Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q8 potvrzeno, stylovější verze Q7 chce konkurovat BMW X6
20.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vlajkový crossover Audi je definitivně schválen do výroby. Přijde do tří let a má být prý sportovnější než Q7 a podobně prémiový jako SUV Bentley.
O novém vrcholném crossoveru Audi jsme se zmiňovali naposledy někdy v květnu letošního roku. Právě tehdy začaly vyplouvat na povrch mnohem zevrubnější informace než s dřívějším prohlášením o elektrické verzi a upřesněn byl také termín uvedení do prodeje, které by se mělo odehrát v roce 2017. Chystaný model Q8 dnes zase můžeme přiblížit kousek víc, protože Ulrich Hackenberg z vývoje Audi v Los Angeles definitivně potvrdil jeho příchod a své prohlášení doplnil i několika zajímavými informacemi.
Vlajková loď ingolstadtské rodiny SUV bude chtít konkurovat především velmi populárnímu BMW X6 a jeho chystanému rivalovi MLC ze Stuttgartu. Na mušku se prý ovšem dostane také Range Rover Sport. K odhalení koncepční verze by mělo údajně dojít už na lednovém autosalonu konaném v Detroitu a s uvedením do prodeje se počítá v horizontu příštích tří let. Podle Hackenberba půjde o zcela nový model navazující designově na koncepční podobu budoucího Audi A9, tedy na právě představovaný koncept Prologue.
Nové Audi Q8 zaujme v portfoliu čtyř kruhů roli emotivnějšího a sportovnějšího crossoveru než jakým se stane nová generace Q7 určená pro přepravu až sedmi cestujících. Právě o té se proslýchá, že bude poslední nositelkou současného designového stylu, jelikož Hackenberg a Lichte přišli do firmy příliš pozdě na to, aby mohli s vizuální podobou něco udělat. Q8 ale bude od tradičnějšího modelu navenek i po stránce interiéru lehce odlišena a svými vnějšími proporcemi má údajně připomínat vozy kupé.
Nový model podle dřívějších prohlášení šéfa Ruperta Stadlera bude součástí ofenzivy SUV, jež si bere za cíl rozšířit nabídku do roku 2020 o dalších pět crossoverů. Mezi nimi budou například modely Q1, Q2, Q4, Q6 a právě Q8. To pomůže Audi spolu s dalšími novinkami navýšit nabídku na celkových šedesát modelů, přičemž 40 procent z odhadovaných 800 tisíc jednotek vyráběných každý rok má padat na bedra SUV - včetně jejich sportovnějších variant. Audi do do nich vkládá skutečně nemalé naděje a od Q8 si slibuje velké úspěchy na trzích, jako je Čína a USA či na Blízkém východě.
Pokud se budeme bavit o výkonu a technologiích, pak se dá od Q8 očekávat příbuznost s vlajkovým sedanem A8, i když trumfem oproti ní bude stavitelný vzduchový podvozek umoňující prostřednictvím regulace světlé výšky výlety mimo zpevněné cesty. Délka karoserie údajně dosáhne více než pěti metrů a základní cena je už dnes odhadována na zhruba 1,7 milionu korun za verzi osazenou zážehovým motorem V6 3,0 TFSI a na zhruba 3,1 milionu za vrcholný model RS s dvojitě přeplňovaným, taktéž benzinovým agregátem V8 4,0 TFSI.
Samozřejmostí jsou také šesti a osmiválcové vznětové jednotky, stejně tak plug-in hybridní verze a zřejmě i zmiňovaný plně elektrický kočár konkurující budoucímu Modelu X, crossoveru od Tesly. Pětidveřové Audi se bude tvářit už od pohledu pikantněji než její praktičtější sestra Q7, dostane údajně sportovnější mřížku chladiče a menší míru prosklení, o kterou se postará svažující se střešní linka a zešikmené zadní okno. Po mechanické stránce však bude Q7 velmi blízká a postaví se na druhou generaci platformy MLB pro podélnou zástavbu pohonných jednotek. Té má ostatně využívat také třetí generace Porsche Cayenne, jeho „kupátkoidnější verze“ Coupe, dále třetí generace VW Touaregu nebo crossover od Bentley a prý i zatím nepotvrzené SUV Lamborghini.
V této souvislosti se sluší zmínit, že Q8 a dílo od Bentley budou nejpřepychovější a nejprémiovější zástupci svého segmentu, avšak vzájemně si prý nebudou jakkoliv konkurovat, zejména kvůli cenovce, která u Bentley zřejmě neklesne pod tři miliony v žádné variantě.
Věrohodné zdroje uvedené informace podporují prohlášením o platformě MLB Evo, které slibuje ještě větší variabilitu u rozvoru náprav a rozchodu kol než současné provedení, což v konečném důsledku umožní výraznější diferenciaci mezi jednotlivými modely, potažmo značkami. Jejím hlavním stavebním prvkem je navíc hliník, tenčí vysokopevnostní oceli a karbon, což má v součtu ušetřit nejen 300 kilogramů u Q7, ale také několik metráků u Q8, jenž by se měla vejít s hmotností do dvou tun.

Nové Audi Q8 dorazí v roce 2017 coby nejsportovnější a zřejmě i nejluxusnější SUV z Ingolstadtu. Využije přitom služeb platformy MLB
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
3.7.2025Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan