Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle to vypadalo na večírku VW v Paříži, neukázalo se tam vůbec nic
29.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bývaly to ohromující akce, autosalony samy pro sebe, rozšíření novinářských dnů o jeden další, německo-česko-španělsko-italský. Nezbylo z toho nic.
„Nějak se vytrácíš, má lásko,” zapěl by dnes Petr Janda (žádné spojení s naším šéfredaktorem), kdyby miloval akce koncernu Volkswagen konané na sklonku posledního dne před začátkem nejvýznamnějších autosalonů. Oficiálně si říkají „Volkswagen Group Media Night”, neoficiálně lecjak od „VW Night” až po „koncernový večer”, bez ohledu na jejich označení byla ale jejich podstata po léta stejná - opanovat média ještě předtím, než to začne. Než se ze samotného autosalonu začnou na novináře hrnout desítky novinek, které zaplaví stránky jejich médií takovým způsobem, že bude pro normálního smrtelníka problém je všechny přečíst.
Nápad to byl geniální. V oné záplavě premiér je vážně těžké se zorientovat a VW moc dobře věděl, že při své velikosti, významu a šíři zásahu to bude on, za kým všichni půjdou, pokud si udělá „vlastní autosalon” o kus vedle. Také že ano - večery před začátkem Ženevy, Paříže, Frankfurtu, ale třeba i Pekingu patřily Volkswagenu, a to i poté, co se pokusili totéž dublovat rovněž mocné koncerny GM nebo Daimler. Když někde vytáhnete nový VW, Audi, Škodu, Seat, Lamborghini, Bentley a někdy i Bugatti, nemůže tomu premiéra nového Opelu či Mercedesu konkurovat. Ani omylem.
Na VW Night chtěl každý být, každý odtud chtěl přinést vyčerpávající zpravodajství i ve chvílích, kdy si „koncern” schoval pár premiér na samotnou show. Byl to nultý den autosalonu. Byl, už není.
Šokem v pravém slova smyslu se stala tato akce letos v Ženevě. Z večera byl večírek, z velkolepé show komorní koncert. Manažeři VW přednesli své projevy a tak nějak mimochodem najela před hrstku novinářů některá očekávaná i neočekávaná auta. Bylo tam toho poskrovnu, ale mohli jsme vidět VW Phideon nebo Škodu Vision S poprvé naživo. Bylo to zklamání, ale bylo to aspoň něco.
Postdieselgatové schizma, řekli jsme si. Na VW všichni hleděli přísně a ten musel být alespoň na oko skromný - nemůže na palubě konat velkolepé akce za desítky milionů, když se záď jeho dieselové bárky žene ke dnu. Tohle je ale dnes do značné míry pryč. Ne snad, že by celá dieselová aféra byla minulostí, její dopady bude koncern pociťovat ještě léta, ale fakta jsou jasná - diesely VW jsou dnes čisté, řešení má i americká část skandálu, probíhají soudy, svolávací akce. Asi není ten správný čas rozjíždět další velké party, ale zamířit opět směrem k dominanci ano - konec konců, po prodejní stránce o ní VW nepřišel ani v nejmenším.
Jenže nic takového se neděje.
Byli jsme s kolegy, tak jako po léta, připraveni večer představit vám alespoň podstatnou část novinek VW pro letošní pařížský autosalon a VW Night se zdála být znovu vhodnou příležitostí. Jenže nepředstavili jsme vám nic, ani ň, ani písmeno, ani ťuk. Lenost? Ne, to jen sám VW na svém večírku zase hlavně mluvil, tentokrát vlastně jen to.
Ano, tou dobou šel ven jeho údajně revoluční elektromobil, to ale se večerní selankou nemělo nic společného, tento vůz se tam neobjevil, šlo o ryze virtuální odhalení. Nastoupili znovu šéfové firmy a mluvili o budoucnosti, která - alespoň podle nás - nikoho zase tak moc nezajímá. Strategie firmy jsou pěkná věc, ale když o tomto někdo mluví, z publika zní: „Tak už to spusťte, na co ještě čekáte?” Jenže proslovy trvaly snad 40 minut a pak nepřišlo nic.
VW ukázal pouze auta, která jsme dávno viděli. Volkswagen ani jeden, pak tu byla Škoda Kodiaq, Seat Ateca X-Perience, Lamborghini Centenario Roadster, Audi S5 Sportback, Porsche Panamera 4 E-Hybrid a Bugatti Chiron. To všechno jsme viděli, Centenario Roadster dokonce i na silnici. Bentley na autosalonu bude chybět zcela, a tak nebylo ani zde, Lamborghini mělo chybět s ním, ale když už se věci dělají tak, že je nikdo nechápe, najelo aspoň na koncernový večer.
K čemu je taková akce? Netušíme, máme pocit, že její smysl je tak trochu na vodě stejně jako Bugatti Chiron, které mimo jiné uvidíte v přiložené galerii. V té stojí za pozornost nejvíce hezké červené Audi Sport Quattro a staré Porsche 911, to byla překvapení. A vlastně i ono Centenario Roadster, to jsme si dosud takto pěkně prohlédnout nemohli, popř. i lehce upravená Ateca. Dál? Bída s nouzí. Snad to je pořád jen póza a ne skutečné nové směřování VW - po této cestě se nekráčí na vrchol, ale rovnou do pekla.
A mimochodem, toho Petra Jandu by si ve Wolfsburgu mohli pustit: „Ztrácím kus sebe, ztrácím tebe,” tady platí dokonale. Kus sebe tím VW nepochybně ztratil. A o pozitivní pozornost médií se tímto způsobem skutečně bojovat nedá...
Galerie fotografií z VW Group Media Night v Paříži 2016
Atmosféra na akci





















Novinky Audi
Novinky Lamborghini
Novinky Porsche
Novinky Seatu
Novinky Škody
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
před 7 hodinamiFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Suverénní vítězství Marca Marqueze ve Sprintu včera 15:24
- PP získal Gonzalez, 18. Salač včera 14:25
- Moto3: PP si vyjel Perrone včera 14:24
- Místo Salače zřejmě Deniz Öncü včera 11:34
- Pole Position si vyjel Bezzecchi, M. Marquez crash včera 09:00
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
před 2 hodinamiPosedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
před 4 hodinamiElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
před 5 hodinamiUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
před 7 hodinamiVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Onboard videa 08.16. 22:28 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB