Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další značka oznámila, že neskončí se spalovacími motory, dokonce ústy elektřinou posedlého šéfa
16.1.2022 | Petr Miler
Podle nás u spalovacích motorů nakonec nevyhnutelně vydrží v podstatě všichni, dokud pro ně nebude existovat schůdná alternativa. A tu elektřina v tuto chvíli rozhodně nepředstavuje. Není ale v módě o tom mluvit, o to více překvapí takové odhodlání od šéfa Bugatti Rimacu.
Píšeme o tom skoro denně, neboť jde o středobod rozhodování automobilek o jejich dalším směřování. Ve stručnosti shrnuto zejména Evropská unie, která už v předchozích letech tlačila automobilový průmysl směrem k jedinému řešení pohonu aut, zavelela během koronavirové pandemie ještě k intenzivnějšímu posunu tímto směrem. A automobilky na to z valné většiny začaly slyšel, i když se kolikrát ty samé dříve témuž bránily. A elektrické modely samy nutí lidem, i když o ně zřetelně nestojí a jejich koupi ani neplánují.
Myslet si, že se to během pár let změní, je podle nás nekonečně naivní, přesto velké automobilky ohlašují konec jiných než elektrických modelů, jako by to snad někdo měl vítat. Je jich spousta a ohlašují stále nesmyslnější termíny, přesto se i v této atmosféře kolektivní ignorace reality najde někdo, kdo používá hlavu a ví, že sázka všeho na jednu kartu nikdy není moudrá obchodní strategie.
Včera jsme psali o BMW, které v době, kdy konkurenční Audi říká, že už za 4 roky neuvede do prodeje jediný nový model se spalovacím motorem, říká, že pracuje na úplně nových dieselech, šestiválcích. To zní jako z jiného světa. Snad ještě neuvěřitelněji ale zní prohlášení šéfa slepence Bugatti Rimac.
Bugatti nedávno vyprodalo všechna svá existující auta a po spojení právě s Rimacem se očekávalo, že se budoucnost francouzské značky ponese jen v elektrickém duchu. Uvážíme-li, že šéfem Bugatti Rimacu je Mate Rimac, který vybudoval svůj byznys výlučně kolem elektrických aut, vypadalo to dokonce jako jediná cesta, ale realita bude úplně jiná. Sám Mate ostatně dříve ukázal, že jeho repertoár není až jednostrunný, když ve své osobní sbírce má třeba BMW M3 E30, Z4 M Coupe a M5 F90 a nyní to vypadá, že s BMW není spřízněn jen takto.
V reakci na loňský „výprodej” veškerých Bugatti řekl: „Nechci zatím příliš mluvit o našich budoucích plánech, ale můžu vám říci, že budete ohromeni. Budete obzvláště ohromeni prvky, které zatím nebylo možné vidět na jiných autech. Tlačím také na spalovací motory, v Bugatti mají budoucnost,” uvedl doslova Mate R.
Zatímco ostatní tedy směřují od spalovacích motorů k elektrickým, Rimac míří od elektromobilů ke spalovacím autům. Fascinující. V jednom ostatně může mít chorvatský byznysmen pravdu - spalovací motor může být brzy snadno „ohromujícím prvkem, který neuvidíte v jiných autech”...




Motor Bugatti Chiron (zde jeho zmenšená verze nabízená Bugatti pro okrasu) je šperk svého druhu, byla by škoda jej pohřbít. A nic takového automobilka kupodivu neplánuje, ani pod patronátem Mateho Rimaca. Foto: Bugatti
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Krádež dílů Ducati MotoGP a WorldSBK: zatčen bývalý zaměstnanec včera 12:00
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám 24.12.2025
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
včera
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
včera
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
včera
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
včera
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
