Údajně revoluční pickup Tesly se ztrapnil ještě před premiérou, z bláta ho musel tahat spalovací Ford

Image dlouho očekávaného elektrického pick-upu utrpěla ještě před odhalením sériové verze. Tesla slibovala mimo jiné mimořádné terénní schopnosti, ničemu takovému ale patálie natočeného prototypu nenapovídají.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Údajně revoluční pickup Tesly se ztrapnil ještě před premiérou, z bláta ho musel tahat spalovací Ford

11.5.2023 | Petr Prokopec

Údajně revoluční pickup Tesly se ztrapnil ještě před premiérou, z bláta ho musel tahat spalovací Ford

/

Foto: Tesla

Image dlouho očekávaného elektrického pick-upu utrpěla ještě před odhalením sériové verze. Tesla slibovala mimo jiné mimořádné terénní schopnosti, ničemu takovému ale patálie natočeného prototypu nenapovídají.

V listopadu roku 2019 představila Tesla dlouho očekávaný pick-up Cybertruck. Nešlo nicméně o premiéru, kterou by kdokoli soudný mohl považovat za povedenou. A to už kvůli vzhledu vozu, který je značně diskutabilní. Ještě horší pro image značky však byla chvíle, kdy se Elon Musk rozhodl ukázat, že okna vozu jsou skutečně nerozbitná. Firemní designér Franz von Holzhausen po nich totiž hodil kovovou koulí. Hned dvě skla se ovšem naštípla, což Musk vzápětí okomentoval slovy, že byla již poškozená z předchozích pokusů.

Jelikož Tesla již měla máslo na hlavě, rozhodla se pro „kočkovanou“ s největší americkou legendou na poli pick-upů, tedy s Fordem F-150. Cybertruck a zástupce modrého oválu tedy propojilo lano, přičemž oba řidiči se snažili soupeře přetáhnout na svou stranu. Souboj organizovaný Teslou přitom bez problémů vyhrál její vůz, objednávky se tak jen začaly rojit. Řada expertů nicméně již tehdy naznačovala, že Cybertruck dosáhl vítězství jen proto, že je podstatně těžší.

Konkrétní hmotnost značka dosud neprozradila. Nicméně třeba verze se třemi motory by měla disponovat bateriemi o kapacitě 200 kWh. Jen ty samy o sobě ovšem budou vážit zhruba 1,2 tuny. Tesla se tedy v tomto případě v podstatě dostane na úroveň GMC Hummer, tento čtyři tuny vážící pick-up je nicméně o 30 centimetrů kratší. Ve své vrcholné formě by tedy Cybertruck mohl vážit i pět tun. Už jen proto jej za ekologický nemůžeme považovat ani omylem.

Nyní se nicméně na onu hmotnost zaměříme z jiného úhlu pohledu. Tesla totiž tento týden položila základní kámen nové továrny, ve které má docházet na rafinaci lithia. Na slavnostní akci nechyběl ani Cybertruck, za jehož volant se posadil mimo jiné i Musk. V řízení se ovšem vystřídala řada managerů. Jeden z nich se pak nejspíše rozhodl demonstrovat terénní schopnosti a opustil zpevněný asfalt. V důsledku toho ovšem pečlivě budovanou image vozu opět poškodil.

Cybertruck totiž zapadnul v bahně, načež nebylo zbytí, a o jeho vyproštění se musel postarat jiný vůz - shodou okolností právě Ford F-Series. O jakou verzi přitom jde, není ze záběrů poznat. I kdyby se nicméně jednalo o těžší varianty F-250 či F-350, blamáž pro Teslu je stále stejná. Podívejte se na to na videu níže.


Údajně revoluční pickup Tesly se ztrapnil ještě před premiérou, z bláta ho musel tahat spalovací Ford - 1 - Tesla Cybertruck 2019 oficialni sada 03Údajně revoluční pickup Tesly se ztrapnil ještě před premiérou, z bláta ho musel tahat spalovací Ford - 2 - Tesla Cybertruck 2019 oficialni sada 02Údajně revoluční pickup Tesly se ztrapnil ještě před premiérou, z bláta ho musel tahat spalovací Ford - 3 - Tesla Cybertruck 2019 oficialni sada 06
Na Cybetruck prý čeká již více než 1,6 milionu zájemců. Kolik rezervací ale nakonec bude přetaveno ve skutečné objednávky, je otázkou. Zvláště po aktuálním fiasku pick-upu v blátě. Foto: Tesla

Zdroj: Stephanie Fischer@Twitter

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.