Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai představilo nový motor 1,4 T-GDI i diesel-elektrický hybrid
2.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco přeplňovaný benzinový agregát schopný spalování CNG debutuje pod kapotou Hyundai i30, hybrid je prozatím vyhrazen modelu i40.
Korejská automobilka Hyundai není na pařížském autosalonu tak hojně zastoupena novinkami jako sesterská Kia. Zatímco ta do města nad Seinou přivezla faceliftované modely Rio a Venga, novou generaci SUV Sorento a koncepční Optimu T-Hybrid, „Hjondé“ se může pochlubit pouze novým hatchbackem i20. Ten je sice k vidění jako pětidvířko i stylovější kupé, na ohromení publika by však přesto ani tato dvojka nestačila. A proto Korejci přihazují do placu také nové pohonné jednotky.
Pod kapotou Hyundai i30 tak debutuje 1,4litrový agregát T-GDI, který vznikl zmenšením objemu již známé přeplňované jedna-šestky. Jeho technické parametry zatím nejsou známy, ve zmíněném hatchbacku však jde o verzi schopnou spalovat zemní plyn. Díky tomu vůz dostal kromě zmenšené benzinové také plynovou nádrž schopnou pobrat 15 kilogramů CNG. To jistě navýší dojezd, jak jsme však uvedli, není jisté, o kolik kilometrů půjde.
Tento agregát postupně zamíří také pod kapoty dalších modelů, kdy jistotou je právě nové Hyundai i20. To by pak následně mělo dostat ještě menší jednotky v podobě litrového přeplňovaného motoru. V jeho případě však kromě této zmínky nebyly publikovány žádné další informace, přesunout se tak můžeme k hybridnímu hnacímu ústrojí.
To bude složené z 1,7litrového dieselu, elektromotoru a olovo-uhlíkového akumulátoru, který nahrazuje mnohem konvenčnější lithium-iontové nebo nikl-metal-hydridové baterie. Produkovat má přitom 155 koní a 360 Nm, což ve srovnání se základním dieselovým motorem představuje zlepšení o 15 procent. Kromě toho se pak dočkáme rovněž 20procentního ponížení emisí CO2 a spotřeby.
Pokud máte pocit Déjà vu, tak oprávněně. Stejné ústrojí představí i Kia pod kapotou v úvodu zmíněného sedanu Optima T-Hybrid. Hyundai přitom hybridní jednotku vloží do motorového prostoru modelu i40, zatím však není jasné, kdy se tak stane. Stoprocentně však můžeme i v tomto případě počítat s rozšířením do dalších vozů značky.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Diesel-elektrické pohonné ústrojí, které bylo poprvé prezentováno pod kapotou Kie Optima T-Hybrid, dostane také Hyundai i40
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
před 4 hodinami - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024
Nejčtenější články
- Ze Suzuki se stále víc stává japonská Dacie, v prodeji levně v novém udrží i velkou Vitaru
6.4.2024 - Pozadí fiaska Hertzu s elektromobily ukazuje, co firmu ke slepé sázce vedlo, proč tak krutě selhala
6.4.2024 - Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár
6.4.2024 - Tesla Cybertruck v aerodynamickém tunelu dostála image cihly, je horší než dekádu stará spalovací auta
6.4.2024 - Britové předělali klasické Porsche 911 na moderní stroj po vzoru Singeru. Čeká je také žaloba?
6.4.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 12:59 - pavproch
- BMW Divize 05.06. 12:16 - Předseda
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.06. 12:00 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 05.06. 08:18 - HondaMan
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry