Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aeromobil 3.0: létající auto na novém videu, ve vzduchu mu to jde docela dobře
3.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Slovenský kříženec auta a letadla se ukázal na novém videu. Oproti verzi 2.5 je v letu očividně stabilnější, snad kvůli větším křídlům.
Slovenské létající auto, o kterém jste si u nás mohli přečíst již několikrát, je na dobré cestě do výroby. Poslední verze 3.0, která má oproti starší 2.5 například větší dojezd po silnici a také o 20 cm větší rozpětí křídel, se ukázala na několika nových fotografiích a také na videu - kde ji vidíme nejen jezdit normálně po silnici, ale také létat, a to nijak nízko.
Verze 3.0 debutovala na Pioneers Festivalu ve Vídni a poprala se s několika problémy, které měla verze 2.5. Jednak letí mnohem výše a jednak při letu vypadá značně stabilněji. To může být dáno povětrnostními podmínkami, těžko by si pro první prezentaci Slováci vybrali den, kdy foukal nějak zvlášť silný vítr. Nyní je z Aeromobilu stroj, který vypadá mnohem lákavěji - i kdyby na pouhé svezení či let na sedadle spolujezdce.
Má to ovšem několik háčků. Pokud s Aeromobilem chcete létat, potřebujete samozřejmě pilotní licenci a také lze vzlétnout či přistát pouze na letišti. Stroj však očividně zvládne i travnaté plochy a těch je v České republice hromada, takže se sedmisetkilometrovým doletem by neměl být problém se dostat kamkoliv. Také stále neznáme cenu vozu, ani dobu, kdy bude skutečně v prodeji. Podle videa však odhadujeme, že překážek na cestě do sériové výroby není zas tak mnoho, alespoň těch technických.
Připomeňme, že Aeromobil 3.0 je vybaven leteckým motorem Rotax 912, který pohání zadní kola anebo vzadu umístěnou vrtuli. Dojezd na jednu nádrž po silnici je 875 km, dolet 700 km a je možno tankovat běžný benzín. Základ tvoří ocelový rám, na kterém je karbonová karoserie. Ta měří přes 6 metrů na délku a asi dva a čtvrt metru na šířku, na silnici teda Aeromobil není žádný drobeček, přesto jeho suchá hmotnost činí jen 450 kg. Jistě také díky tomu zvládne na silnici 160 km/h a ve vzduchu 200 km/h.
Nové obrázky ukazují Aeromobil 3.0, který je pravděpodobně bližší produkční verzi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva