Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Mazda MX-5 prý bude vypadat úplně jinak než všechny předchozí generace
6.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský roadster rovněž zhubne a nabídne níže položené těžiště. Zadní kola pak bude roztáčet motor posunutý blíže středu auta.
Japonský roadster byl odhalen již před čtvrtstoletím, přičemž po celou tu dobu si zachovává prakticky stále setjné kontury. Jak ovšem uvedl šéf australského zastoupení značky Martin Benders, nová generace dozná značného odklonu. Očekávat přitom nemáme ani vizáž, jíž se chlubí Mazda 2, 3, 6 a CX-5. Místo toho by totiž MX-5 měla dorazit s evoluční verzí designového jazyka Kodo, se kterým automobilka začala koketovat v roce 2010, když představila koncept Shinari. Benders přitom ví, o čem mluví, neboť nový roadster již viděl.
Je ale samozřejmě sporné, zda šéf australského zastoupení pouze nemlží. Ze zákulisí automobilky totiž rovněž zazněly hlasy, že nová Mazda MX-5 právě naopak vzkřísí klasický styl, od kterého se dosud prodávaný model postupem času vzdaloval. Ve výsledku tak prý neuvidíme rozměrnou a takřka kolmou čelní masku doprovázenou ostrými křivkami a zlomy, nýbrž tradiční ovál a vyhlazenou karoserii.
Na potvrzení názoru jednoho či druhého tábora naštěstí nebudeme muset dlouho čekat, neboť slavnostní odhalení nové generace je naplánováno na 4. září. Dá se přitom očekávat, že minimálně do té doby dorazí pár upoutávek, které by nám mohly říci více, stejně jako je jisté, že asi velmi brzy použijeme slovo „únik“.
Prozatím ovšem můžeme dodat jen tolik, že japonská novinka dostane šasí SkyActiv, se kterým zhubne o minimálně 100 kilogramů. Pokud si přitom uvědomíme, že nejlehčí aktuálně nabízený exemplář váží 1 075 kg, pak je podtunová hmotnost jistá. Souběžně s tím by přitom mělo poklesnout také těžiště. V rámci koncepce lze pak znovu očekávat pohon zadních kol a motor umístěný vpředu, protentokrát by však mělo dojít k jeho přestěhování blíže ke středu vozidla. Tím by se samozřejmě zlepšila ovladatelnost, přestože zrovna na tuto oblast si asi majitelé dnes již kultovního roadsteru nikdy nemohli stěžovat.
Vrátí se Mazda MX-5 ke klasice, nebo vsadí na modernu? To zjistíme nejpozději 4. září
Zdroj: The Motor Report
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejčtenější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024 - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
29.3.2024 - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
29.3.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.29. 07:23 - abgx1
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus