Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Únik předčasně odhalil hned tři nové VW, jeden se u nás může stát modlou
18.6.2020 | Petr Prokopec
Zatímco čínská metropole se znovu uzavírá, čínské ministerstvo průmyslu jede na plné obrátky. Právě tamní registrace designů německých novinek propálila Arteon Shooting Brake a dvě elektrické ID.
Čína stěžejním trhem téměř pro všechny automobilky, a to i přesto, že tamní prodeje začaly klesat dlouho před příchodem koronaviru. Není proto vlastně divu, že všichni výrobci začali bít na poplach, když pandemie uzavřela továrny, showroomy a zákazníky v jejich domovech. Navíc se infekce záhy přesunula také na další kontinenty, což u všech značek vedlo k miliardovým ztrátám. Když se tedy začaly restrikce uvolňovat, jásalo se na všech frontách a výrobci obnovili své plány. Jedním z nich je nepřekvapivě i Volkswagen, který chystá hned tři novinky.
Všechny tyto vozy si nyní můžeme představit s předstihem, neboť výrobci musí v Číně před každou oficiální premiérou zaslat snímky chystaných nezakamuflovaných modelů tamnímu ministerstvu průmyslu a informačních technologií. To má přitom k tajemství stejný vztah jako celé země k duševnímu vlastnictví - velmi brzy jsou tak k dispozici komukoli.
Vidina nemalých prodejů je i zde jistě důvodem, proč výrobci proti těmto praktikám neprotestují. Bohužel to pro ně znamená i to, že jejich čínská konkurence proslulá kopírováním má o trochu více času, aby přišla se svým levnějším pojetím. Volkswagen ale nejspíše doufá, že lidé budou toužit hlavně po originálu. Prvním z chystaných modelů je Arteon Shooting Brake, který se nicméně bude prodávat jako CC Shooting Brake.
Právě tohle stylové kombi by se mohlo stát modlou i u nás, neboť k dispozici bude také v Evropě. Oproti liftbacku narostlo do délky ze 4 865 na 4 869 milimetrů, jeho rozvor však zůstává nezměněn, stejně jako šířka. Otázkou je výška, neboť ze snímků jsou jasně patrné černé plastové lemy naznačující, že půjde o verzi ve stylu Alltracku. Možné je tak i zvýšení podvozku. Dokud však nebude 24. června novinka představena oficiálně, můžeme v tomto směru pouze tápat. Pohon všech kol nicméně k dispozici bude, byť standardně Shooting Brake počítá jen s přední hnanou nápravou.
Pod kapotu se nastěhuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který bude naladěn na 186 nebo 220 koní. Jejich přenos pak vždy dostane na starosti sedmistupňový automat. Tím jsou ale dostupné informace u konce, snad kromě skutečnosti, že zákazníci dostanou na výběr 18palcová nebo 19palcová litá kola. Přesunout se tedy můžeme k dvěma dalším předčasně odhaleným novinkám, kterými jsou elektrická SUV ID.4 X a ID.4 Crozz.
Oba vozy jsou postavené na platformě MEB, přičemž počítají s elektromotorem o výkonu 204 koní usazeným na zadní nápravě. Pakety baterií by měly být shodné s evropským hatchbackem ID.3, maximálně tedy SUV nabídnou dojezd okolo 500 km. Ten je však vypočítán na základě neaktuálního cyklu NEDC, realita tedy bude podstatně nižší. Ostatně sám VW u ID.3 zmiňuje, že v reálu může zvládnout zhruba 390 km.
Rozdíly mezi oběma verzemi jsou pak ve stylu a světlé výšce. ID.4 X míří trochu konzervativnějším směrem, přičemž je 4 612 mm dlouhý a 1 640 mm vysoký. Crozz se oproti tomu více přiblížil zemi (1 629 mm) a hlavně jeho přední nárazník není tak předsunutý. Na délku mu tedy naměříme jen 4 592 mm, rozvor 2 765 mm je pak shodný jak pro obě verze, tak pro ID.3. Zmínit pak ještě můžeme šířku 1 852 mm vlastní taktéž oběma SUV.
Tím jsme se dostali na konec informačního pramene, přičemž také v tomto případě je premiéra na spadnutí. Do prodeje mají elektrické novinky zamířit ještě letos, byť je otázkou, jak vše ovlivní v úvodu zmíněný koronavirus. Ten se do Číny vrací ve druhé vlně, přičemž hlavní ohnisko je v Pekingu. Ten není od Changchunu, kde VW sídlí a má dvě továrny, není příliš vzdálen. Je tak dost možné, že dojde na další omezení, letošek bude zkrátka ještě zajímavý.









Volkswagen chystá Arteon Shooting Brake, jenž se v Číně bude prodávat stejně jako spřízněný sedan pod názvem CC
Zdroj: Autohome China
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva