Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Panda Cross detailněji: drsný Ital chce být jako Jeep, nejen vzhledem
18.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka Fiatu je k mání s benzinovým dvouválcem nebo 1,3litrovým dieselem. Má pohon 4x4, velkorysé nájezdový úhly i uzávěrky diferenciálů v základu.
O Fiatu Panda Cross jsme naposledy mluvili v souvislosti s premiérou vozu na ženevském autosalonu, od té doby však po malém italském off-roadu nebylo ani vidu, ani slechu. To ovšem neznamená, že automobilka shodila projekt ze stolu. Právě naopak, drsný australský méďa zakrátko zamíří do prodeje, pročež tu máme novou rozsáhlou oficiální fotogalerii. Souběžně s ní dorazily také veškeré technické informace, na ceny si ovšem budeme muset chvíli počkat. Prozatím totiž v ceníku, který je datován k únoru, najdeme pouze obdobnou verzi Climbing 4x4, která v kombinaci s 1,3litrovým dieselem vychází na 364 900 Kč.
Tento motor (produkující 80 koní a 190 Nm) pochopitelně dostane i Panda Cross, přičemž v jejím případě se máme dočkat průměrné spotřeby 4,7 l/100 km. Mimo něj pak bude k mání 0,9litrový dvouválec TwinAir naladěný na 90 koní a 145 Nm. Ten bude spojen se šestistupňovým manuálem, jenž dostane zkrácenou jedničku. Mimo to nabídne i funkci Eco, která jeho točivý moment omezí na 100 Nm. Díky tomu asi není překvapením relativně nízká 4,9litrová papírová žíznivost.
Více než na pohonné jednotky jste ale dozajista zvědavi na terénní výbavu, kterou Panda Cross dostala do vínku. Ta má svůj základ u amerického Jeepu, přičemž zahrnuje stálý pohon všech kol Torque on Demand obsahující dvě elektronické uzávěrky diferenciálů. Mimo to tu pak máme systém umožňující volbu jízdních režimů, který je v dané třídě neobvyklý. Nabízí přitom módy Auto, Off-Road a Hill Descent Control, kdy oba poslední počítají se zapojením všech čtyř kol do rychlosti 50 km/h.
Zmiňovaná kola přitom používají 15palcové ráfky s pneumatikami o rozměru 185/65 ve všech rozích, ve srovnání s předchozím Fiatem Panda 4x4 pak nová verze Cross dostala i velkorysejší nájezdové úhly vpředu (24 stupňů) a vzadu (34 stupňů). Mimo to se vylepšila i světlá výška, a to na 161 milimetrů v případě modelu osazeného motorem TwinAir, u těžšího MultiJetu pak činí 158 mm.
Další prvky ve výbavě zahrnují třeba nouzové automatické brzdění, kromě základních doplňků ale bude možná také individualizace za pomoci divize Mopar. Ta přitom nabízí více než sedmdesát položek, ve výsledku by tak jedna Panda nemusela vypadat jako druhá.
Fiat Panda Cross bude k mání s benzinovým dvouválcem, dieselovým čtyřválcem i doplňky od divize Mopar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 9 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova