Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje

Elektrické mini se pyšní zrychlením z klidu na stovku za 8,5 s a rychlodobíjením do 20 minut. Ani jeden údaj ale není podpořen jasnými fakty.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje

13.2.2013 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elektrické mini se pyšní zrychlením z klidu na stovku za 8,5 s a rychlodobíjením do 20 minut. Ani jeden údaj ale není podpořen jasnými fakty.

Elektromobily jsou stále ožehavým tématem. Nemohou za to ani tak auta samotná, ale rozpor mezi tím, co skutečně dovedou a jakým způsobem jsou nám prezentovány ze strany politických garnitur všeho druhu i samotných automobilek. Týká se to prakticky všech modelů od Nissanu Leaf přes Opel Ampera či Cadillac ELR až po Chevrolet Spark EV. Tento vůz je přímým důsledkem politiky Baracka Obamy, přesto se nehodlá omezit pouze severoamerickým trhem, kde debutoval na podzim loňského roku, ale zamíří také do Evropy.

Premiéra je naplánována na Ženevu, kde bychom se zřejmě měli dozvědět i finální technické parametry. Ty totiž od počátku opravdu haprují. Nejprve totiž Chevrolet uváděl výkon 100 kW, což znamená 136 koní. Posléze však přišel s tvrzením, že vůz by měl dostat 110 kW, tedy 150 koní. Do toho však různé prameny uváděly také 130 hp, což lze přepočíst jako 132 koní. Ani tento parametr však není stoprocentní, neboť například britský Autocar nově uvádí 128 bhp (130 koní).

Ať je však síla jakákoliv, Chevroletu Spark EV by měla umožnit zrychlení z klidu na stovku za 8,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je neznámou (patrně bude kvůli dojezdu striktně omezena), stejně jako dojezd. Podle značky byste ovšem při využití blíže neupřesněného rychlonabíjení měli mít k dispozici 80procentní kapacitu baterií do 20 minut. Přesná kapacita akumulátorů (automobilka zmiňuje pouze to, že jde o lithium-ionové baterie, vybavené tekutinou pro aktivní ohřev i chladnutí) se ani z jednoho údaje přesně spočítat nedá, a tak můžeme jen čekat na další upřesnění.

Otázkou je i to, kolik vůz bude přesně stát. V Americe je k mání za 32 500 USD (cca 618 000 Kč), což je za vůz s omezeným dojezdem, dlouhou dobou „tankování” (bylo by to i oněch 20 minut, které stejně nebude možné při použití běžné zásuvky využít) i umenšeným prostorem jednoduše příliš. Chevrolet ale prý počítá s tím, že by se daná suma měla podstatně snížit. Dá se přesto předpokládat, že ani po vehementní iniciativě jednotlivých vlád, které např. ve Francii přispějí na nákup elektromobilů částkou až 7 000 Eur (175 000 Kč), nebude Spark EV zbožím, kvůli kterému budete mít nutkání rozprodávat vnitřní orgány. A to i přes bohatou standardní výbavu, do které spadají dva sedmipalcové LCD displeje nebo systém MyLink zahrnující navigaci či připojení k internetu.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 1 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 01Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 2 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 02Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 3 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 03Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 4 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 04Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 5 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 05Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 6 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 06Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 7 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 07Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 8 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 08Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 9 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 09Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 10 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 10Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 11 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 11Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 12 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 12Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 13 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 13Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 14 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 14Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 15 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 15Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 16 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 16Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 17 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 17Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 18 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 18Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 19 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 19Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 20 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 20Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje - 21 - Chevrolet Spark EV 2013 nove oficialni 21
Chevrolet Spark EV míří také do Evropy, kde by měl být k mání za menší částku než v Americe. Technické údaje pak zřejmě značka odhalí až na autosalonu v Ženevě

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše