Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Spark EV 2013: evropská verze dorazí do Ženevy, trh asi nerozválcuje
13.2.2013 | Petr Prokopec | 2 příspěvky
Elektrické mini se pyšní zrychlením z klidu na stovku za 8,5 s a rychlodobíjením do 20 minut. Ani jeden údaj ale není podpořen jasnými fakty.
Elektromobily jsou stále ožehavým tématem. Nemohou za to ani tak auta samotná, ale rozpor mezi tím, co skutečně dovedou a jakým způsobem jsou nám prezentovány ze strany politických garnitur všeho druhu i samotných automobilek. Týká se to prakticky všech modelů od Nissanu Leaf přes Opel Ampera či Cadillac ELR až po Chevrolet Spark EV. Tento vůz je přímým důsledkem politiky Baracka Obamy, přesto se nehodlá omezit pouze severoamerickým trhem, kde debutoval na podzim loňského roku, ale zamíří také do Evropy.
Premiéra je naplánována na Ženevu, kde bychom se zřejmě měli dozvědět i finální technické parametry. Ty totiž od počátku opravdu haprují. Nejprve totiž Chevrolet uváděl výkon 100 kW, což znamená 136 koní. Posléze však přišel s tvrzením, že vůz by měl dostat 110 kW, tedy 150 koní. Do toho však různé prameny uváděly také 130 hp, což lze přepočíst jako 132 koní. Ani tento parametr však není stoprocentní, neboť například britský Autocar nově uvádí 128 bhp (130 koní).
Ať je však síla jakákoliv, Chevroletu Spark EV by měla umožnit zrychlení z klidu na stovku za 8,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je neznámou (patrně bude kvůli dojezdu striktně omezena), stejně jako dojezd. Podle značky byste ovšem při využití blíže neupřesněného rychlonabíjení měli mít k dispozici 80procentní kapacitu baterií do 20 minut. Přesná kapacita akumulátorů (automobilka zmiňuje pouze to, že jde o lithium-ionové baterie, vybavené tekutinou pro aktivní ohřev i chladnutí) se ani z jednoho údaje přesně spočítat nedá, a tak můžeme jen čekat na další upřesnění.
Otázkou je i to, kolik vůz bude přesně stát. V Americe je k mání za 32 500 USD (cca 618 000 Kč), což je za vůz s omezeným dojezdem, dlouhou dobou „tankování” (bylo by to i oněch 20 minut, které stejně nebude možné při použití běžné zásuvky využít) i umenšeným prostorem jednoduše příliš. Chevrolet ale prý počítá s tím, že by se daná suma měla podstatně snížit. Dá se přesto předpokládat, že ani po vehementní iniciativě jednotlivých vlád, které např. ve Francii přispějí na nákup elektromobilů částkou až 7 000 Eur (175 000 Kč), nebude Spark EV zbožím, kvůli kterému budete mít nutkání rozprodávat vnitřní orgány. A to i přes bohatou standardní výbavu, do které spadají dva sedmipalcové LCD displeje nebo systém MyLink zahrnující navigaci či připojení k internetu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.





















Chevrolet Spark EV míří také do Evropy, kde by měl být k mání za menší částku než v Americe. Technické údaje pak zřejmě značka odhalí až na autosalonu v Ženevě
Diskuze 2 příspěvky
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejnovější články
- Pokus Alfy Romeo o návrat je takový průšvih, že ji překonává i 6 let pohřbená značka
před 10 hodinami - Nejluxusnější SUV Kie vypadá tak málo jako Kia, že ani nenese její logo
včera - Druhé nejvzácnější BMW M udělalo za pár let z obyčejných lidí bohaté, jedno je teď k mání
včera - Pohaslá hvězda Fordu chytila druhý dech, i v těžkých časech drží prapor značky
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Asi nejpodivnější náklaďák dějin je z SSSR. Bral „sto na sto” a uměl kouzelné věci
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Lada výrazně zlevnila svou vlajkovou loď, i tu lze nyní koupit skoro za hubičku
včera - K mání je dodnes nejeté, historicky první auto s revolučními brzdami. Je to stroj času
včera - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka