Koenigsegg One:1 2014: venku je první oficiální foto bolidu s maximálkou 450 km/h

Ve Skandinávii se schyluje k bouři. Pro Ženevu tam připravují mimořádně dramatickou verzi modelu Agera. 1400 koní a 1400 kilogramů má stačit na 450 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Koenigsegg One:1 2014: venku je první oficiální foto bolidu s maximálkou 450 km/h

7.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Koenigsegg One:1 2014: venku je první oficiální foto bolidu s maximálkou 450 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ve Skandinávii se schyluje k bouři. Pro Ženevu tam připravují mimořádně dramatickou verzi modelu Agera. 1400 koní a 1400 kilogramů má stačit na 450 km/h.

Jedny z nejlépe akcelerujících vozů, jaké si můžete pořídit, vyrábí Bugatti a Koenigsegg. Druhý zmiňovaný už nějakou dobu chystá něco velmi speciálního, dost možná budoucího držitele titulu nejrychlejšího silničního automobilu na planety Země. První skici napovídaly, že to není jen prosté tlachání, zbrusu nová oficiální fotografie dosvědčila, že to myslejí naprosto vážně. Model One:1 symbolizující poměr výkonu (1400 koní) a hmotnosti (1400 kilogramů) přijde těžce vyzbrojen brutální aerodynamikou, která má poskytnout dostatečný přítlak i v rychlostech nad 400 kilometrů v hodině.

Podle oficiálních informací bude novinka představena na výstavišti chystaného ženevského autosalonu. Ultrasportovní vůz jsme dosud viděli jen na spekulativních nákresech, které vycházely z předpokladu, že vznikne na základech modelu Agera R. Tu v současné době ve Švédsku Christian von Koenigsegg se svým týmem prodává spolu se Koenigsegg slabším „eSkem“.

Největší změny se týkají aerodynamiky, přičemž na „tříčtvrteční“ fotografii je nepřehlédnutelný zejména masivní zadní spoiler usazený na dvou směrových stabilizátorech, nikoli na hraně zadního převisu karoserie. Takový barový pult bude zajišťovat pořádný přítlak, jenž poroste se zvyšující se rychlostí, aby vůz nevzlétl. Hmotnosti 1,4 tuny by mělo nové dílko dosahovat včetně veškerých provozních kapalin a dokonce i s průměrně těžkým řidičem za volantem. To se nám zdá jako zajímavé tvrzení, tak snad nedostane malou nádrž.

Kromě udávané maximálky 450 km/h nás zajímá i snaha opět vydobýt titul nejsvižněji zrychlujícího vozu. Koenigsegg One:1 se chystá nastavit nová měřítka v kategoriích 0-200 km/h, 0-300 km/h a nakonec i z klidu na čtyřsetkilometrovou rychlost. Podle jeho tvůrců má magickou metu 400 km/h pokořit v čase kolem 20 sekund. To zní na jednu stranu dost šíleně, na druhou ale i velmi zajímavě. Bugatti ale také něco chystá, bude to ale ještě pár let trvat, než přijde s něčím zajímavějším.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Koenigsegg One:1 2014: venku je první oficiální foto bolidu s maximálkou 450 km/h - 1 - Koenigsegg One 1 2014Koenigsegg One:1 2014: venku je první oficiální foto bolidu s maximálkou 450 km/h - 2 - Koenigsegg One 1 upravene 01Koenigsegg One:1 2014: venku je první oficiální foto bolidu s maximálkou 450 km/h - 3 - Koenigsegg One 1 upravene 02Koenigsegg One:1 2014: venku je první oficiální foto bolidu s maximálkou 450 km/h - 4 - Koenigsegg One 1 upravene 03Koenigsegg One:1 2014: venku je první oficiální foto bolidu s maximálkou 450 km/h - 5 - Koenigsegg One 1 upravene 04Koenigsegg One:1 2014: venku je první oficiální foto bolidu s maximálkou 450 km/h - 6 - Koenigsegg One 1 upravene 05
Tak kdy se konečně dočká Bugatti Veyron ztráty titulu? Možná už brzy

Skici

Koenigsegg One:1 2014: venku je první oficiální foto bolidu s maximálkou 450 km/h - 7 - Koenigsegg Agera One to 1 oficialni skica 01Koenigsegg One:1 2014: venku je první oficiální foto bolidu s maximálkou 450 km/h - 8 - Koenigsegg Agera One to 1 oficialni skica 02Koenigsegg One:1 2014: venku je první oficiální foto bolidu s maximálkou 450 km/h - 9 - Koenigsegg Agera One to 1 oficialni skica 03
Dřívjěší skici modelu One:1 (jedna ku jedné) nelhaly

Zdroj: GTspirit

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.