Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Mazda MX-5 2015: takhle by mohla vypadat, realitu uvidíme za pár dnů
12.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nadšenci pro kultovní roadster už zřejmě nemohou dospat, neboť letos uvede Mazda novou generaci MX-5. Design Kodo by na ní mohl mít i tuhle podobu.
Opravdoví fandové ikonické Miaty teď nemohou mít zcela klidné spaní, jelikož se již brzy stanou svědky premiéry zcela nové generace. Nejprve se zdálo, že vůz dorazí na autosalon v New Yorku, následně však již tato zpráva příliš věrohodně nevypadala. Jenomže nakonec ji Japonci snad kvůli omezení počtu srdečních příhod pro severoamerickou výstavu přeci jen přichystají, a tak ji v plné parádě uvidíme už za necelé dva týdny. Otázkou zůstává, zda půjde o koncepční nebo produkční vůz, neboť Mazda nám něco podobného udělala už několikrát. Naposledy se studií Hazumi, která předznamenávala příchod nové dvojky.
Co se týče MX-5, o finální podobě zatím můžeme těžko něco soudit, jelikož zachycené testovací prototypy zaobalily novou techniku zatím jen do starých šatů. Vycházet se dá jen z dostupných skic, které poukazují na jednoznačně ostřejší hrany a celkově agresivnější vzhled. Mazda se tak připravuje na výraznější odklon od filozofie, kterou razí legendární roadster od roku 1989, a zároveň přiblížení ke stávající trojce a šestce.
Náš starý známý Theo Chin si tak dal 1+1 dohromady a stvořil vizualizaci, jaká by od pravdy skutečně nemusela být vzdálená. Typická maska s úzkými světlomety a svalnatými blatníky by novince jistě slušela, stala by se dost možná nejatraktivnějším vozem za tuhle cenu. Nebudeme předjímat, musíme si počkat. Jisté, je že nové MX-5 zůstane koncepce kombinující vpředu uložený motor a pohon zadní nápravy.
Podle dřívějších úniků informací bude výraznějším obrozením použití šasi Skyactiv, které čtyřválcový motor umožní posunout za přední nápravu směrem k dvoumístné kabině, z čehož vykrystalizuje vhodnější rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy, nízký moment setrvačnosti, a tedy lepší ovladatelnost. Dočká si i nižšího těžiště. Pokud prý navíc postavíme novinku na váhu, ukáže nám ručička minimálně o 100 kilogramů méně než předtím. S plátěnou střechou se pak přiblíží metě jedné tuny a to už zní opravdu velmi „šťavnatě“. Výrobce se také kasá, že je nová MX-5 navržena a vyvinuta s cílem dosáhnout vynikající tuhosti karoserie a vyšší odolnost proti nárazu.
Nadále se neobjevily informace ohledně motorů, ale očekáváme použití zážehového dvoulitru Skyactiv-G z Mazdy 3. Předpokládáme však, že bude disponovat i vyšším výkonem než základních 120 koní. Ostatně Mazda nabízí v trojce i verzi se 165. Základní model však může využít nové, taktéž benzinové jednotky 1,5 Skyactiv, i když ten by museli ze stávajících 101 koní vybičovat k trochu vyšším výkonům. Soudě podle víceprvku na zadní nápravě, vůz bude jistě schopen pobrat v klidu i přes 200 koní. Do prodeje půjde nová generace v příštím roce, odhalena musí být už za pár dnů. Nechme se překvapit.

Pokud Mazda na nové MX-5 nechá vyřádit designéry, takhle nějak bude vypadat finální výsledek
Zdroj: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 7 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 8 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 10 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 11 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes