Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být
6.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již na sklonku roku začal v obří továrně v Nevadě testovací provoz. Ten byl nyní změněn na sériový, jeho kapacita do konce roku 2018 stoupne na 35 gWh.
Vývoj stavby megalomanské továrny je zajímavá záležitost. Elon Musk v její podobě opětovně přišel se závazky, které se stejně jako mnohé předchozí zdály nereálné. Ostatně v Nevadě to přes „slavnostní otevření” v létě vypadalo jako na staveništi a vlastně se od té doby mnoho nezměnilo. Ještě před pár týdny byly dokončeny jen 4 z 21 bloků a dnes to tam nevypadá jinak.
Nicméně projekt je koncipován tak, že ke spuštění výroby není nutné dokončení celé Gigafactory. A právě to se skutečně stalo. Tesla tak ještě v posledních dnech loňského roku vyprodukovala první várky testovacích článků známých pod označením 2170, aby je nyní zaměnila za ryze sériové produkty. Ty ovšem nebudou užity v automobilech.
Zpočátku budou používány v domácích systémech Powerwall 2 a Powerpack, výroba baterií pro vozy Tesly bude rozjeta později. Značka zároveň dodává, že v továrně rozléhající se na 4,55 milionech metrech čtverečních již nyní pracuje více než 2 900 lidí. Toto číslo vzroste ještě letos o další čtyři tisícovky, započítáni jsou do toho ovšem i stavební dělníci.
Podle plánů by ale v příštím roce mělo v Gigafactory pracovat 6 500 stálých zaměstnanců, přičemž továrna má zdvojnásobit celosvětovou produkci lithium-iontových baterií. Do konce roku 2018 by roční kapacita měla odpovídat 35 gWh, ta ovšem do roku 2020 stoupne dokonce na 50 gWh. Zároveň má v té chvíli v Gigafactory pracovat 10 tisíc lidí.













Takhle vypadala továrna Gigafactory před pár dny. Ačkoliv jde stále jen o staveniště kompletně hotové dle Tesly asi z 30 procent, výroba článků již odstartovala
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 3 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včera