Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Elantra 2016: nová generace odhalena, i s dieselem 1,6 e-VGT
9.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+videa) Šestá generace Elantry má agresivnější design i pevnější skelet. Nový je i interiér, motory plní Euro 6.
Ačkoliv se pozornost prakticky celého motoristického světa soustředí na Frankfurt a s ním spojené novinky, občas nezaškodí hodit očkem také mimo Evropu. Korejská automobilka Hyundai totiž konečně odhalila šestou generaci sedanu Elantra. Prozatím se jedná pouze o verzi určenou pro domácí trh, prodávanou pod jménem Avante, nicméně ta americká má debut naplánovaný na listopadové Los Angeles. A jelikož značka vůz tituluje jako globální, dočkáme se jej také v Evropě, o čemž si ostatně řekneme později.
Prozatím se ovšem zabývejme korejskou verzí, která vůči předchůdci narostla o 20 milimetrů na 4 570 mm. Zároveň je také o 25 milimetrů širší (1 800 mm) a o pět milimetrů vyšší (1 440 mm). Rozvor ale již zůstal na 2 700 milimetrech. Navzdory větším rozměrům by ovšem novinka měla být lehčí a tužší než předchozí generace, neboť podíl vysokopevnostní oceli obsažené ve struktuře stoupnul z 21 procent na 53 %.
Po stránce designové rozhodně není vozu co vyčítat, nová Elantra působí díky šestiúhelníkové čelní masce a splývavé střešní linii nadmíru dynamicky. Nový je pak i design kol, počítat lze s anténou ve tvaru žraločí ploutve a záď zdobí výraznější odtrhová hrana. Vpředu pak najdeme světlomety s LEDkami pro denní svícení, z jejichž tvaru ovšem takový Jaguar nebude mít velkou radost.
V rámci interiéru lze počítat s kaskádovitou architekturou, kde vrchní část okupuje osmipalcový displej multimediálního systému. Mimo to lze u vyšších úrovní výbavy počítat s audio systémem JBL s osmi reproduktory nebo hliníkovou sadou pedálů. Standardem se pak stává sedm airbagů, přičemž Hyundai přepracovalo čelní airbag u spolujezdce tou měrou, aby poskytl větší míru bezpečí zde sedícím dětským pasažérům.
Počítat mohou zákazníci rovněž s autonomními brzdami, varováním před kolizemi s vpředu jedoucími vozy, monitoringem jízdních pruhů a detekcí aut ve slepých úhlech. Pod kapotou lze pak hledat 1,6litrový turbodiesel o výkonu 136 koní, který bude možné spárovat se standardním šestistupňovým manuálem či příplatkovou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Dále se v nabídce objeví dva benzinové atmosférické agregáty, z nichž ten 1,6litrový dává k dobru 132 koní, zatímco u dvoulitru lze počítat se 149 koňmi. První zmíněná jednotka je navíc ještě uzpůsobena spalovaní zemního plynu a v takové chvíli produkuje koní 120. Hyundai přitom dodává, že všechny motory plní normu Euro 6, což o evropské budoucnosti vozu mnohé vypovídá.
Kromě výše zmíněných pohonných jednotek pak můžeme dodat ještě tolik, že pro Ameriku se počítá s přeplňovanou jedna-šestkou T-GDI, která by měla dávat 177 koní. Evropany pak zřejmě potěší zcela nový diesel 1,6 e-VGT, jenž dostane do vínku variabilní geometrii turbodmychadel a jemuž mají lehčí měrou asistovat dráty a cívky. Spotřeba pak má činit 5,4 l/100 km, podle poněkud realističtějších korejských norem.
Tím nám dostupné informace momentálně končí, pročež jen dodáme, že na korejském trhu již značka eviduje pět tisíc předobjednávek. To ale ve výsledku není nic překvapivého, neboť od představení první generace v roce 1990 bylo již prodáno více než 10 milionů kusů. Tím se Elantra stala prvním korejským vozem, který takovou hranici překročil.
Pro letošek se přitom má prodat 50 tisíc exemplářů, příští rok ovšem tento počet naroste na 700 000 kusů. To by ovšem mohla být kvóta značně podhodnocená, neboť loni značka v celém světě vyexpedovala 930 000 vozů, pročež se Hyundai Elantra stalo třetím nejžádanějším modelem planety. Jestli se alespoň část z nich prodá znovu i u nás, kde momentálně Elantra nabízena není, ukáže teprve čas.
Hyundai Elantra se prozatím představilo pouze v korejské verzi, s návratem do Evropy se ale s ohledem na motory zjevně počítá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch