Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita

Šestnáctistovka musí být lehce přepracována, pak však nabídne více než 130 koní. Pohánět přitom bude zadní kola, a to pod označením 200 CDI.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita

17.6.2013 | Petr Prokopec | 22 příspěvků

Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šestnáctistovka musí být lehce přepracována, pak však nabídne více než 130 koní. Pohánět přitom bude zadní kola, a to pod označením 200 CDI.

Spojení Mercedesu a Renaultu by ještě před pár lety asi nikdo netipoval. Přesto zde již máme Kangoo převlečené za model Citan a aby toho nebylo málo, osadil Mercedes-Benz novou třídu A malým dieselovým motorem 1,5 dCi z produkce Renaultu. Tato spolupráce přitom značce s třícípou hvězdou ve znaku očividně zachutnala více než čtení jejích nejhorších výsledků z crash testů Euro NCAP v historii. A proto v budoucnu dorazí více německých vozů, o jejichž pohon se bude starat francouzský motor.

Ve srovnání s předchozí pohonnou jednotkou by mělo jít o nový turbodiesel 1,6 dCi o výkonu 130 koní, který Renault aktuálně nabízí pod kapotami modelů Mégane, Fluence, Scénic a také v Nissanu Qashqai. Pro užití v motorovém prostoru Mercedesu ovšem bude třeba několika zásahů, neboť čtyřválec by se měl montovat podélně a výkon bude směřovat na zadní kola. Navíc možná bude produkovat i větší výkon, v tomto směru ale nejsou známy žádné podrobnosti.

Naopak už ale víme, které první vlaštovky s touto pohonnou jednotkou vyrazí do provozu. Jednat se totiž bude o příští třídu C, která dorazí již příští rok, a o novou generaci modelu Vito, jež se očekává v roce 2015. Obě verze by přitom měly nést přídomek 200 CDI, což jasno do stávajícího názvosloví Mercedesu rozhodně nevnese - jako 220 CDI se totiž i nadále bude objevovat 2,1litrová dieselová pohonná jednotka z vlastní produkce německé automobilky.

Touto spoluprací, která by v roce 2015 měla rozšířit produkci továrny v Cléonu až na 100 tisíc motorů ročně, ovšem Mercedes-Benz s Renaultem nekončí. Další fází je totiž společný vývoj nové generace Smartu a modelu Twingo, které v případě francouzské značky předestíral koncept Twin'Run. Francouzská loga tak budeme v německých výrobcích nacházet stále častěji.


Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 1 - Renault 1,6 dCi 01Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 2 - Renault 1,6 dCi 02Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 3 - Renault 1,6 dCi 03
Nový turbodiesel 1,6 dCi od Renaultu bude pohánět dva nové modely Mercedesu. A to příští třídu C a Vito chystané na rok 2015

Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 4 - Mercedes Citan oficialni prvni 03Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 5 - Mercedes Citan Crash test 01Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 6 - Mercedes Citan Crash test 02Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 7 - Mercedes Citan Crash test 03Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 8 - Mercedes Citan Crash test 04Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 9 - Mercedes Citan Crash test 05
Mercedes-Benz Citan se více než čím jiným proslavil hlavně nepříznivými crash testy Euro NCAP

Zdroj: Blog Automobile

Petr Prokopec

Diskuze 22 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše