Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi

Šéf vývoje třídy S AMG popřel, že by jeho nejnovější dílo mělo být posledním modelem, který použije motor 5,5 V8. A o budoucnosti S AMG víme ještě více.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi

19.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šéf vývoje třídy S AMG popřel, že by jeho nejnovější dílo mělo být posledním modelem, který použije motor 5,5 V8. A o budoucnosti S AMG víme ještě více.

Včera jsme vás informovali o tom, že Mercedes S 63 AMG 2014 by měl být úplně posledním novým modelem v nabídce sportovní divize Mercedesu, který pod svou kapotou přivítá motor 5,5 V8 biturbo. Byla to zpráva trochu překvapivá, neboť jde teprve o pár let starý agregát, který se sám stal nástupcem většího motoru. Předchozí generace modelů s označením 63 AMG začínaly svou kariéru ještě s atmosféricky plněným 6,2 V8 a až v závěru svých ér, pokud vůbec, dostaly pod kapotu menší biturbo, které jsme později vyzkoušeli třeba v modelech ML 63 AMG nebo SL 63 AMG.

Na druhou stranu, v dnešní době, kdy downsizingu není nikdy dost, je možné prakticky cokoli. Pokuty za nadlimitní emise spotřebu paliva ze strany Evropské unie jsou tak vysoké, že se vyplatí i zdánlivě nesmyslné investice do hlavně papírového zefektivňování pár let starých motorů, a 5,5 V8 by rozhodně nebyl prvním novým motorem, který potkala smrt jen pár let po začátku jeho produkce. Navíc se spekulovalo o tom, že by náhradou mohl být osmiválec vzniklý spojením dvou čtyřválců používaných v modelech A 45 AMG nebo CLA 45 AMG, což by nebylo nejdražší řešení. Jenže pravda to není.

Kolega, který v těchto dnech testuje právě nové S 63 AMG, se na to zeptal přímo šéfa vývoje této řady z Mercedes-AMG. Jan Byrla z ale jednoznačně uvedl, že neví nic o tom, že by se s tímto motorem dále nepočítalo. Připustil sice další zmenšování jeho objemu „někdy ve vzdálenější budoucnosti”, v tuto chvíli jej ale AMG bere jako součást své výkladní skříně, se kterou ještě má své plány.

Konec konců další model používající 5,5 V8, dá-li se tak tento derivát nazvat, je na spadnutí. Jeden z techniků AMG kolegovi při diskuzích o samosvorném diferenciálu zřejmě omylem prozradil, že „je” standardem na S 63 AMG S-Model. Jenže žádný takový model dnes v nabídce AMG nefiguruje a je tedy jasné, že současnou realitou je pouze pro lidi z automobilky a do nabídky pro běžné (ne tak úplně běžné...) smrtelníky se teprve dopracuje.

Nedá se říci, že by budoucí příchod takového provedení byl překvapením, od dob premiéry E 63 AMG 2013 se dá s rozšířením nabídky S-Models počítat na většinu AMG. Otázkou ale je, co bude mít pod kapotou. Už standardní S 63 používá 585koňovou verzi přetřásaného osmiválce a pokud „S S” bude chtít nabídnout více, bude se muset s výkonem podívat za hranici 600 kobyl. A to není budoucnost, která by pro 5,5 V8 biturbo vypadala jakkoli marně...


Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 1 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 01Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 2 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 02Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 3 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 03Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 4 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 04Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 5 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 05Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 6 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 06Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 7 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 07Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 8 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 08Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 9 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 09Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 10 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 10Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 11 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 11Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 12 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 12Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 13 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 13Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 14 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 14Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 15 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 15Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 16 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 16Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 17 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 17Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 18 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 18Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 19 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 19Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 20 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 20Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 21 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 21Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 22 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 22Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 23 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 23Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 24 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 24Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 25 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 25Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 26 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 26Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 27 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 27Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 28 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 28Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 29 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 29Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 30 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 30Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 31 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 31Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 32 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 32Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 33 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 33Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 34 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 34Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 35 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 35Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 36 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 36Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 37 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 37Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 38 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 38Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 39 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 39Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 40 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 40Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi - 41 - Mercedes-Benz S63 AMG 2014 prvni sada 41
Jan Byrla jednoznačně popřel, že by v tuto chvíli existoval jasný plán na nahrazení 5,5 V8 biturbo něčím menším. Jen v nové S 63 AMG jej ještě čeká premiéra v ostřejší variantě S-Model

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.