Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita

Šestnáctistovka musí být lehce přepracována, pak však nabídne více než 130 koní. Pohánět přitom bude zadní kola, a to pod označením 200 CDI.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita

17.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šestnáctistovka musí být lehce přepracována, pak však nabídne více než 130 koní. Pohánět přitom bude zadní kola, a to pod označením 200 CDI.

Spojení Mercedesu a Renaultu by ještě před pár lety asi nikdo netipoval. Přesto zde již máme Kangoo převlečené za model Citan a aby toho nebylo málo, osadil Mercedes-Benz novou třídu A malým dieselovým motorem 1,5 dCi z produkce Renaultu. Tato spolupráce přitom značce s třícípou hvězdou ve znaku očividně zachutnala více než čtení jejích nejhorších výsledků z crash testů Euro NCAP v historii. A proto v budoucnu dorazí více německých vozů, o jejichž pohon se bude starat francouzský motor.

Ve srovnání s předchozí pohonnou jednotkou by mělo jít o nový turbodiesel 1,6 dCi o výkonu 130 koní, který Renault aktuálně nabízí pod kapotami modelů Mégane, Fluence, Scénic a také v Nissanu Qashqai. Pro užití v motorovém prostoru Mercedesu ovšem bude třeba několika zásahů, neboť čtyřválec by se měl montovat podélně a výkon bude směřovat na zadní kola. Navíc možná bude produkovat i větší výkon, v tomto směru ale nejsou známy žádné podrobnosti.

Naopak už ale víme, které první vlaštovky s touto pohonnou jednotkou vyrazí do provozu. Jednat se totiž bude o příští třídu C, která dorazí již příští rok, a o novou generaci modelu Vito, jež se očekává v roce 2015. Obě verze by přitom měly nést přídomek 200 CDI, což jasno do stávajícího názvosloví Mercedesu rozhodně nevnese - jako 220 CDI se totiž i nadále bude objevovat 2,1litrová dieselová pohonná jednotka z vlastní produkce německé automobilky.

Touto spoluprací, která by v roce 2015 měla rozšířit produkci továrny v Cléonu až na 100 tisíc motorů ročně, ovšem Mercedes-Benz s Renaultem nekončí. Další fází je totiž společný vývoj nové generace Smartu a modelu Twingo, které v případě francouzské značky předestíral koncept Twin'Run. Francouzská loga tak budeme v německých výrobcích nacházet stále častěji.


Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 1 - Renault 1,6 dCi 01Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 2 - Renault 1,6 dCi 02Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 3 - Renault 1,6 dCi 03
Nový turbodiesel 1,6 dCi od Renaultu bude pohánět dva nové modely Mercedesu. A to příští třídu C a Vito chystané na rok 2015

Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 4 - Mercedes Citan oficialni prvni 03Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 5 - Mercedes Citan Crash test 01Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 6 - Mercedes Citan Crash test 02Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 7 - Mercedes Citan Crash test 03Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 8 - Mercedes Citan Crash test 04Další Mercedesy použijí motory Renault, 1,6 dCi míří do příští třídy C a nového Vita - 9 - Mercedes Citan Crash test 05
Mercedes-Benz Citan se více než čím jiným proslavil hlavně nepříznivými crash testy Euro NCAP

Zdroj: Blog Automobile

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.