Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Teslu bude na Ringu řídit mistr světa F1, rekord ale beztak nemá šanci získat
9.9.2019 | Petr Prokopec
Těžký řidičský kalibr se tak trochu nechtěně podařilo získat Tesle pro to, co mohl či měl být pokus o rekordní kolo elektrických aut na nejnáročnějším okruhu světa. Na pokoření Porsche ale dojít stejně nemůže.
Minulý týden bylo konečně představeno nové Porsche Taycan. První elektromobil z zuffenhausenské stáje dostal do vínku působivý výkon (až 761 koní), který má být schopen využít, a není tedy překvapivé, že se o voze mluvilo na každém rohu. I když by se z mediálního poprasku mohlo zdát, že Taycan je prvním vozem přinášejícím více než Tesla Model S P100D, ve skutečnosti ztrácí v akceleraci, nejvyšší rychlosti i dojezdu. Přitom za něj Porsche žádá téměř dvojnásobek.
Existuje však jedna oblast, ve které se Model S musí spokojit až s druhou příčkou, a tou je čas na Nürburgringu. Taycan zvládnul obkroužit Severní smyčku za 7 minut a 42 sekund, tedy nejrychleji ze všech elektrických sedanů. Tesla oproti tomu nikdy nezvládla v plném nasazení na jednadvacetikilometrovém okruhu ani jedno kolo, místo toho se přehřála a do boxů potupně dojela v nouzovém režimu. Tento „políček“ zřejmě Elon Musk dodnes nevydýchal.
Šéfovi kalifornské automobilky se nemůžeme divit, neboť jakkoliv je rekord z Ringu na jedné straně nedůležitý, tak na té druhé ukazuje reálné schopnosti toho či onoho vozu v celé jejich komplexnosti. A z neúspěšného pokusu jasně vyplynulo, že Model S sice dokáže na krátkém sprintu překonat naprosto vše, ovšem pokud po něm chcete delší než několikasekundové výkony, má problém. Zvláště ve chvíli, kdy již na trhu není osamocen, ale má konkurenci, která se nepřehřívá.
Musk proto ihned po premiéře Porsche Taycan na svém oblíbeném komunikačním kanálu, na Twitteru, uvedl, že Model S zamíří tento týden na Nürburgring. Z těchto slov se dalo soudit jen jedno, a sice že Tesla tentokráte dojede až do cíle, a co více, v rekordním čase. Nyní však vychází najevo, že ve Fremontu na otevření šampaňského nedojde. A to i přesto, že za volant se nejspíše posadí jeden z nejlepších jezdců světa.
V reakci na Muskovo avízo se na Twitteru ozval Nico Rosberg s tím, že pokud bude Tesla potřebovat „ucházejícího řidiče“, může s ním počítat. Na to šéf automobilky zareagoval s nadšením, mistr světa Formule 1 z roku 2016 tedy skutečně bude Model S v Zeleném pekle pilotovat. Jenže se zajetím rekordu nemůže počítat, a to nikoliv proto, že by již vypadl z formy. A důvodem není ani to, že bychom nevěřili elektrickému sedanu.
Problém tkví v tom, že Tesla nemá pro tento týden zarezervovaný žádný čas na okruhu jen pro sebe. Místo toho se po něm bude pohybovat v rámci tzv. Industry Poolu, během nějž mohou na okruh pouze automobilky, nikoliv veřejnost. Rekordní pokusy jsou ovšem v tomto režimu zakázané. I kdyby tedy Rosberg nakonec překonal sám sebe i limity vozu, rekordmanem stále nebude. Ačkoliv ve světě Tesly se až tak moc na formality ohled nebere.
Proč ale tedy Model S vůbec na okruh míří? V prvé řadě jde o marketing - Musk řekl, že Tesla bude tento týden na Ringu, a to bude. O rekord sice nepůjde, může ale zjistit, kde jsou slabá místa vozu neumožňující objetí jediného kola, pokud tedy ještě vůbec existují. Je totiž třeba dodat, že jedním z důvodů, proč docházelo k onomu přehřátí, měl být přední elektromotor. Ten však již automobilka nahradila jednotkou z novějšího Modelu 3, jež již takové tepelné problémy nemá.
Aby toho nebylo málo, byl Model S mířící na Ring nafocen obut v pneumatikách Michelin Sport Pilot Cup 2 R, jaké při posledních rekordech užívalo právě Porsche. Je tak dost možné, že se Tesla rozhodl využít nejbližší možné příležitosti a hodlá inovovaný paket nejprve vyzkoušet, než dojde na sázení rekordů. Šanci samozřejmě má, ale je zatím jen velmi teoretickou - však vzpomeňme, jak marně se o rekord pokoušel sám velký koncern GM s Corvette C7. Ten byl na Ringu pečený vařený, Tesla se tam zatím ukáže jen na pár hodin.

Nico Rosberg je známým fanouškem elektromobility...
...i proto nabídl své služby Elonu Muskovi, který s nadšením přijal
Rekord z toho ale prozatím nebude, nemůže být, přestože Tesla Model S mířící na Ring dostala semi-slicky Michelin Sport Pilot Cup 2 R
Zdroje: Elon Musk@Twitter, addicted to motorsport@Facebook
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Porsche stále chystá elektrické nástupce svých menších sporťáků, i když prodeje jasně ukazují, že je skoro nikdo nechce
před 2 hodinamiČíňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
před 3 hodinamiNejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva