Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíc a nejmíň poruchová ojetá SUV, která koupíte za míň než nejlevnější nové auto v ČR
23.4.2021 | Mirek Mazal
SUV chce dnes kde kdo, kupce ojetých aut nevyjímaje. Mohou se zdát drahou věcí, i mezi relativně levnými vozy si ale lze vybírat. Ne každé je ovšem dobrou volbou.
S přibývajícím počtem nově prodaných SUV logicky roste i počet ojetin stojících za ploty autobazarů. Pro běžného člověka je to často nepřehledná džungle použitých vozů aut, z nichž ne každé je navíc trefou do černého. Pomoc při orientaci na trhu nabízí německý TÜV Report, jehož aktuální ročník 2021 opět hodnotí spolehlivost všech frekventovanějších modelů aut na základě záznamů z německých STK, vozy kategorie SUV nevyjímaje.
Tentokrát jsme se tedy mezi mladšími a ještě perspektivními vozy podívali na ojetá SUV, která se s cenou vejdou pod úroveň nejlevnějšího nového auta v ČR. To toho za 240 tisíc korun věru mnoho nenabízí a SUV se slušnou šancí na další bezproblémovou existenci vedle něj představují zajímavou alternativu - nejsou stará a přesto vyjdou někdy i o dost levněji než cokoli nového s minimální výbavou i nejhorší motorizací. Která to ale jsou?
Nebudeme tentokrát jmenovat ta nejlepší, podíváme se na zoubek všem, která splňují kritérium ceny a stáří v jednotkách let. K nim přidáváme informace o poruchovosti vyjádřenou četností závad u německých STK (v závorce je srovnání s průměrem kategorie) a nezbytně i informace o nejčastějších závadách, jak je evidují Němci - na ty si bude dobré dát pozor, ať už vaše srdce bije pro cokoli. Níže je tedy všech dvanáct alternativ, které lze při výběru zánovního dostupného SUV do garáže brát v potaz, seřazených od nejspolehlivějšího modelu k tomu nejméně spolehlivému. Rozdíly mezi jednotlivými modely jsou opravdu značné.
1. - 2. Opel Mokka-X
Četnost závad: 3,0 (průměr 5,5)
Pocitově příliš úzký a vysoký Opel je u zákazníků možná až překvapivě populární, vysoká spolehlivost z něj ale dělá rozumnou volbu - pro letošní rok je mezi dostupnými SUV statisticky úplně nejspolehlivějším modelem. Technické prohlídky nejsou doprovázeny hromadnými stížnostmi s výjimkou jednoho docela typického negativa posledních let, úniků oleje motoru popř. jeho zvýšené spotřeby.
Foto: Opel
1.-2. Mitsubishi ASX
Četnost závad: 3,0 (průměr 5,5)
Levné Mitsubishi řidiče nenadchne, potěší ale svou servisní nenáročností, která jej spolu s Mokkou řadí na piedestal dostupných a spolehlivých SUV. Kvalitní zpracování omezuje nutnost mít servis nejlépe za domem. Před nákupem je vhodné věnovat pozornost brzdové soustavě, zbytek má předpoklad zůstat v dobré kondici.
3. Suzuki SX4 S-Cross
Četnost závad: 3,7 (průměr 5,5)
Kompaktní Japonec je dostatečně prostorný a interiér potěší i kvalitními materiály. Spolehlivost S-Crossu je v tomto výběru též velmi nadprůměrná, technici německých STK si všimli pouze častějších ztrát oleje. Jinak kontroly probíhaly bez větších a pravidelně se opakujících závad.
4. Renault Captur
Četnost závad: 4,0 (průměr 5,5)
Francouzská auta nemají dobrou pověst z hlediska spolehlivosti a trvanlivosti, velmi nadprůměrnou odolnost ale vykazuje i i Renault Captur. Francouzské drobnější SUV zanechává solidní dojem, škoda horšího osvětlení a odpružení. Kromě těchto defektů nevykazují ojetiny žádné abnormality hodné otočení se na podpatku.
5. Ford EcoSport
Četnost závad: 4,6 (průměr 5,5)
EcoSport patří mezi levné volby, jejichž spolehlivost se postupem času zlepšuje. První revize na STK odhaluje maximálně tradiční problémy se ztrátou oleje, k tomu se přidává i pravidelně vadná ruční brzda. Dle TÜV Reportu 2021 neexistují další hrozby vyvýšených ojetin EcoSportu, kterých zatím jezdí v Česku jako šafránu.
6. Volkswagen Tiguan
Četnost závad: 5,0 (průměr 5,5)
Tiguanů je v autobazarech tolik, že se vyplatí hledat kus bez unaveného zavěšení a haprujících brzd. Předchozí majitelé dovedou s klidem najet mnoho kilometrů a zapomenou pravidelně měnit namáhané komponenty, s ohledem na typické nájezdy je výsledek Tiguanu velmi dobrý.
7. Mazda CX-5
Četnost závad: 6,0 (průměr 5,5)
Mazda se drží svého originálního přístupu ke konstrukci aut, v případě CX-5 je z toho ale první podprůměrný výsledek v přehledu dostupných SUV. Neotřelý design je spojen s technikou, na které se už po pár letech objevují rychleji opotřebované či jinak problematické brzdy naznačující cosi o jejich poddimenzovanosti, potíže na podvozku i úniky provozních kapalin.
8. Škoda Yeti
Četnost závad: 6,1 (průměr 5,5)
Dnes už nevyráběné české SUV je dalším z dnešního výběru s už podprůměrnou spolehlivostí. Jízdně příjemný model drží basu s ostatními, kterým je třeba kontrolovat olejovou rysku a hlídat tloušťku brzdových kotoučů. Yeti lze stále vnímat jako ještě dobrou Škodu s nikterak neobvyklými problémy, jak je ale vidno, existuje řada lepších alternativ.
9. Peugeot 2008
Četnost závad: 6,3 (průměr 5,5)
Technicky starší Peugeot 2008 by také mohl mít lépe vymyšlené mazání motoru udržující hladinu vazké kapaliny na stejné úrovni. Ani další typická kritika osvětlení se nevyhnula nástupci 207 SW, který se vyrábí od roku 2013.
10. Nissan Juke
Četnost závad: 6,4 (průměr 5,5)
Ve výběru TÜV jsou hezčí auta, nicméně extravagantnost neznamená extrémní poruchovost. Výstřední Nissan si potrpí na dolévání oleje a hlídání životnosti kloubů zavěšení nápravy i řízení. Slabším místem je znovu brzdový mechanismus průkopníka malých SUV.
11. Citroën C4 Cactus
Četnost závad: 8,9 (průměr 5,5)
Cactus byl před pěti lety vypuštěn do konkurenčního prostředí SUV jako nápadný outsider. Vzhled je čistě individuální stránka C4, ale zcela jasně hovoří evidované problémy s pružením, světlomety a chybějícím olejem. Potíže už se tu objevují už hodně často, Cactus je jedním z nejporuchovějších aut vůbec, nejen mezi SUV.
12. Dacia Duster
Četnost závad: 11,1 (průměr 5,5)
Poslední místo celého seznamu patří sice oblíbené, ale zoufale nespolehlivé Dacii. Levný Duster bude možná lepší pořídit nový. Takový dorazí i se zárukou, která se zdá být skoro nezbytná při pravděpodobnosti problémů s osvětlením, olejem nebo zavěšením náprav. Šance na to, že jedna z vašich prvních cest s pro vás novým autem povede do servisu, je daleko nejvyšší ze všech výše jmenovaných SUV, třebaže kvalita se s příchodem nové generace o něco málo zlepšila.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 53 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:34 - M.Z.
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry