít. Pokud by ale vše záviselo čistě na jeho názoru, pak by mělo jít o Sant'Agatu Bolognese, kde Lamborghini vyrábí všechny své modely již od položení základního kamene.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Lamborghini Urus je prý tím pravým ořechovým pro čínský trh. Oficiální požehnání však koncern VW Group produkční verzi stále neudělil
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Sebastian Vettel v Imole protáhl Sennův McLaren, konečně dokončil to, co plánoval udělat sám Ayrton
včera - Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
20.5.2024 - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024
Nejčtenější články
- Manažer Fiatu neprozřetelně přiznal, co jediné vede zákazníky k přechodu od spalovacích aut k elektromobilům
22.4.2024 - Našel se dokonalý stroj času, v dodnes novém VW z roku 1992 zbývá ještě asi 555 tisíc km života
22.4.2024 - Naprostá většina Němců elektromobily dál odmítá, názor by změnili jen při splnění nereálných podmínek
22.4.2024 - Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model
22.4.2024 - Tesla ve snaze rozprášit sklady znovu zlevnila svá auta, tentokrát o 47 tisíc Kč. O třetinu míň stojí i FSD
22.4.2024
Živá témata na fóru
- VZKAZY 05.22. 16:45 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.22. 16:28 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.22. 15:58 - rutak11
- Škoda Auto obecně 05.22. 15:43 - řidičBOB
- BMW Divize 05.22. 15:40 - pavproch
- Suzuki obecně 05.22. 14:48 - jerry
- GTD + STI 05.22. 11:08 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.22. 09:12 - Vrooom