Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi
19.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéf vývoje třídy S AMG popřel, že by jeho nejnovější dílo mělo být posledním modelem, který použije motor 5,5 V8. A o budoucnosti S AMG víme ještě více.
Včera jsme vás informovali o tom, že Mercedes S 63 AMG 2014 by měl být úplně posledním novým modelem v nabídce sportovní divize Mercedesu, který pod svou kapotou přivítá motor 5,5 V8 biturbo. Byla to zpráva trochu překvapivá, neboť jde teprve o pár let starý agregát, který se sám stal nástupcem většího motoru. Předchozí generace modelů s označením 63 AMG začínaly svou kariéru ještě s atmosféricky plněným 6,2 V8 a až v závěru svých ér, pokud vůbec, dostaly pod kapotu menší biturbo, které jsme později vyzkoušeli třeba v modelech ML 63 AMG nebo SL 63 AMG.
Na druhou stranu, v dnešní době, kdy downsizingu není nikdy dost, je možné prakticky cokoli. Pokuty za nadlimitní emise spotřebu paliva ze strany Evropské unie jsou tak vysoké, že se vyplatí i zdánlivě nesmyslné investice do hlavně papírového zefektivňování pár let starých motorů, a 5,5 V8 by rozhodně nebyl prvním novým motorem, který potkala smrt jen pár let po začátku jeho produkce. Navíc se spekulovalo o tom, že by náhradou mohl být osmiválec vzniklý spojením dvou čtyřválců používaných v modelech A 45 AMG nebo CLA 45 AMG, což by nebylo nejdražší řešení. Jenže pravda to není.
Kolega, který v těchto dnech testuje právě nové S 63 AMG, se na to zeptal přímo šéfa vývoje této řady z Mercedes-AMG. Jan Byrla z ale jednoznačně uvedl, že neví nic o tom, že by se s tímto motorem dále nepočítalo. Připustil sice další zmenšování jeho objemu „někdy ve vzdálenější budoucnosti”, v tuto chvíli jej ale AMG bere jako součást své výkladní skříně, se kterou ještě má své plány.
Konec konců další model používající 5,5 V8, dá-li se tak tento derivát nazvat, je na spadnutí. Jeden z techniků AMG kolegovi při diskuzích o samosvorném diferenciálu zřejmě omylem prozradil, že „je” standardem na S 63 AMG S-Model. Jenže žádný takový model dnes v nabídce AMG nefiguruje a je tedy jasné, že současnou realitou je pouze pro lidi z automobilky a do nabídky pro běžné (ne tak úplně běžné...) smrtelníky se teprve dopracuje.
Nedá se říci, že by budoucí příchod takového provedení byl překvapením, od dob premiéry E 63 AMG 2013 se dá s rozšířením nabídky S-Models počítat na většinu AMG. Otázkou ale je, co bude mít pod kapotou. Už standardní S 63 používá 585koňovou verzi přetřásaného osmiválce a pokud „S S” bude chtít nabídnout více, bude se muset s výkonem podívat za hranici 600 kobyl. A to není budoucnost, která by pro 5,5 V8 biturbo vypadala jakkoli marně...
Jan Byrla jednoznačně popřel, že by v tuto chvíli existoval jasný plán na nahrazení 5,5 V8 biturbo něčím menším. Jen v nové S 63 AMG jej ještě čeká premiéra v ostřejší variantě S-Model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- IDM letos bez Michala Práška 17:23
- Sedmitýdenní přestávka je přerušena testy 10:00
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM včera 10:34
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů včera 10:15
- König testoval 3 dny v Mostě včera 10:00
Nejnovější články
- Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
před 6 hodinami - Dekádu staré elektromobily zažívají předčasnou smrt v chudobě, majitelka se zbavila Tesly původně za miliony jen za 58 tisíc
před 7 hodinami - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
před 9 hodinami - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
před 10 hodinami - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva