Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita
17.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šestnáctistovka musí být lehce přepracována, pak však nabídne více než 130 koní. Pohánět přitom bude zadní kola, a to pod označením 200 CDI.
Spojení Mercedesu a Renaultu by ještě před pár lety asi nikdo netipoval. Přesto zde již máme Kangoo převlečené za model Citan a aby toho nebylo málo, osadil Mercedes-Benz novou třídu A malým dieselovým motorem 1,5 dCi z produkce Renaultu. Tato spolupráce přitom značce s třícípou hvězdou ve znaku očividně zachutnala více než čtení jejích nejhorších výsledků z crash testů Euro NCAP v historii. A proto v budoucnu dorazí více německých vozů, o jejichž pohon se bude starat francouzský motor.
Ve srovnání s předchozí pohonnou jednotkou by mělo jít o nový turbodiesel 1,6 dCi o výkonu 130 koní, který Renault aktuálně nabízí pod kapotami modelů Mégane, Fluence, Scénic a také v Nissanu Qashqai. Pro užití v motorovém prostoru Mercedesu ovšem bude třeba několika zásahů, neboť čtyřválec by se měl montovat podélně a výkon bude směřovat na zadní kola. Navíc možná bude produkovat i větší výkon, v tomto směru ale nejsou známy žádné podrobnosti.
Naopak už ale víme, které první vlaštovky s touto pohonnou jednotkou vyrazí do provozu. Jednat se totiž bude o příští třídu C, která dorazí již příští rok, a o novou generaci modelu Vito, jež se očekává v roce 2015. Obě verze by přitom měly nést přídomek 200 CDI, což jasno do stávajícího názvosloví Mercedesu rozhodně nevnese - jako 220 CDI se totiž i nadále bude objevovat 2,1litrová dieselová pohonná jednotka z vlastní produkce německé automobilky.
Touto spoluprací, která by v roce 2015 měla rozšířit produkci továrny v Cléonu až na 100 tisíc motorů ročně, ovšem Mercedes-Benz s Renaultem nekončí. Další fází je totiž společný vývoj nové generace Smartu a modelu Twingo, které v případě francouzské značky předestíral koncept Twin'Run. Francouzská loga tak budeme v německých výrobcích nacházet stále častěji.



Nový turbodiesel 1,6 dCi od Renaultu bude pohánět dva nové modely Mercedesu. A to příští třídu C a Vito chystané na rok 2015
Mercedes-Benz Citan se více než čím jiným proslavil hlavně nepříznivými crash testy Euro NCAP
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
včeraPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejnovější články
S tímto BMW řady 5 v prodeji není něco v pořádku. Vypadá jako zánovní vůz, stojí ale jen 440 tisíc
před hodinouKonec pohádek: Mercedes přišel ve druhém kvartálu o další desetinu zákazníků, prodeje elektromobilů se propadly o čtvrtinu
před 2 hodinamiMuž vydělává miliony korun ročně tím, že ostatní řidiče „práská” za jejich dopravní přestupky. A ještě se tím chlubí
včeraSvět aut vedle Číňanů dobývají i Indové, jejich nové SUV je na západě tak levné, že se i Škoda Fabia červená studem
včeraJaké automobilky pořád nenabízí ani jeden elektrický model? Kupodivu nejde jen o výrobce sporťáků
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva