Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030
25.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Šéf Hondy chce do 34 let snížit celkovou „uhlíkovou stopu” značky na polovinu. K tomu má mimo jiné napomoci i nový plug-in hybrid.
Hybridizací či elektrifikací svého portfolia se v dnešní době stále přísnějších emisních regulací ohání snad každá automobilka. Naposledy jsme v tomto ohledu mohli zmínit plány Volkswagenu či BMW, stranou trendů ale nehodlají stát ani výrobci sportovních vozů, třeba Porsche, Maserati nebo Ferrari. Ani jedna z těchto značek ale nehodlá zajít tak daleko jako Honda. Její šéf Takahiro Hachigo totiž aktuálně oznámil, že do roku 2030 dostanou dvě třetiny vozů značky elektrický, plug-in hybridní či vodíkový pohon. A není řeč o tom, že by dvě třetiny modelů nabízely také verzi s alternativním pohonem, ale že v prodejích značky budou mít takto koncipované stroje dvoutřetinové zastoupení.
S danými snahami Honda ostatně začala již v loňském roce, neboť představeny byly jak maloobjemové pohonné jednotky, tak model Clarity Fuel Cell používající palivové články. Do prodeje by tato novinka měla zamířit na japonském trhu v příštím měsíci, do budoucna ovšem Japonci chtějí vodíkovou technologii řádně zdokonalit. Na systému spolupracují s americkým koncernem GM, přičemž jeho nová generace by měla být na světě v roce 2020. Kromě samotné techniky chce ale Honda zapracovat také na výrobě a prodeji těchto vozů.
Na zcela nový plug-in hybrid ovšem budeme čekat ještě kratší dobu, dorazit by měl již za dva roky. Jeho hnací ústrojí přitom bude základem pro další snižování celkové emisní stopy značky, která by do roku 2050 měla poklesnout na polovinu. Danou technikou - tedy maloobjemovým spalovacím agregátem, který doplní jeden či více elektromotorů - přitom budou do budoucna osazeny všechny klíčové modely značky. Navýšit se navíc má i jejich počet v rámci každé modelové řady, pochopitelně.
Co se elektřiny týče, zde Honda nehodlá být omezena pouze automobily. Do roku 2018 tak bude na japonském trhu představena sériová verze motocyklového konceptu EV-CUB. Daný krok je přitom pro značku nadmíru důležitý, neboť klasické varianty Super Cub bylo od roku 1958 prodáno více než 87 milionů kusů. Jde tak o nejžádanější motorový povoz v celé lidské historii, který se vyrábí v 15 továrnách ve 14 zemích světa a prodává na více než 160 trzích.
Elektrická verze by se přitom měla pyšnit vyjímatelnými bateriemi, které by každý uživatel mohl v klidu odnést domů a připojit k běžné síti. Celý paket ve formě kufříku je navíc usazen uprostřed a co nejníže, aby nedošlo ke zhoršení ovladatelnosti. Tímto popisem bychom ale výhled na budoucnost Hondy mohli ukončit, více vám řekne samotný Hachigo v níže přiloženém videu. Je ovšem třeba dodat, že o Evropě se na rozdíl od Ameriky či Japonska příliš nezmiňuje.


















Honda Clarity Fuel Cell je vodíkovou novinkou značky, přičemž do prodeje zamíří příští měsíc. Značka přitom společně s GM chystá technologii palivových článků nové generace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike - Jerez, 1. den včera 23:15
- Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou včera 12:05
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí 19.10.2025
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez 19.10.2025
- Vítězem Masia, 18. Vostatek 19.10.2025
Nejnovější články
Mercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
před hodinouFotbalové hvězdy Realu Madrid si převzali nová BMW zdarma. Ukázali, že vkus buď nemají, nebo ho mít ani nemohou
před 3 hodinamiAlfa Romeo zrušila konec modelů Giulia a Stelvio, budou dál k mání i s motory V6. Nástupce musí předělat na „normální” pohon
před 4 hodinami3018koňový elektromobil se chlubí „rekordem” z okruhu, který je horší než čas 510koňového spalovacího auta s ručním řazením
před 6 hodinamiVW potichu zastavil výrobu svého elektrického propadáku, aspoň nepřímo přiznal, jak moc šlápnul vedle
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.22. 11:39 - jerry
- Policejní kontroly a měření 10.22. 10:01 - Stepan
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
- BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou 10.21. 18:11 - vlachjir
- S větrem ve vlasech.... 10.21. 14:42 - pavproch