Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW se pustilo na tenký led, s novou funkcí jde přímo proti zájmům úřadů
17.11.2020 | Petr Prokopec
Mnichovská oživuje praxi, od které již dříve ustoupilo množství výrobců externích navigačních systémů a hodlá přímo na displejích svých aut upozorňovat na radary.
BMW před pár týdny oznámilo, že zdarma rozšíří výbavu vozů používajících poslední verzi jejího operačního systému. Mnichovská automobilka tak učinila online u zhruba 750 tisíc aut, což z jejího kroku dělá světový unikát. Není to ale jediný neobvyklý krok, ke kterému se odhodlala.
Firma totiž začala zákazníkům nabízet novou funkci navigačního systému. Ta spočívá v možnosti upozorňování na stacionární i mobilních rychlostní radary, což je na jednu stranu jistě vítané. Na tu druhou ale velmi překvapivé. Kvůli legálním problémům totiž své snahy na tomto poli v minulosti vzdali mnozí výrobci externích systémů a automobilky se o něco podobného ani nepokusily.
Než se dostaneme k německé novince, jen v rychlosti nahlédneme pod legislativní pokličku. Antiradary mohou být aktivní a pasivní, přičemž první zmíněné přesněji označené jako rušičky jsou ilegální prakticky všude. Ovšem ani ty druhé, přesněji označené jako detektory radarů, nemohou být v Evropě ve spoustě zemí legálně používané. Platí to např. v Německu, Nizozemsku, Dánsku, Finsku, Švédsku či ve Španělsku. V Portugalsku či Francii je pak dokonce ani nemůžete převážet vypnuté ve voze.
Tento zákaz byl navíc v posledních letech rozšířen i na aplikace upozorňující na stacionární radary, naposledy s ním přišli právě Němci. A byť nad legální vymahatelností tohoto kroku visí otazníky, velké firmy obvykle nejsou těmi, které by o takových věcech diskutovaly. Automobilky tak obvykle ani neuvažují o tom, že by něco takového umožnily, BMW se ale zjevně rozhodlo jít proti proudu.
Firma argumentuje tím, že za současného stavu ji o kupce navigací připravují externí aplikace typu Waze, které na radary upozorňují. Je to logická argumentace, neboť když už někdo používá Waze, jež umí také navigovat, kvůli radarům, asi si za desetitisíce nepořídí navigaci BMW kvůli navigování. A když může takovou funkci nabízet Google (který Waze provozuje), proč by nemohlo BMW? Přesto je to překvapivé, neboť jde dnes o jedinou automobilku, která tímto směrem míří.
BMW bude od společnosti HERE Technologies, kterou spoluvlastní, využívat data o poloze stacionární radarů, zatímco firma Cedar Electronics dodá zbytek. Varování přitom bude součástí systému BMW Traffic Camera Information, kteří si zákazníci značky mohou vyzkoušet v rámci tříměsíčního testu a informaci o blízkosti radaru jim promítne i na přístrojovou desku. Pokud se jim pak jeho funkce zalíbí, je možné sáhnout po ročním předplatném za asi 560 Kč.
Služby mohou využívat i zákazníci starších vozů, podmínkou je pouze v úvodu zmíněný nejnovější operační systém 7. Automobilka dále dodává, že použití je věc člověka v autě, nikoli její a aplikace řidiči pouze dovolí lépe se rozhodovat na základě širšího spektra informací o dění kolem vozu.
Dodejme, že spolumajiteli společností HERE Technologies jsou též Audi a Mercedes, a tak jsme docela zvědavi, zda tito výrobci zamíří stejným směrem. Pokud ano, bylo by to jistě vítězství zdravého rozumu, neboť informace o přítomnosti radarů jen pomáhají naplnit to, o co by taková zařízení měla usilovat - o snížení rychlosti řidičů v místech, kde na ni opravdu záleží. Zrovna zdravý rozum ale není tím, co by nyní vládlo světu.
Palubní systémy moderních BMW nabízí placenou možnost upozorňování na stacionární radary na silnici, po níž se právě pohybujete. Na jednu stranu si jistě říkáte, proč tohle integrované navigace nenabízí už dávno, na tu druhou je ale třeba dodat, že se s takovou funkcí v posledních letech spálil skoro každý výrobce navigačních systémů, který ji nabídl. Ovšem, nikdo z nich nebyl mnichovský automobilový gigant... Ilustrační foto: BMW
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 10 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch