Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita
17.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šestnáctistovka musí být lehce přepracována, pak však nabídne více než 130 koní. Pohánět přitom bude zadní kola, a to pod označením 200 CDI.
Spojení Mercedesu a Renaultu by ještě před pár lety asi nikdo netipoval. Přesto zde již máme Kangoo převlečené za model Citan a aby toho nebylo málo, osadil Mercedes-Benz novou třídu A malým dieselovým motorem 1,5 dCi z produkce Renaultu. Tato spolupráce přitom značce s třícípou hvězdou ve znaku očividně zachutnala více než čtení jejích nejhorších výsledků z crash testů Euro NCAP v historii. A proto v budoucnu dorazí více německých vozů, o jejichž pohon se bude starat francouzský motor.
Ve srovnání s předchozí pohonnou jednotkou by mělo jít o nový turbodiesel 1,6 dCi o výkonu 130 koní, který Renault aktuálně nabízí pod kapotami modelů Mégane, Fluence, Scénic a také v Nissanu Qashqai. Pro užití v motorovém prostoru Mercedesu ovšem bude třeba několika zásahů, neboť čtyřválec by se měl montovat podélně a výkon bude směřovat na zadní kola. Navíc možná bude produkovat i větší výkon, v tomto směru ale nejsou známy žádné podrobnosti.
Naopak už ale víme, které první vlaštovky s touto pohonnou jednotkou vyrazí do provozu. Jednat se totiž bude o příští třídu C, která dorazí již příští rok, a o novou generaci modelu Vito, jež se očekává v roce 2015. Obě verze by přitom měly nést přídomek 200 CDI, což jasno do stávajícího názvosloví Mercedesu rozhodně nevnese - jako 220 CDI se totiž i nadále bude objevovat 2,1litrová dieselová pohonná jednotka z vlastní produkce německé automobilky.
Touto spoluprací, která by v roce 2015 měla rozšířit produkci továrny v Cléonu až na 100 tisíc motorů ročně, ovšem Mercedes-Benz s Renaultem nekončí. Další fází je totiž společný vývoj nové generace Smartu a modelu Twingo, které v případě francouzské značky předestíral koncept Twin'Run. Francouzská loga tak budeme v německých výrobcích nacházet stále častěji.
Nový turbodiesel 1,6 dCi od Renaultu bude pohánět dva nové modely Mercedesu. A to příští třídu C a Vito chystané na rok 2015
Mercedes-Benz Citan se více než čím jiným proslavil hlavně nepříznivými crash testy Euro NCAP
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva