Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV

Italská automobilka nelže, jen upřesňuje pravdu. Aventador a Gallardo tak budou čistokrevné benzinové supersporty, Urus ale do party nepatří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV

20.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italská automobilka nelže, jen upřesňuje pravdu. Aventador a Gallardo tak budou čistokrevné benzinové supersporty, Urus ale do party nepatří.

Tlak na čím dál nižší emise CO2, tedy čím dál tím nižší spotřebu paliva, se nevyhýbá ani sportovním značkám. Kvůli tomu nové supersporty značek Porsche a Ferrari dostanou hybridní pohonné ústrojí, se stejnou technikou pak dorazí i Jaguar C-X75. Jediným absentérem v této ekologické skupině se tak zdá být Lamborghini, které podle nedávného prohlášení šéfa značky Stephana Winkelmanna nezavadí o elektromotory ani omylem.

Tiskový mluvčí italské automobilky ovšem nyní toto striktní zamítnutí trochu upřesnil. Hybridní techniku totiž nedostanou pouze modely Aventador a Gallardo, které by s přidanými kilogramy na palubě již nebyly tak dobře ovladatelné. S ohledem na velikost baterií by pak navíc musel výraznými změnami projít i design, což Lamborghini nepřipustí ani náhodou.

Chystané SUV Urus však potřebné dimenze má. I díky tomu zřejmě bude prvním modelem značky, který hybridní pohon pod kapotu dostane. Samozřejmě za předpokladu, že vůz nakonec opravdu dorazí do prodeje. Současné ekonomické problémy v Evropě totiž přiměly mateřský koncern VW Group k přehodnocení svých prodejních plánů. Volkswagen tak čeká šetření, jemuž by za oběť mohl padnout právě Urus.

Finální verdikt má padnout na konci listopadu, kdy se sejde správní rada VW Group. Ať však již rozhodne jakkoli, plán Lamborghini na redukci emisí CO2 do roku 2015 to neovlivní. Značka i nadále zasvětí velkou část svého vývoje karbonu, s nímž radikálně snižuje hmotnost svých modelů. Mimo to automobilka chce dále vylepšit papírovou účinnost motorů, kromě dvanáctiválce se tak systému start/stop a deaktivace válců dočká i desetiválec.

Instalace nových zelených technologií pak čeká i samotnou továrnu, přestože si nedokážeme představit, co ještě v Sant'Agata Bolognese vymyslí. Dosavadní úpravy výrobních hal totiž po instalaci fotovoltaických solárních článků totiž údajNě přinesly úsporu v produkci emisí CO2 v podobě 30 %. Není nad zelený marketing...


Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV - 1 - Lamborghini Urus nove 01Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV - 2 - Lamborghini Urus nove 02Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV - 3 - Lamborghini Urus nove 03Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV - 4 - Lamborghini Urus nove 04Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV - 5 - Lamborghini Urus unik 01Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV - 6 - Lamborghini Urus unik 02Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV - 7 - Lamborghini Urus unik 03Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV - 8 - Lamborghini Urus unik 04Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV - 9 - Lamborghini Urus unik 05Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV - 10 - Lamborghini Urus unik 06Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV - 11 - Lamborghini Urus unik 07Lamborghini se nakonec hybridnímu pohonu nevyhne, nabídne jej ale jen v novém SUV - 12 - Lamborghini Urus unik 08
Chystaný Urus je dostatečně velký, aby pod svou karoserii ukryl hybridní techniku. Navíc není čistokrevným Lamborghini, tradicím značky se tak vlastně pohonem nezpronevěří, těm už se zpronevěřuje svou podstatou...

Zdroj: Motor Authority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.