Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic 2013: americký facelift pro sedan i kupé v detailech
30.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ 100 foto, videa) Devátá generace se po 18 měsících změnila zvenčí i zevnitř. Nabízí lepší materiály, upravenou techniku, má být i zábavnější.
Již před nějakými dvěma týdny jsme se podivovali nad záměrem Hondy představit na autosalonu v Los Angeles facelift modelové řady Civic. Jeho devátá generace se totiž ve Spojených státech začala prodávat teprve na počátku loňského roku a i přes četné výtky okamžitě zaznamenala úspěch u zákazníků. S 234 029 prodanými exempláři (počítáno do září) dokonce novinka překonala svého předchůdce o 40 procent a stala se šestým nejžádanějším vozem Ameriky. Nicméně, jak si Honda předsevzala, tak se i stalo. Na stánku značky v L.A. tak aktuálně lze najít omlazený sedan i kupé.
Po stránce designové se toho přitom mnoho nezměnilo. V tomto směru by si možná pár revizí zasloužila spíše evropská verze, ta však prozatím pokračuje v nezměněné formě. Zda ji to bude stačit k udržení alespoň dosavadní popularity, to se teprve uvidí, u amerického modelu lze ale počítat s tím, že i tak minoritní změny jako černá maska, lépe tvarovaná kapota, nová koncová světla a zadní nárazník povedou k ještě většímu zájmu kupujících.
Daleko více úprav provedla Honda pod kabátem, což se netýká pouze interiéru, ale i samotného podvozku. Tužší jsou tak nejen pružiny, ale i přední a zadní stabilizátor. Překalibrováno bylo řízení, o 20 mm na celkových 282 mm pak byly zvětšeny kotouče předních brzd u modelů vybavených automatickou převodovkou. Mimo to Civic dostal i tužší přední pomocný rám, tlustší okna a lepší tlumení, díky čemuž nyní do kabiny proniká méně hluku i vibrací.
Kabina faceliftovaného modelu pak dostala větší množství měkčených materiálů, kvalitnější je i čalounění stropu a koberečky. Výplní (a nikoliv holého plechu) se pak dočkal i vnitřek víka zavazadelníku. Mimo to Honda o trochu navýšila pozici volantu, což souvisí se zlepšením bezpečnosti. Tu má přitom na starosti také systém varující před kolizí s vpředu jedoucími vozidly, technologie varující před nežádoucím vyjetím z pruhu, stabilizační a trakční kontrola VSA či ABS.
Po stránce motorové je Civic kupé i sedan k dispozici s 1,8litrovým čtyřválcem i-VTEC o výkonu 140 koní, který lze spřáhnout s šestistupňovým manuálem nebo pětistupňovým automatem. Dopřát si ovšem můžete i verzi tohoto motoru, která spaluje plyn. Naladěna je ovšem pouze na 110 koní. Hybridní verze pak kombinuje 1,5litrový čtyřválec s elektromotorem IMA, přičemž podle norem by měla vyžadovat jen 6,4 l paliva na každých 100 km.
Vrcholnou motorizací je pak 2,4litrový čtyřválec, který na přední kola vysílá 201 koní skrze automat se šesti rychlostmi. Dopřát si jej ovšem můžete pouze ve výbavě Si. Mimo to jsou ovšem k dispozici i úrovně L, EX a EX-L. Ta nejlepší přitom nabízí navigaci, zpětnou kameru s vícero pohledy, 16GB vnitřní paměť, Blueetooth, port USB nebo připojení pro iPhone.
Ceny faceliftované verze v USA startují na částce 18 165 USD (cca 345 000 Kč), za kterou je k dispozici sedan. Jestli se některé z těchto provedení někdy nějak objeví i na Starém kontinentu, je zatím otázkou, v případě základního provedení sedanu to ale přinejmenším nelze vyloučit.








































































































Honda Civic deváté generace dostala v Americe opravdu pořádný facelift, který se zaměřil na vzhled, výbavu i bezpečnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před hodinou
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP 17.12.2025
Nejnovější články
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před hodinou
Německý úpravce stvořil kýč roku. Autu přidal i externí reproduktor, aby ho nikdo nejen nepřehlédl, ale ani nepřeslechl
před 2 hodinami
Elektrické plány Fordu se dál hroutí. Baterky za 135 miliard nemá do čeho montovat, o skutečných záměrech roky lhal
před 4 hodinami
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
včera
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
